Jultråden 2020

Nä de brukar jag sällan lyckas hålla liv i särskilt länge, ingen vits att omplantera. :p
Jag brukar bara ställa ner dom i en ytterkruka och sen försöka hålla liv i dom så länge det går :p Tycker dom kan vara svåra att hålla fina länge.
Hoppsan då! Tur att jag bara är kvar här i drygt en vecka till då, sen blir den sambons problem och så skyller jag på honom när den dör! :D

Vår gran blev utan glitter i år ☺️
IMG_20201209_102156.webp

Vår gran blev utan glitter i år ☺
Visa bifogad fil 61286
Vi diskuterade just det här med julgransglitter igår, det känns som att det kanske är på väg ut lite? De flesta granar jag ser i fönstren häromkring är utan glitter, och själv har jag aldrig känt något behov av att hänga glitter i min. Det skulle vara lamettaglitter i så fall, det har mina föräldrar i sin gran och det är rätt fint.
Min man hade aldrig klarat hålla liv i en julstjärna 😂
Bra, ska hälsa sambon det så känner han ingen press! ;)

Vi diskuterade just det här med julgransglitter igår, det känns som att det kanske är på väg ut lite? De flesta granar jag ser i fönstren häromkring är utan glitter, och själv har jag aldrig känt något behov av att hänga glitter i min. Det skulle vara lamettaglitter i så fall, det har mina föräldrar i sin gran och det är rätt fint.

Jag har aldrig gillat just glittergirlanger i gran. Har flera girlanger gjorda av silver-, röda eller guldpärlor istället samt en hemmagjord girlang av guldpapper. Vissa år har jag även haft lametta. Ska se om jag hittar någon bild.

Inte den bästa bilden på granen men man ser två girlanger i alla fall :p

11A11A25-E65F-4146-B3B5-C06F4D9C4961.webp

På blomsterspåret...;

Såhär ser min blomma ut nu :). Jag har inte vattnat den sen jag fick den (på fredag är det två veckor sen), bör jag göra det eller låta bli ett tag till? Den ser ju ut att må fint, peppar peppar.
Jag har som sagt svarta fingrar och det står i skötselråden "vattna sparsamt tills knoppen kommer upp".

Bifogade filer

• 20201209_114040.webp
    20201209_114040.webp
    106,6 KB · Visningar: 50
Jag köpte just en julklapp till min bästa kompis, det är en mugg som en bekants bekant gjort som det står "om ni är dumma går jag hem" på. Min kompis jobbar med kundservice så jag tänkte att hon kunde ha den som kaffemugg på jobbet :D

Åh, är det de muggarna man sett och kan köpa? Eller har hon gjort privat?
Jag har kikat på dem, de är roliga!

På blomsterspåret...;

Såhär ser min blomma ut nu :). Jag har inte vattnat den sen jag fick den (på fredag är det två veckor sen), bör jag göra det eller låta bli ett tag till? Den ser ju ut att må fint, peppar peppar.
Jag har som sagt svarta fingrar och det står i skötselråden "vattna sparsamt tills knoppen kommer upp".
Jag hade inte vattnat alls, lökväxter brukar inte gilla det. Risken är att den skjuter iväg, blir jättelång och så småningom bryts. När den väl blommat kan man vattna lite grann, med betoning på lite.
Åh, är det de muggarna man sett och kan köpa? Eller har hon gjort privat?
Jag har kikat på dem, de är roliga!
Jo, de finns att köpa med lite olika roliga citat på! :)

Jag hade inte vattnat alls, lökväxter brukar inte gilla det. Risken är att den skjuter iväg, blir jättelång och så småningom bryts.

Jo, de finns att köpa med lite olika roliga citat på! :)

Tack, då låter jag bli ett tag till :).

Okej, ja de andra citaten är också bra.

På tal om citat så funderar jag lite på en kalender från Herregud&co till min bror i julklapp.... de citaten är också bra och söta!

Bifogade filer

• 20201209_085913.webp
    20201209_085913.webp
    13,5 KB · Visningar: 89

Jag har haft lite färre kulor innan och då är det ypperligt att fylla på med glitter 😁 men i år blev det 46 kulor till 🙈

Det kanske är ute men tycker granar ser lättare nakna ut utan något glitter. Flaggor istället för glitter går ju också.
Gillar glitter som ser ut som fransar men de går kanske inte att få tag på längre?

Jag älskar glitter men det ska vara tjockt och fluffigt. :D Vilket jag äntligen köpt nu.
Min mamma brukar hänga upp lamettaglitter också, det är också fint men såååå pilligt när granen ska ut. :p

Jag tycker om lamettglitter. Det gör inte särbon, som stod ut förra julen i det tysta. Så i år blev det sparsamt med vanligt glitter men inte mer. Skulle gått lika bra utan.

Har fått tag på julgran nu! :banana: 🎄
Det blev en mediumbred då det verkar vara helt slut med smala granar, men det borde få plats även om det kanske blir lite trångt. Var på rea med :up: Kan dock inte sätta upp den eller något julpynt än för det ska springa hantverkare här igen nästa vecka :cautious: Ser ut som kaos och noll julstämning just nu...

Klart det ska vara glitter!! OCH lamettaglitter OCH flaggspel - moore is moore :p
Gran 2019.webp
(Detta är förra årets skapelse, vi har inte tagit in årets än.)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Derivata
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: Happimess
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur