Sv: Jultråd

jag tycker att vit plastgran med enbart svart pynt är rätt snyggt... fast jag egentligen hatar plastgran.xD
i övrigt så är jag jättepetig med julpynt och gillar inte allt mycket av det "traditionella" men är inte mycket för det morderna heller... kan helt enkelt erkänna att jag endast äger 2 stycken julpynt, allt som allt...

(jag sa detta om vit julgran till min syster här om dagen och därefter utbrister hon i asskratt... det visade sig att när jag sagt "jag skulle vilja ha en vit med svart kulor." så hade hon tänkt på våran katt, en birmakorsning och hankatt, dvs. han är ju vit/beige och öron, svans, tassar och kulor är svarta.xD)

här väntar jag oxo på att det ska bli kallt,åtminstone lite frost.helst lite snö,det gör under för julstämningen.
har hört på lite julsånger och på jobbet är det härligt att börja fixa o dona med jul,(om 2 veckor vill jag inte mera men nu är jag full av iver och det kliar i fingrarna, det är för och nackdelar med att jobba i en blomsteraffär)..
om ni inte har hört på detta ,så hör..http://www.youtube.com/watch?v=bUJDYS56fpA jag älskar den här versionen..

Vårat julfat är nästan klart nu (bild kommer) ska sättas i lite tomtar och så sedan när det närmar sig.

Har fått svarta ljusstakar som vi ska sätta röda ljus i och ha när vi dukar fram maten:)

Ooooh, blomsteraffärer är toppen under juletid, allra bäst då - men kan bero på att jag älskar julen mest också vad gäller pynt! :p

Ikväll ska sambon hjälpa mig bära upp alla julkartonger så jag får inventera och sortera och planera! :p

Äntligen en tråd för mig! Jag älskar julen och jag börjar få riktiga julkänslor med snön som glittrar ute och julmusik som spelas lite då och då. Har redan tjuvstartat med julen lite då jag byggde pepparkakshuset igår :o Nästa vecka har jag fullt upp med julstädning och pyntningen så jag hade inte hunnit då ( hittar på olika ursäkter :angel: ). I morgon ska julklapparna inhandlas och förhoppingsvis lite julpynt och annat smått och gott :)

Har du något bra tips för pepparkakshus?
Jag har aldrig gjort något förut och vet inte om jag orkar i år heller, blir sur och besviken om jag misslyckas! :p

Jag bakade pepparkakshus förra året, andra år har jag köpt en byggsats i affären och bara bakat de vanliga pepparkakorna själv :o det är ju ändå själva dekorerandet som är roligast :angel:

Vad sugen jag blir på att göra pepparkakshus, vet dock inte var jag ska ha det!
Kanske på hallbyrån men där tänkte jag ha mina landskap med lyktorna, eller om jag ska ha dom landskapen ovanpå kaminen istället?!

Det enda "julpynt" som kommer in i vårt hem är en adventsljusstake, här gillas det inte när det blir plottrigt. Hade vi firat själva juldagarna hemma så hade det även fått bli en riktigt julgran med enkelt pynt, dvs julgranskulor i bara ett par olika färger, ljus och inte så mycket mer. Däremot så gillar jag julmusik, att dricka glögg eller julmust, äta pepparkakor, lussebullar, julgodis och ha en massa tända ljus. Men pyntet får gärna lysa med sin frånvaro i mitt hem, det räcker med att se hur mycket alla andra pyntar. Dessutom bor jag i en stad som är fantastiskt vackert julpyntad så julstämningen infinner sig ändå. :)

Jag ska julpynta i helgen, när jag känner att jag får ork till det. :)
Hoppas på att få det julfint till på måndag när två kära vänner kommer över för att göra vårt årliga pepperkaksbak. :)

Halvt knapplån

Jag gillar att ha det relativt enkelt och "rent" stilmässigt till vardags men till julen slår det över och jag vill pynta varje tom millimeter. :D

Tyvärr är jag fruktansvärt lat och har lite framförhållning så jag brukar försöka pynta måttligt eftersom allt ska bort sen... :cool:

Sen är jag ganska strikt med pyntdatum också. Jag fnyser av förakt varje gång jag ser en adventsljusstake eller stjärna eller ljusslinga före helgen till första advent, helst ska sånt upp på söndagseftermiddagen. ;) Något litet krimskrams kan få komma fram efter lucia tillsammans med julgardinerna och sen, den 22:a står det plötsligt tomtar och kulor och glitter här och var.

Ah, jag älskar den där intensiva känslan av jul som kommer den 22:a när det är färdigpyntat och tja, i princip jul. :love:

Haha! Då skulle du ha sett hur dt ser ut här på gården, det är två stycken äldre (säkert över 80 år) och båda har haft en ljusstake uppe sedan säkert 2 veckor tillbaka och dom tänds varje kväll ;)

Själv börjar jag inte pynta förrän lördagen innan 1:a advent men inget tänds förrän på söndagen :)

Jag tänker sätta upp min adventsstake och mina stjärnor idag. Och ni kan inte hindra mig... :p :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V