Sv: Jultråd

Brorsan och svägerskan hade köpt varsin med hmm lättklädda bilder i :D
Hennes med killar, hans med tjejer då såklart:):D

I morgon ska jag nog göra julkort.
Tänkte försöka mig på att scrappa - så får se om det går bra eller om det åker i soptunnan! :rofl:

KL

Denna lilla dekoration pryder nu vår entredörr! Väldigt enkel, färgerna skär sig men den betyder mycket för mig. :) Jag gjorde den när jag var runt 10 år, skon är en som min shettis haft och jag gjorde den i julklapp till mormor som också fött upp shettisen.

Shettisen dog 2004 och i vårvintras dog mormor, så jag har två varma minnen i ett!

101130001.jpg

(jo, den hänger snett och det har den gjort i alla år hos mormor också :love:)

Kl*

Nu mina glada julvänner så är det nedräkning på riktigt! Julkalender har haft premiär, första luckan på Icas-kalender är öppnad och hyacinten i fönstert blommar och doftar ljuvligt! :bump:

Superfint :) JAg blev alt lite inspirerad nu. Får se om jag hinner med något ikväll när E sover :)
Fast jag tänkte överraska sambo och hinna städa innan han kommer hem imorgon. Då hinner jag kanske inte pynta mer heller ännu...

*kl*

Var på Ikea idag och kikade.. kom dock inte hem med något annat julrelaterat än glögg-glas. De hade inte så mkt fint iår (inte ens hyacinter eller julstjärnor), förra året köpte jag jättefint granpynt där :love:

Julkalendern sågs i förmiddags, den verkar lovande :)

Nu jäklar räknar vi ner! :bump:

*kl*

Här börjades dagen med att inspektera årets julkalender.
Sen bar det av till Ullared, jisses säger jag bara.... Mina ben dödar mig!!!
Men jag har fått alla julklappar köpta, har köpt in gardiner till de tre fönster där det saknades.
Hunden fick en ny jul-leksak, den gamla är trots allt 2 år gammal och lite sliten och tråkig. :p

Ska också göra arrangemang som jag inte tror att sambons släkt fått på länge, iaf inte från sambons sida.
Brickor med tomteljus och sen silverstenar där det står godjul på, ska även på godis och ja lite smått och gått.
Får se hur det blir när det blir klart, tycker det är kul att göra såna här småpyssel och i hans familj delar man inte ut julklappar.

148487_10150094391792448_574482447_7173616_5912660_n.jpg

Vi har den äkta varan :D

Ni har det verkligen jättefint! Jag har inte pyntat något alls än. 18 månaders sonen skulle gå och dra ner/pilla sönder varenda elljusstake eftersom vi har så låga fönster. :( Desto mer pynt om ett par år dock. :D

julstjärnor är lösningen! eller som jag har lysande snöbollar i hallfönstret

76672_467415710487_616090487_5770494_5463463_n.jpg

eftersom elias kommer åt allt i fönstret från trappen så vi jar inget alls där på fönsterbrädet... nej de är svårt med julpynt o så små, förra julen högg han tag i julgranen o välte den, behöver jag säga att årets gran kommer bestå av plastkulor? gärna så hårda att de kan användas som studsbollar;) hihi

Jo två stjärnor är uppe men fler har vi inte. ;) Bollarna var jättesöta! Jag köpte förresten en stor glasvas på ikea i somras för att kunna peta ner en ljusslinga och lite röda kulor i, den måste jag ju ställa fram! (på minst enochtjugo meters höjd)

Jag funderar på att hänga pepparkakor i årets julgran, både katt- och barnvänligt. Det värsta som kan hända är overload i blöjan... :D

fyndade dem på järnia-kedjan förförra året 2 för 229kr:)

vi ska nog köpa de där gamla stora vita ljusslingorna, alltså de med vita ljus man sätter fast med klämma.. o sätta i granen i år så då har ja med en ljusslinga över, så man kanske skulle införskaffa en vas...:) smart ide!

tillägg:
kom på att jag har en vas! fast minder modell typ 35cm hög och 20-25 i diameter.. nu ska de pysslas lite till!:D

Senast ändrad:

KL

Hittade fint pynt på Rusta när jag var där förut.

Älskling köpte ljusslinga till våran gran ute så det ska vi få upp.
Isak var så stolt igår för han hade ritat en röd tomte på dagis:D:love:

Vi har haft skitkallt här sista dagarna verkligen.
Har legat mellan -20 och -30 hela tiden :crazy:7Visst vill jag ha snö och kallt men inte SÅ kallt. :crazy:

I år köpte vi chokladkalendrar till oss allihop hehe.
jag (och sambons bror :P) köpte med hello kitty, Isak har med Cars och Toy Story 3 (fick av hans morbror) + en lastbil med luckor i flaket som vi fyllt med torkad frukt. Mycket populärt.

Senast ändrad:

Blir nog bra med slinga i vasen!
Här har sambon och jag blå ljusslinga i en gammal megastor flaska som dekoration i sovrummet året runt. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025