Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då funderar jag på varför många sötsakers palmolja bytts ut mot kokosolja. Det vet jag att jag har läst är ännu sämre. Minns ej på vilken hemsida dock.

Varför älskar jag inte bara sill och rovor? Det hade varit så bra! Förresten har jag nog aldrig ätit rovor 🤔

Senast ändrad:
🙁 då borde jag verkligen vänja mig av med att äta den (all annan med?) chokladen.
Den mesta chokladen ja. Tonys Chocolonely är den enda jag vet som verkligen jobbar mot slavfri choklad.
Då funderar jag på varför många sötsakers palmolja bytts ut mot kokosolja. Det vet jag att jag har läst är ännu sämre. Minns ej på vilken hemsida dock.

Varför älskar jag inte bara sill och rovor? Det hade varit så bra! Förresten har jag nog aldrig ätit rovor 🤔
Det beror på vilken palmolja och vilken kokosolja.

Rovor är gott! Åtminstone tillagade på bra sätt :)

Funderar på kruxet med att folk ibland vänder sig hit när de är i akut behov av krisstöd. Kanske har de ibland inte ens själva identifierat att det är det de behöver – för att de är i kris, och det inte är så himla lätt att sortera sina känslor och tankar med lite distans då. Jag har sett att det kan gå jättebra, och jag har sett att det verkligen inte funkar ibland.

Varför jag numer har så lite energi till att laga mat och att det oöverstigligt jobbigt varje kväll att ge min hund mat. Det har kommit sista månaden och även om jag gör mycket annat känns matlagning för stort, jobbigt och kräver för mycket planering. Dessutom blir det disk som jag numera måste handdiska - kanske är det som är anledningen?

Varför jag numer har så lite energi till att laga mat och att det oöverstigligt jobbigt varje kväll att ge min hund mat. Det har kommit sista månaden och även om jag gör mycket annat känns matlagning för stort, jobbigt och kräver för mycket planering. Dessutom blir det disk som jag numera måste handdiska - kanske är det som är anledningen?
Hmm. Du kanske behöver semester? Låter nämligen som en typisk grej som blir jobbigare ju mindre återhämtning man får. Hur ser dina stressnivåer ut överlag? Finns det risk för begynnande utbrändhet? (Inget du behöver svara mig på, men kanske kan ge något perspektiv som är till hjälp.)

Funderar på om jag ska följa en tutorial och klippa håret själv eller fortsätta låta bli att gå till frisören??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 020
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025