Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag ska sälja bilen och skaffa en annan eller om jag ska köra med den jag har tills den rasar.

Jag vill ha en liten elbil. Har en liten hybrid idag. Borde enligt bilfirman kunna få minst 65k för den om jag säljer privat.

Men samtidigt gillar jag min bil. Fast å andra sidan är det bara en bil, inget jag lägger nån större tanke på.

Vad ska man då ta med sig som inte är en vätska, gel eller kräver kylning? Bröd tar mycket plats, yoghurt och liknande är vätska och det är begränsningar på det och man behöver ha med sig så mycket annan vätska att man inte har "råd" att ha med vätska som är mat också. Chips är för salt, inte bra när man flyger. Dessutom onyttigt som tusan så inget man vill sitta och äta som mellanmål. Tar plats och är ömtåligt också. Kex kan funka. Men alla är antingen söta eller salta och vill man inte sitta och trycka i sig socker eller salt i stora mängder så går de bort.

Jag googlade och läser att en del flygbolag serverar mandlar och cashewnötter ombord (men inte jordnötter) så därför tänkte att det kanske varit ok. Näringsrika, finns naturella så man slipper både salt och socker, tåliga om man trycker ner dem i en trång väska (till skillnad från chips).
Kokt ägg? :)

Just nu funderar jag på vad jag kan ta mot mensvärk. Ibuprofen och paracetamol har inte hjälpt. Så trött på eländet!

Vad kan man ge till någon för att visa uppskattning men som inte är onyttigt, typ godis? Men ändå inte stort som tex en blomma…

Tycker det är intressant att jag fått vänta 9 månader på att få mitt pass förnyat. Bokade första tillgängliga tid för ett halvår sen och från min passtid nu så tar det tre månader att faktiskt få passet tillverkat. Nu hinner jag ändå precis få det nya innan det gamla går ut så ingen katastrof för mig men förstår att folk är irriterade.

Ja, är det inte den symboliken en purjolök bär på :D Den är ju början till en grönsakssoppa, och det är verkligen att ta hand om sig själv. Annars kanske ett par fluffiga strumpor och något fint te?
Ja, inte så dumt :)
Men tänkte mer något litet, alltså typ som en kexchoklad eller en påse karameller. Men vill samtidigt inte ge något godis. Har gett te en gång förut btw :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 033
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 696
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar