Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är snarare mellan företag och myndigheter skillnaden ligger.
Företag kan på ett annat sätt hänvisa till lojalitetsplikt som sträcker sig utanför arbetstid, medan offentliganställda har en rättighet att ha och även uttrycka åsikter som avviker från arbetsgivarens så länge det inte påverkar det som görs i tjänsten.
Plus att det inte verkar vara arbetsgivaren han talat om, utan kunskapsläget i den medicinska vetenskapen. Det är också en principiell skillnad.
Jag är statligt anställd.

Jag är hemma idag pga sjuk, eller ja, något sånt. Ont i halsen, trött i kroppen. Har testat mig pga sjukvårdspersonal.

Om det är negativt känner jag att jag orkar jobba - MEN! Är bjuden på middag imorgon kväll, vi blir kanske 10 stycken hemma hos en person. Ska jag gå eller inte? Tänker att på jobbet kan jag hålla mer avstånd från folk lixom.

Edit: Jobbar på kontor, inte med patienter!

Jag är hemma idag pga sjuk, eller ja, något sånt. Ont i halsen, trött i kroppen. Har testat mig pga sjukvårdspersonal.

Om det är negativt känner jag att jag orkar jobba - MEN! Är bjuden på middag imorgon kväll, vi blir kanske 10 stycken hemma hos en person. Ska jag gå eller inte? Tänker att på jobbet kan jag hålla mer avstånd från folk lixom.

Man ska väl aldrig gå på fest/bjudning när man är sjuk? Men slutligen är det väl de andra på middagen du får fråga om det är ok att du kommer?

Även om testet är neg är du ju ändå sjuk...

Krya på dig. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 028
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 694
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar