Just nu funderar jag på om dementa människor glömmer saker i nutid t ex. stänga av tvn om det kam va ett försra tecken, samt om de kan bli aggressiva/misstänksamma uppepå det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är själva fotonerna som är som små energipaket som tas om hand.Var energin i solljuset finns som vi fångar upp med solpaneler. Jag förstår hur solcellerna funkar rent tekniskt men vilken del av solens strålning är det som alstrar energi?
va tvungen att googla och det enda jag kunde hitta var detta:Var energin i solljuset finns som vi fångar upp med solpaneler. Jag förstår hur solcellerna funkar rent tekniskt men vilken del av solens strålning är det som alstrar energi?
De talar om det så kallade "real life test" som går ut på att du tvingas komma ut, byta kläder och frisyr samt levnadsstil, byta namn, etc, och leva så i minst ett år innan du får medicinsk behandling eller juridiskt byte. Detta är en praxis baserad på förlegade idéer om både kön och vad det innebär att vara trans.Läste detta angående könskorrigering på genusfolket.se. Vad menar de egentligen med det fetade????
Utöver detta måste du ha levt ut din nuvarande könsroll till fullo för att få byta kön i Sverige, samt vara över 18 år gammal.
Okej, så om du t.ex. föds med en flickkropp, växer upp och känner att du är man så måste du leva normenligt manligt ett år innan könsbyte kan ske?De talar om det så kallade "real life test" som går ut på att du tvingas komma ut, byta kläder och frisyr samt levnadsstil, byta namn, etc, och leva så i minst ett år innan du får medicinsk behandling eller juridiskt byte. Detta är en praxis baserad på förlegade idéer om både kön och vad det innebär att vara trans.
Ja, det är tanken med det hela i alla fall.Okej, så om du t.ex. föds med en flickkropp, växer upp och känner att du är man så måste du leva normenligt manligt ett år innan könsbyte kan ske?
Ja, det är tanken med det hela i alla fall.
Ja, det är ju en av anledningarna till att det får kritik, för vi ställer ju inte några krav på cispersoners frisyrer, kläder, och levnadsvanor på det sättet. Det används mest för att dra ut på tiden till behandling, men praxis kring det förändras fortfarande och numer är det för det mesta inte ett krav för all behandling, bara för underlivskirurgi och juridiskt byte. Fortfarande klingar det ju ganska dåligt med nutida idéer om könsroller.väldigt märklig grej. Hur vet man om man levt ut sin nuvarande könsroll till fullo?
Det är väl klart man inte får…Får man kläcka ur sig vad som helst som läkare även att det inte finns några studier/bevis
https://sverigesradio.se/artikel/ov...r-lan-sprider-att-covid-vaccin-orsakar-cancer
Fast tydligen får man detDet är väl klart man inte får…
Stämbanden ger tonhöjden och lite av klangen, men mycket av klangfärgen kommer från ansatsröret dvs halsen, munhålan och näsan (och delvis också bröstkorgen). Precis som din röst eller dina steg förstärks på olika sätt i olika gångtunnlar så förstärks/formas rösten av anatomin runt omkring. Det gör att olika personers andning också kommer ha ton av deras hals och munhåla. Det är också (delvis) därför en operasångare låter annorlunda än en musikalartist. De formar medvetet ansatsröret för att förstärka vissa av övertonerna på sätt som blir typiskt för de olika sångstilarna.Funderar på varför man hör en persons röst i dess andetag. Eller liksom, känner igen andetagen. Kan inte riktigt förklara hur jag menar. Bara att person As andetag är unika och inte går att förväxla med person Bs. Stämbanden borde ju liksom inte vara inblandade?
Jag fick en varning för att jag uttryckt mig milt kritiskt mot mitt företag som privatperson. Det är olika för olika människor och företag tydligen.Fast tydligen får man det
En överläkare vid Region Kalmar län har under en tid föreläst och gått ut med åsikten att covid-19- vaccinering kan leda till cancer. Ett budskap som har nått ut till hundratusentals människor i Sverige och Europa.
Det här är en av våra medarbetare som har uttalat sig som privatperson och det har den här personen naturligtvis all rätt att göra, menar Johan Rosenqvist, hälso- och sjukvårdsdirektör i regionen.
Jag vet inte i vilken roll han har föreläst men han hade väl aldrig blivit anlitad som föreläsare om han inte var överläkare och när han då föreläst om detta kan han väl inte räknas som privatperson
Tycker det är helt uppåt väggarna
Ja precis vanliga arbetare får passa sig noga men en överläkare kan föreläsa om tokigheter hur som helstJag fick en varning för att jag uttryckt mig milt kritiskt mot mitt företag som privatperson. Det är olika för olika människor och företag tydligen.
Det är snarare mellan företag och myndigheter skillnaden ligger.Jag fick en varning för att jag uttryckt mig milt kritiskt mot mitt företag som privatperson. Det är olika för olika människor och företag tydligen.