Sv: Jultråd

kl*

Själv sitter man och har precis gjort en julmusikspellista på Spotify och bara njuter!
Undviker att titta ut genom fönstret dock - där regnet vräker ned.. >_<

Julen är den bästa tiden på hela året! Har shoppat julklappar sedan månader tillbaka och läääängtar till första advent när jag får julpynta, hänga upp gardiner och sätta upp ljusstakar och stjärnor. Veckan innan tänkte jag börja med julbaket för att kunna bjuda på adventsfika där den första advent. :love:
Hoppas på en vit jul i år också, med gnistrande snö och stjärnklara nätter..

*drömmer mig bort*

Jag vill också ha snö!:love:

Vi har storstädat och firade på kvällen med julmust och pepparkakor.

Försöker hålla mig nu och inte sätta upp gardiner tidigare än första advent;)
Svägerskan och jag planerar julbak med barnen och allajulklappar är klara:love:

Förra året köpte jag ett JUL-paraply så man kunde få julstämning även om det regnade i december. :p

Och jag försöker hålla mig från att sätta upp adventsbelysningen en vecka till, en vecka innan advent känns okej att börja pynta :angel:

Ska åka och köpa adventsstjärnor till fönstrena i nya lägenheten idag i alla fall, har så ont om plats på fönsterbrädena så ljusstakar kommer inte att fungera, satsar på stjärnor istället :)

Här kommer vi köra med klassiska furustakar.
*suck*
Men sambon ska väl få hållas med något (tills vidare iaf ;))
I mina lägenheter har jag haft julstjärnor både stående och hängande av diverse material typ. :p

Mäh.. köpte en stjärna och när jag kom hem och öppnade förpackningen så såg jag att jag hade tagit fel färg.. så får åka tillbaka och byta till rätt färg imorgon. Läste inte miniatyrtexten längst ner på lådan där det stod vilken färg det var, bara antog att alla var guldfärgade :angel:

Som det kan bli! :p
Vi kommer ha en julstjärna i år och det är i köket. Se om nån av mina två passar eller om det blir en ny.

Kl*

Idag är vädret sådant att man faktiskt får lite julkänslor! Frosten ligger i centimetertjocka lager på kvistar och grenar utanför. Träden är vita liksom marken, det är några minusgrader och de kvarvarande äpplena på träden lyser röda som julkulor mot allt det vita! :love:

På datorn spelas julmusik.

Har raderat ett inlägg då det inte är tillåtet att länka till webbutiker.

/moderatorn

Adventsstjärnan på plats och det intas nu dagligen en kopp glögg :love: :d

Varför vänta längre liksom? Sex veckor till årets julafton, fyrtiosex veckor sen förra julaftonen, det måste vara nog med väntan och argument för att det ska få vara dags för julälskare att börja bejaka sina behov :D

Nu brinner en brasa i kaminen, jag spelar julmusik på datorn!
I morgon ska jag nog ta och inventera våra julsaker!

Dricker julmust och har gjort i ett par veckor.
Hittade på eget muffins-julrecept! :p

Längtar efter snö mer än nånsin!

Glögg, är det bara jag som inte lyckas lära mig att tycka om glögg? :crazy:
Har provat, varm, kall, starkvin, alkoholfri, både vanlig och chokladglögg....
Tipsa mig, vill ju också kunna och vilja dricka glögg! :p

Jag personligen tycker att vit alkoholfri glögg är den allra godaste! Min absoluta favorit är en som fanns för ett par år sedan - Apelsin & Saffran!:d

Nån mer än jag som älskar att slå in paket fint?

Köpte en pysselbok i år där dom på ena sidan har gjort som scrapbooking på paketen, funderar på att göra det i år, trots allt ska ju klapparna ligga och se fina ut några veckor/dagar!

Kan det vara så att jag nu i år tycker om glögg då jag har lärt mig att tycka om vin? :angel:

Försöker hitta en lucka så jag MÅSTE tycka om glögg! :p

Visst är det.
Även vid födelsedagar älskar jag det, morrade på sambon för nån månad sen när vi skulle iväg på 9 årskalas, han tyckte jag var dum som slog in paketet så fint - det tog ju bara tid!
"Du skulle bara våga ta ifrån mig mitt nöje som jag endast får använda när nån fyller år och jul!!!" :devil:

:angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V