Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om Iza är en hund, en katt, ett människobarn, eller kanske en miniåsna som får lov att vara inomhus 😄
Haha bra fundering ändå! Det är en väldigt söt raggis som inte har en tom matskål 😂 Hade det varit en åsna skulle jag nog fått in hundra klagomål
IMG_20220707_161207.webp

Mer lättsam fundering idag: hur tar sig sniglar framåt så mjukt? Känner att jag måste gå ut och hitta någon stackars snigel att studera O_o

Varför människogäspar smittar men inte kattgäspar.
Tänker inte på kattgäspar som att de är tröttgäspar på samma sätt som människogäspar. Visst öppnar hon käften rejält ibland, men jag lägger det nog mer i kategorin mysbeteende/socialt beteende? Ihop med att slicka på händerna och sno sig med magen uppåt...

Om jag ska behålla eller lämna tillbaka en klänning jag köpte. Den var lite dyrare och är rätt fin, men jag älskar inte den, och det är egentligen min policy för alla nyköp att jag ska göra. Problemet är att det inte verkar finnas något bättre i fysisk butik just nu.

Om jag ska behålla eller lämna tillbaka en klänning jag köpte. Den var lite dyrare och är rätt fin, men jag älskar inte den, och det är egentligen min policy för alla nyköp att jag ska göra. Problemet är att det inte verkar finnas något bättre i fysisk butik just nu.
Jag brukar försöka hålla mig till att bara köpa kläder jag älskar, men ibland köper jag något som får "duga". Ångrar mig nästan alltid, men lär mig aldrig :laugh:

Jag brukar försöka hålla mig till att bara köpa kläder jag älskar, men ibland köper jag något som får "duga". Ångrar mig nästan alltid, men lär mig aldrig :laugh:
Tänker att det där med "får duga" funkar till basplagg, men ja, med annat brukar jag också ångra mig 😩 Och den här är för dyr för att duga... så den får åka tillbaka. Tack! Kanske har lärt mig :D

Tänker inte på kattgäspar som att de är tröttgäspar på samma sätt som människogäspar. Visst öppnar hon käften rejält ibland, men jag lägger det nog mer i kategorin mysbeteende/socialt beteende? Ihop med att slicka på händerna och sno sig med magen uppåt...
Det känns absolut möjligt. Annars skulle de nog gäspa mest hela tiden med tanke på hur mycket de vilar.

Funderar på allt man lär sig genom släktforskning och genom att studera historia. Långt in på 1900-talet fick dödfödda barn ingen egen grav och ceremoni. De begravdes med "första bästa" vuxen som stod på tur att begravas. Sorgligt, eller hur....?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 025
Senast: SaraXX
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V