Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Just nu läser jag på aftonbladet om "snökaos" och "snökanoner". Jag kanske är gnällig, men "snökanon" för att det kan komma "allt från fem, tio centimeter upp till en halvmeter, men det är väldigt lokalt i så fall" och "snöoväder" därför att det snöar 1-3 decimeter i mitten av januari. I södra norrland/norra svealand. Jag kan liksom inte låta bli att aftonbladet överdriver lite...
Just nu är min hjärna lite stukad. Jonathan väckte ju mig vid 4.15 och meddelade han att han skulle komma hit Han kom hit med en taxi från Malmö, ca klockan 5.30. Sen somnade vi någon gång efter 8. Jag vaknade 9.30 och skulle bara ligga kvar en stund men vaknade 11.08 och fick då gå och väcka dottern. (Som inte alls ville gå upp. Jisses, det är en unge skapad för sovmorgnar )
Just nu äter jag frukost och efter det ska jag äntligen ta tag i mig själv och träna ett lätt pass. Är den som brukar gå all in men inte idag. Bättre att starta lugnt.
Det här SKA bli en bra dag.
Just nu är jag fruktansvärt tacksam för alla fina i min omgivning. Ligger som jag redan gnällt om hemma med feber/huvudvärk/mensvärk (Yeey!) Igår kom en ängel till vän (som går med kryckor!) och hämtade den friska hunden tillsammans med sin mamma som fick hålla i honom, de gick sedan ner till rastgården med honom i drygt en timme. Idag var mina föräldrar här med mat/godis/medicin för andra gången den här veckan + att de tog med den friska hunden på promenad & bus i rastgården med familjens hund i drygt 1,5 timme. Så nu kan jag tack vare alla snälla ta det lugnt utan dåligt samvete.
Just nu tittar jag och dottern på damernas störtlopp (Och ja, även unga fröken är väldigt sportintresserad! Det är en familjeskada som sträcker sig flera generationer bakåt )
Just nu sitter jag på ungdomsförbundets distriktskonferens och känner mig sååååå bortkommen och kan verkligen inte tillföra någonting. Men fan, det måste få vara OK när man inte varit aktiv tidigare, jag har i alla fall fått massor med nya idéer och vinklar. Intressant och givande!
Just nu slappar jag i soffan efter ett träningspass. En tjej från stallet smsade om hon skulle plocka in min häst som stod och frös i det här överjävliga vädret. Så han fick komma in och torka och äta lite mat. Så ska snart dit och pyssla om honom länge idag så han inte bara står och glor i boxen hela dagen.
Just nu funderar jag på om jag ska titta på tv, gå och duscha, sitta kvar vid datorn, läsa en bok, plugga till tentan på måndag eller plantera om en ledsen fredskalla.
Många val.
Hundavel & Ras Tänker att en alltför egensinniga hund kanske dödar dotterns hundintresse? När vår dotter var ung och vi skaffade valp av sällskapsmix...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.