Sv: Jultråd

Den är visst god! ;)
Så de såååå! :p

Ang tråden:
Idag stannade jag till när jag var ute och körde i snöyran och plockade mossa så ikväll satt jag och band ihop en fin dörrkrans med mossbas och sen 3 tallkottar som blev sprayade med röd hårglitterspray (:p) och fästes på ena sidan och sen ett metallhjärta i mitten, ska ta kort på det lite senare så kan jag lägga ut det här. :)

Måste plocka mossa till adventsljusstaken någon dag innan helgen, ska bara åka förbi en skog där rätt mossa växer först :D

Här är bild på min krans:

76966_460642007025_522412025_6018452_3149242_n.jpg

Ja gäller att hitta rätt mossa, varför tror du jag tvärnitade och parkerade i vägkanten idag, inte var dag man bara kör förbi fin mossa! :p

Den är visst god! ;)
Så de såååå! :p

Ang tråden:
Idag stannade jag till när jag var ute och körde i snöyran och plockade mossa så ikväll satt jag och band ihop en fin dörrkrans med mossbas och sen 3 tallkottar som blev sprayade med röd hårglitterspray (:p) och fästes på ena sidan och sen ett metallhjärta i mitten, ska ta kort på det lite senare så kan jag lägga ut det här. :)

Jättefin krans, men det är grankottar du satt på den. :p

Men men men men, menar du att jag har lärt mig fel om kottar???
Hade för mig att tallkottar var dom långa - men men kottar som kottar! :p

Idag har jag och två vänner planerat in en julpysseldag fredag nästa vecka! :D

Så idag blev det pynt för min del.
Ljusstake i fönstret mitt rum, en stjärna till köksfönstret, en jullöpare till köksbordet och sedan tog jag fram några doftljus med juldoft och gjorde färdigt adventsljustaken (blev en hederlig svensk med vitmossa, svampar och röda långa ljus.)
Kommer att köpa en liten kungsgran i kruka (typ 1 m hög) nästa vecka som ska pyntas och sedan får stå i hallen :)

Mer pynt än så blir det inte för att den den 17:e december åker jag ändå hem till mamma i sverige och där firas julen och så.

Just det, måste köpa kalender också! Här i tyskland finns det många "vanliga" kalendrar med bilder. Nästan mer sådana än sådana med choklad faktiskt.
Får se vad det blir, gillar inte heller chokladen så där jätte mycket.
Har utöver det en thé-kalender. Jättefin förpackning och man får en ny thé-sort varje dag fram till jul :)

Har haft sådan i 3 år nu, superkul! Och gott :love:
Årets är köpt i tyskland, men från märket Yogi tea så det borde gå att få tag på i sverige också eftersom de säljer deras "vanliga" the.

Hur mycket ger du för dom i tyskland (omvandlat till svenska kr)?
Hittade en enda the-kalender på nätet och den gick på 250 kr. :eek:

Nu tittade jag inte på priset men cirka 3 euro skulle jag gissa! Herregud, 250 kr är ju helt sinnesjukt! :eek:

Det här är den jag köpt: Yogi Tea Christmas Collection
Yogi-Tea-Christmas-Collection.jpg

Om du googlar på det kommer det upp flera sidor där man kan köpa, bland annat Amazon.co.uk (3,99 pund) vet inte om de kan skicka till sverige, men det gåt ju att läsa där någonstans!
Här kan du se vilka olika teekalendrar det finns, tyvärr kan inte amazon.de skicka matvaror till sverige :(

*kl*

Är lite småstålt över min (först egengjorda) krans någonsin, så måste bara visa den här med :D

krans6.JPG

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar