Hatar granbarr så köper alltid kungsgran, trots att jag nog egentligen föredrar utseendet på vanliga rödgranar. Men orkar verkligen inte med allt barr överallt.Granen barrar. Katastrof. Misär. 2020..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hatar granbarr så köper alltid kungsgran, trots att jag nog egentligen föredrar utseendet på vanliga rödgranar. Men orkar verkligen inte med allt barr överallt.Granen barrar. Katastrof. Misär. 2020..
Jag körde blågran förra året. Den barrade med.Hatar granbarr så köper alltid kungsgran, trots att jag nog egentligen föredrar utseendet på vanliga rödgranar. Men orkar verkligen inte med allt barr överallt.
Jag tror jag sopade upp en handfull barr från vår gran förra året. Kanske beror det på hur ”färsk” granen är?Jag körde blågran förra året. Den barrade med.
Jag tror jag sopade upp en handfull barr från vår gran förra året. Kanske beror det på hur ”färsk” granen är?
Det spelar givetvis in. Jag tror dock även något hos mig spelar in. Värmen eller placeringen eller liknande? Tyvärr.
Man ska inte ställa granen vid en värmekälla. Så står den nära ett element eller kamin eller liknande så mår den inte bra. Men jag som har granen på samma plats varje år och alltid har kungsgran märker skillnad. Vissa år står den sig fin längre än andra. Jag tänker att det har göra med hur nyhuggen den är och individuella skillnader. De är ju ändå levande.
Jag har ju en etta. Så ja den står nära element. Men det finns inget annat val av placering.
Dock barrandet i år måste bero på något mer. Men googlar man verkar det kunna bero på allt och ingenting, inkl den varma hösten. Iom att den började bara direkt finns väl risken den inte var så färsk heller även om den verkade det och verkade välmående hos försäljaren..
Bara hoppas den håller tillräckligt med barr till julen..
Åh nej! Den som var så fin! Fy vad tråkigt.Drömgranen åkte ut. Det var ohållbart. Så fort katterna gick förbi regnade det barr på dem. Som hamnade i sängs, soffa osv
Den fula konstgranen jag köpte som nödlösning om Tegnell skulle ställa in julen typ är inte riktigt samma klass. Alls.
Nästa år ska jag köpa en fin konstgjord Disneygran. Kosta vad den kosta vill..
Min mamma köpte förra året en riktigt fin (och dyr) konstgjord gran utan giftiga plaster då det var viktigt för henne. Barren ser verkligen ut som riktiga, inte alls som typ tunt papper eller med jätteglesa kvistar som många fejkggranar har.Drömgranen åkte ut. Det var ohållbart. Så fort katterna gick förbi regnade det barr på dem. Som hamnade i sängs, soffa osv
Den fula konstgranen jag köpte som nödlösning om Tegnell skulle ställa in julen typ är inte riktigt samma klass. Alls.
Nästa år ska jag köpa en fin konstgjord Disneygran. Kosta vad den kosta vill..
Min mamma köpte förra året en riktigt fin (och dyr) konstgjord gran utan giftiga plaster då det var viktigt för henne. Barren ser verkligen ut som riktiga, inte alls som typ tunt papper eller med jätteglesa kvistar som många fejkggranar har.
Vet att hon köpte över nätet, och att den gick på minst 2000 kr i alla fall, men hon resonerade som så att den typ betalt sig själv kommande 5 år och kommer hålla för evigt typ.
Vår gran barrar också massor i år och dricker i princip ingenting... Än så länge är den fin, men jag räknar med att behöva slänga ut den lite tidigare än vanligt. Synd, eftersom det var första gången vi vågade oss på rödgran istället för kungsgran, det brukar vara svårt att hitta på rödgranar här. Nåja, doftar gott gör den och än så länge är den som sagt fin, det är mest grenarna allra längst ner som tappar barr.