Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu funderar jag över vad som händer om man blir nöjd. Om man plötsligt en dag tänker "nu är jag tillräckligt bra så nu behöver jag inte anstränga mig längre". Hamnar någon ens där?

Tänker främst som medmänniska. Om man känner "nu är jag tillräckligt snäll, artig, förstående, öppen", fortsätter man vara det då om man inte längre tänker på det?

Jag ska följa med en kompis imorgon för att hälsa på en uppfödare. Jag är så fruktansvärt orolig för att bli bjuden på middag/ätbart när vi är där. Jag har sväljningsfobi så jag har jättesvårt att äta det allra mesta. Jag funderar på vad man kan ha som ursäkt för att tacka nej till det? Vill ju inte verka otrevlig. 🤔😟

Jag ska följa med en kompis imorgon för att hälsa på en uppfödare. Jag är så fruktansvärt orolig för att bli bjuden på middag/ätbart när vi är där. Jag har sväljningsfobi så jag har jättesvårt att äta det allra mesta. Jag funderar på vad man kan ha som ursäkt för att tacka nej till det? Vill ju inte verka otrevlig. 🤔😟

Kan du inte säga sanningen?

Bara säg nej tack, det är bra när du erbjuds något.

Nej, för jag skäms så mycket över det och vill inte verka konstig. Min kompis vet inget heller fast att jag har haft det i ett antal år.
Om det inte känns bra att bara säga nej tack, så kanske du kan skylla på att du måste ta nån medicin på fastande mage när du kommer hem? (Gäller att ingen av de du träffar är så medicinskt intresserade att det blir följdfrågor bara 😅)

Jag har åsikter som skiljer sig från mina kollegors. Då det gäller något som känns viltigt så kostar det rätt mycket energi bara just att vi har olika åsikter. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Så det funderar jag på till och från.

Läste detta angående könskorrigering på genusfolket.se. Vad menar de egentligen med det fetade????

Utöver detta måste du ha levt ut din nuvarande könsroll till fullo för att få byta kön i Sverige, samt vara över 18 år gammal.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 033
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 696
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar