Jämställdhet, feminism och maskulinism

Du hävdar att kvinnor sjukskriver sig oftare och när jag efterfrågar fakta ser du ingen relevans? O_o

Så du ifrågasätter att kvinnor är mer sjukskrivna? Är du verkligen så obildad att du inte känner till det? Fast om du nu är så obildad och dessutom är oförmögen att googla så säg till så ska jag hjälpa dig med den uppgiften.

Så du ifrågasätter att kvinnor är mer sjukskrivna? Är du verkligen så obildad att du inte känner till det? Fast om du nu är så obildad och dessutom är oförmögen att googla så säg till så ska jag hjälpa dig med den uppgiften.
Jag har upprepade gånger frågat dig efter fakta, är du så förbannat korkad att du inte kan ge ett enkelt svar på en rak fråga eller spelar du bara dum?

Singelkvinnor pratar vi dessutom om nu också inte bara kvinnor i allmänhet så läs inläggen och kom med källor istället för att kalla folk obildade och oförmögna att googla!!!

Jävla onödigt.

Nja, som @Alexis citerar så är det oftast fortfarande kvinnorna som drar det tyngsta lasset hemma. Hur? Jo, för ofta så är det fortfarande hon som städar, lagar mat och tvättar efter jobbet då han har varit "ledig" istället för sköta hemmet, det får hon till stor del fortfarande axla även när hon arbetar och han är pappaledig.

Finns det några belägg för det?

Jag har upprepade gånger frågat dig efter fakta, är du så förbannat korkad att du inte kan ge ett enkelt svar på en rak fråga eller spelar du bara dum?

Ok, du var tydligen så obildad. Varsågod.

"Kvinnor mer sjukskrivna än män

1595412_1200_675.jpg

Foto: TT. Montage: Sveriges Radio.

Kvinnor är fortfarande mer sjukskrivna än män. I Stockholms län är kvinnornas sjukpenningtal, alltså antal dagar som man är sjukskriven, runt 80 procent högre än männens. Och skillnaderna mellan könen ökar."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5840577

Singelkvinnor pratar vi dessutom om nu också inte bara kvinnor i allmänhet så läs inläggen och kom med källor istället för att kalla folk obildade och oförmögna att googla!!!

Jävla onödigt.
Så du menar att inte kvinnor i parförhållande kan tänkas söka högre befattningar?

Va?? Hänger du alls med i diskussionen?? Singelkvinnor brukar må bättre än kvinnor i förhållanden med män och därför vore siffror för just singelkvinnors sjukskrivning intressant.
Går det att få fram dessa uppgifter, för du kan befinna dig i en parrelation utan att bo ihop?
Och i min toleranta värld behöver ju en relation för en kvinna inte nödvändigtvis betyda att hon har en relation med en man....

Ja, för vården där den stora majoriteten är kvinnor, är ju full av sexism mot kvinnor.

Feminister och logik... ha ha
..........Riktigt så enkelt är det inte.

Men om du tror att sexism inte existerar för de som jobbar inom vården så har du fel...

Vårdyrkena är ofta grovt underbetalda med hårda arbetsförhållanden dessutom och det kan man också se som diskriminering om man vill men jag tycker din attityd är så otrevlig så jag vet inte om det är någon vits att fortsätta diskutera det känns som att tråden skulle spåra ur ganska fort

Kvinnor är mer sjukskrivna för att deras lata karlar inte tar halva ansvaret hemma.
Med dubbelarbete så blir påfrestningen för stor.
Delat ansvar och 50/50 på föräldraförsäkringen är botemedlet mot den sjukan.

Men alltså män och kvinnor arbetar lika mycket när man lägger ihop förvärvsarbete och hemarbete. Blir man mer sjuk av hemarbete än förvärvsarbete då? Se även #989.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 391
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• I trafiken
  • Transport med fronturlastning