Just nu... II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu... II

Man kan inte annat än beundra din passion för spelet. :D

KL

Just nu sitter jag och lyssnar på Rufus Wainwright samtidigt som jag letar mer recept & spelar howrse. Slö kväll! :)

Hahaha, tack.
biggrin.gif

kl

Just nu lyssnar jag på Ed Sheeran och läser vad som förmodligen är min tredje skönlitterära bok de senaste åtta-nio åren, och tycker förvånansvärt nog att den är bra. Visserligen The Green Mile eftersom jag älskar filmen (läs: störtgrinade hela jävla sista timmen första gången jag såg den), men ändock. Är lite stolt över mig själv som faktiskt utmanar mina fördomar om skönlitteratur som booooooring och för en gångs skull inte läser facklitterär krigshistoria.

Just nu står jag på jobbet och lagar mat (eller snarare sitter på en stol i köket och väntar på att potatisarna ska koka klart :D)

kl

Just nu funderar jag på att hämta det jag köpt på H**ks, passa på att köpa lite godis i affären brevid, åka hem och ha en slödag i soffan framför nån film.
Men borde väl egentligen göra nått vettigare...

kl

Just nu funderar jag på vad jag ska äta ikväll, måste masa mig iväg till affären om ett tag...

Åh, var flyttar du? Långt?

kl

Just nu lyssnar jag på Lorne Balfe, skissar och är väldigt glad för en superfin vän som ordnat gratis boende i fyra dagar åt mig och Lightzone i Norge. Pepp!

Nejdå, det är inom stan, men jag flyttar hemifrån. :eek:

KL

Just nu slösurfar jag och funderar på något att göra!

kl

Just nu läser jag en minikommuns "lokaltidning", om den ens är värd det namnet. De försöker säkert så gott de kan, men det är bara pinsamt. Jag hittar bland annat ett väldigt överpretentiöst "test" av en hamburgare. Exempel: "Salladsmängden förefaller väl avvägd mot brödets respektive köttfärsbiffens storlek." "Osten påförd i ett skede som tillåtit hela skivan att smälta." etc. Jag önskar att de är medvetet satiriska men jag tror inte det :crazy:
För övrigt kan den nyhetstörstande läsaren i senaste numret också läsa väldigt seriösa reportage om ryssen som besöker byn (!), en rumänsk gästarbetare med lugna arbetskamrater och väldigt mycket annat högaktuellt och intressant.

Jag vet, jag vet, man ska inte klanka ner på andra men det ÄR väldigt underhållande att se hur stort allvar de tar sig själva på.

Vad superhärligt och superläskigt!
biggrin.gif

Sparrisen: Hahahahaha! Var tvungen att googla fram både FB och tidning. "Såg för några timmar sedan en man komma körandes i ett vitt lådbilsliknande fordon uppför backen förbi vår redaktion. Är det någon som vet vem det är som körde?" "Hamburgartest på OKQ8-macken". "Kontroversiell bloggerska" - och så är det en kvinna ca 35 som gillar mode och att klä upp sig (och rosa leopardmönstrad topp är tydligen mode och att klä upp sig), och det faller enligt henne och tidningen alltså utanför normen för en småbarnsmamma?

Jag var helt övertygad mtp både namnet och nyheterna att det skulle vara en humortidning, men tydligen inte.

Senast ändrad:

Hahaha, tack.
biggrin.gif

kl

Just nu lyssnar jag på Ed Sheeran och läser vad som förmodligen är min tredje skönlitterära bok de senaste åtta-nio åren, och tycker förvånansvärt nog att den är bra. Visserligen The Green Mile eftersom jag älskar filmen (läs: störtgrinade hela jävla sista timmen första gången jag såg den), men ändock. Är lite stolt över mig själv som faktiskt utmanar mina fördomar om skönlitteratur som booooooring och för en gångs skull inte läser facklitterär krigshistoria.

Jag är så stolt :love: Och den är så. jävla. bra.

Just nu sitter jag, å ena sidan överlycklig för att jag får låna pengar som räddar min helg, å andra sidan jävligt trött och ffa jävligt trött på att hosta. Hela. Tiden.

Sannerligen! :D Har nog börjat packa det absolut sista. :nailbiting:

KL

Just nu har jag lagt på första lagret foundation och sitter och duttar in det till tonerna av disneymusik. ;)

kl

Just nu dricker jag vin, tittar på Family Guy och är sjukt nervös över ditten och datten, men det är en bra nervositet. I övrigt: Utekväll!

*Kl*

Just nu ser jag på fälttävlansdressyren och väntar på att min vad-det-nu-är ska bestämma sig för om han orkar åka hit ikväll trots att vi båda ska upp uschligt tidigt imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 137
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 462
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 223
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30