julklappar till övriga

lovehorses

Trådstartare
En fundering som jag kom och tänka på.
Man ger ju julklappar till släkt och vänner. (om man nu ger julklappar)
Men ger ni till någon utomstående?

Jag ger till "min" hovslagare, känns bra att ge en julhälsning. Det är oftast bara en "enkel" gåva, godis eller liknande.
Ska också ge en av våra grannar som har hjälpt oss lite.

Vem ger ni ett paket åt som överaskning kanske?

Sv: julklappar till övriga

Hmm, vet inte om det räknas eller inte, men jag har gett (tillsammans med hela klassen) julblommor till mina lärare och så till min handledare och de andra på min praktikplats.

Pv:s föräldrar ger till en granne som hjälper dem ibland.

//r

Tidigare gav jag hovis och min hästskötare julklapp men den biten har trillat bort eftersom jag nu är hästlös så:

Min lärare, min chef, mina underställda chefer, samt en och annan person som av någon anledning gjort speciellt intryck på mig.

Har varit med i en gemensam klapp till ena dotterns fröken, gett den andra dotterns 2 fröknar egna klappar, haft julklappsbyte på jobbet samt julklappsbyte med 3 goda vänner (en tradition som vi har haft ca 20 år). :)

Jag ger julklapp till nattmatten i första hand. Men sen beror det lite på vilka man träffar just runt jul. Min frisör som jag haft i flera år, kan jag ta med en julblomma till om jag klipper mig i närheten av julen.

Om det räknas som gåva, vet jag inte, men jag brukar gå upp med färdiglagad julmat till en äldre, ensam kvinna i min trappuppgång och hon brukar bli så glad varje år.

På jobbet brukar vi gå ihop och köpa en julgåva till chefen, men i övrigt blir det nog inte så mycket julgåvor till övriga. Folk som hjälpt mig under året brukar istället få en liten gåva/present i den hjälpande stunden ( ja eller strax efteråt) istället:)

Vi har värdens bästa lantbrevbärare, så det innebär alltid julklapp såklart - oftast något ätbart :d

Ibland får en familj vi är väldigt nära vänner med en julklapp, inte varje år. I år fick vi en liten julklapp av dom :)

Vi byter inte klappar i familjen, men jag brukar fixa nått litet åt närmsta vännerna. Nått symboliskt som tack för att de är just bra vänner.

Jag har aldrig känt några utomstående direkt eftersom jag var helt isolerad fram till ett halvår sen när jag skaffade häst och började umgås med dom i stallet lite.

Så i år köpte jag 1 kg godis och satte i sadelkammaren till alla och en av tjejerna som jag känner lite bättre fick en julklapp från mig och min häst. Tycker hon är värd det :)

Vi har gått ihop i stallet och ger en julklappskorg till stallägaren som alltid ställer upp. I övrigt inga julklappar till andra än de i närmaste familjen.

Brukar ge till mina närmaste kollegor. Har även gett till min sköthästs ägare (som också är en kollega iof :D ). När jag hade häst gav jag till stallägaren.

Skickar annars julkort istället för paket till en del :)

Mamma brukar ge julblommor till närmaste grannarna.

Japp. Ger hovis och hemmaveterinären :)
Men jag skickar med posten för att de inte ska tro att jag förväntar mig något i gengäld :)

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 798
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 561
Senast: Squie
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 062
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar