Sv: Jultråd

Vad fint det lät med ljusslingan och flaskan! Man kan ju göra så mycket själv med små medel om man bara har lite fantasi. :)

Kl

Jag har tidigare år sen jag flyttade hemifrån inte pyntat alls, inte varit sugen!!
Förra året var första året i mitt hus o då blev det en adventljusstake i gavelfönstrena på ö.v o det var mer eller mindre bara för att mamma inte skulle gnälla :D

I år är det helt annorlunda!! En stake kom upp o i köket står en stor lysande ren, dessutom fck jag ett ryck i går o gick in på plantagen o köpte några röda krukor och små plock till att göra ett eget litet arrangemang i en stor kruka, dessutom slank det ner en tomte i korgen!! :o

Antar att det beror på ålder ;) o att man verkligen känner sig hemma, som vännen sa; Du bygger bo! Men det är mysigt tycker jag nu.

Tänkte ta ett varv på reorna sen o handla lite mer julpynt inför nästa år. Nu är jag inte direkt "pyntig" av mig så det blir nog bara några fina adventsljusstakar o ljusslingor.
Gillade dock ideen med att stoppa upp en tomte dräkt o ha i trädgården...

Någongran blir det inte, o byta gardiner är jag för lat för :-)
Glögg älskar jag o dricker det gärna året om (inhandlar ett litet lager så jag ska klara mig)

*kl*

Imorgon kommer mamma med mina amaryllisar! Jag brukar dumpa dem hos henne efter jul när de vissnat ner, har själv ingen bra plats att låta dem vila över sommaren, och sen på hösten när hon ska driva upp blomstänglar på sina egna amaryllisar så tar hon mina också :D

I övrigt blir det inte så mycket pyntat här. Juliga löpare på matbord och soffbord, en liten adventsljusstake och lite extra ljus. Har inte hittat några fina elljusstakar och har ingenstans att hänga upp pappersstjärnor (sambon låter mig inte slå i en spik ens).

nu har jag lagat morots och kålrotslåda:d, potatislåda är på G,men tror att jag har fel sorts potatis..så jag vet inte om det tänket lyckas.:mad:

Fick ett infall att göra en julbock idag, så jag gjorde en! ^____^

fs_479200472_28721_1291568782.jpg

(bdb länk)

Vilken söt get - duktig du är! :)

Jag har pysslat till och från hela veckan nu med mest inriktning på fredagen.

63652_465076762025_522412025_6081820_584843_n.jpg

155952_466020977025_522412025_6096380_764147_n.jpg

69718_466021312025_522412025_6096389_4980461_n.jpg

67097_466019837025_522412025_6096374_2821526_n.jpg

66102_466020722025_522412025_6096379_4264854_n.jpg

Pepparkakshus i vitrinskåpet och lyktpynt på hallbyrån! :)

Har också inhandlat alla julklappar och slagit in dom! :)

149181_464644542025_522412025_6076397_2525380_n.jpg

Så måste jag även visa mina älskade Karin Cry prydnader - adventsljusstaken var det en som hjälpte mig att få tag på här på buke för några år sen (glömt namnet men återigen stort tack!).

154294_464586812025_522412025_6075533_3822298_n.jpg

:idea: Häng stjärnorna i häftmassa!! :rofl:

(Nej, bara ett skämt, ta inte det. Då kommer din sambo att avlida. Det lämnar extremt fula fläckar på tapet... :D)

*kl*

Här börjar det bli juligt...

Igår var jag och högg en gran i skogen, den står på balkongen nu i väntan på att få komma in (tar in den i slutet av veckan).

Har köpt ingredienser till årets julgodis idag och pillade precis ihop apelsiner med kryddnejlikor i och hängde upp i fönstret i röda band... luktar så gott :love:

Ska åka och införskaffa hyacinter och en julstjärna också... men skulle behöva ställa undan några krukor om de ska stå framme... någon som vet om utblommade orchideér kan stå i en stor och luftig (men mörk) garderob i några veckor?

Ååååh, gran - måste påminna sambon om att fixa en, han har nämnt 3 olika personer som han ska prata med...
Har sagt jag vill ha gran nu andra advent egentligen - se om det blir då eller tredje advent! :)

ja de e gott, men den ska vara självlagad,de köpta är för torra,risgrynen e för "tydliga".
potatislådan blev nog inte så bra,måste laga ny sats..:crazy:

Jag vill ha in granen 2 veckor innan jul (dvs vanligtvis andra advent, men eftersom det är nästan en vecka till jul efter fjärde advent så väntar jag lite, är ju tråkigt om den hinner se småvissen ut). Nu tror jag inte att den hinner se tråkig ut på 3 veckor, förra året stod granen och satte skott ända in i januari.

Jag älskar granen, tycker det är så fint. Och hela poängen med gran är ju att njuta av den INNAN jul, efter julhelgen är jag ganska ointresserad av den. Så det är inte min melodi att ta in den dagen innan jul och sedan låta den stå till nästa år, tar hellre in den i god tid innan jul och njuter av den i några veckor medans pakethögen under växer :D

min mamma har alltid haft traditionen att klä granen kvällen före julafton men den tror jag nog att jag ska bryta:D

på fredag ska vi ut i skogen o införskaffa granen:)

Det är så mysigt att traska ut och leta gran, och sen såga ner den och släpa hem den själv :love: särskilt när det är massor med snö ute...

Jag har tur som kan ta hos stallägaren, bor i lägenhet men de äger hur mycket skog som helst runt gården.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar