Sv: Jultråd

Sätter också upp första pyntet den här helgen eftersom jag inte kommer att ha tid i veckan och nästa helg är det Globen och fullspäckat program... och jag vill storstäda i samband med pyntandet så det blir rent och fint på en gång, vilket gör att det kommer att gå åt några timmar, och chansen att jag stället mig och torkar golv en vardagkväll klockan tio är minimal :angel:

Tur du inte kör förbi här för igår fick jag rycket och satte upp adventsstakar och stjärnor i alla fönstrena på nedervåningen! :p

*Skratt* Ja jag var tvungen att kolla flera gånger om det verkligen var en adventsljusstake och jodå visst var det det ;)

Blev precis klar med årets "julljusfat".

julljusfat.jpg

Åh vad fint! :) Tänder du ljusen eller är de bara dekoration? Jag brukar alltid dra mig för att elda på dekorljus... :(

Åh vad fint! :) Tänder du ljusen eller är de bara dekoration? Jag brukar alltid dra mig för att elda på dekorljus... :(

Tack! :bow:
Nej, jag eldar inte på dem. :)
Jag har en annan ljusstake med mossa och 4 röda ljus och tomtar och svampar och sådant, den eldar jag på. Plus ett par andra blockljus och värmeljus och sånt. Så just de här är bara dekoration.

Tänkte fixa med grönmossa & ljus.... synd bara att min katt älskar att äta på sånt där .... :S

Annars så sitter jag & planerar julmat just nu :)
På julafton blir det svenskt julbord & juldagen norskt då min sambo är från Norge & inte klarar sig utan ribbe, medisterkake osv :D

Det är rött med vitt syntetludd som jag köpte på Lagerhause förra året!
Jag får lite Who-ville känsla av det, ni vet byn i När Grinchen stal julen! :love:

Ni som har adventsljusstakar istället för vitmossa kan ni använda nötter eller konfekt vilket är fint! :)

Jag brukar tända ljusen och låta de brinna tills det blir ett hål i dom. Sen sätter jag i värmeljus där i så håller de LÄNGE ;)

*kl*

Jag vill ha en julkalender att öppna... men jag vill inte ha en chokladkalender och jag vill inte ha svt´s officiella kalender. Utan en helt vanlig med något gulligt motiv och bilder bakom luckorna, sån som man hade när man var yngre...

Finns det att få tag på än? Och var isåfall? (Får inte vara någon dyr utan bara en enkel vanlig utan krusiduller)

Tycker bara att man ser chokladkalendrar och den som hänger ihop med julkalendern på tv/radio. Var ska man leta?

Finns inte den gamla sorten med bilder bakom luckorna längre? Måste man betala massor med pengar för en med 24 små grejer i (leksaker, smink, sprit, godis...) för att få öppna några luckor...?

Det är ju inte de små onödiga sakerna eller den äckliga chokladen som är grejen, utan att få öppna luckor :angel:

*kl*

Jag vill ha en julkalender att öppna... men jag vill inte ha en chokladkalender och jag vill inte ha svt´s officiella kalender. Utan en helt vanlig med något gulligt motiv och bilder bakom luckorna, sån som man hade när man var yngre...

Finns det att få tag på än? Och var isåfall? (Får inte vara någon dyr utan bara en enkel vanlig utan krusiduller)

Tycker bara att man ser chokladkalendrar och den som hänger ihop med julkalendern på tv/radio. Var ska man leta?

Å, jag trodde jag var ensam om att vilja ha "vanlig" adventskalender. Roligt att det finns fler som mig. :D Akademibokhandeln har en vanlig kalender med i sitt reklamblad. Har inte köpt den själv (än), men kanske kan vara värt att titta på?

Min mamma fick en vanlig kalender med något färgglatt julmotiv på när hon handlade på ICA en gång men vad som är bakom luckorna vet jag inte. Det är alltså en vanlig platt så ingen choklad eller leksak gömmer sig bakom luckorna.

ICA har en egen adventskalender, eller hade när jag var yngre i alla fall. I Bamsetidningen som kommer ut strax före december brukar det följa med en jättegullig adventskalender. Bilderna innanför luckan är integrerade med själva kalenderns bakgrund så det blir jättefint! :love: Det var nog min favvis som liten.

Det är vanliga bildkalendrar alltså...

Senast ändrad:

Ja, vadå äcklig choklad?? Jag är ett snart 24-årigt barn som älskar chokladkalenderchoklade. :d

Till alla; choklad är gott, men den välkonserverade bruna plastliknande biten som ligger bakom luckan i en vanlig "10-kronorskalender" är inte god!

Jag var faktiskt på Akademibokhandeln idag för att köpa en present till min kusin, och snubblade över deras kalendrar (det fanns flera), men tyvärr var de för dyra för min plånbok... blev en chokladkalender från ICA till slut, får göra som förra året och slänga chokladen när jag öppnas luckan...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar