Jämställdhet, feminism och maskulinism

1 Jag håller med dig det är inte bra, jag skulle inte vilja att mina döttrar ingår ett sådant förhållande, ja jag ser ner på företeelsen. Men jag är inte så jävla naiv att jag inte inser och är medveten om att det existerar. Och varför det existerar!!!

Det existerar för att det finns människor som är "golddiggers" samt människor som inte har något emot att partnern bara är tillsammans med en för pengarna, så länge denne är vacker att titta på så man har något att visa upp = perfect match. Men jag skulle nog tro att dessa är en minoritet i det stora hela och ingen grupp jag skulle lägga större betydelse i när det gäller vanliga förhållanden överlag.

Jag vet inte vad "kvinnor vill". Men jag kan ju se med mina egna ögon hur det ser ut runt om i världen.
Bokar jag bord på en exklusiv restaurang (vilket jag unnar mig ngn gång om året) så är det frapperande ofta man ser gentlemän i åldern 60+ som sitter där med sina döttrar, eller älskarinnor. Välj vilket alternativ du anser troligast :o
Eeeh unga kvinnor med äldre män på exklusiva restauranger ---> jag väljer alternativ 3, de är sugarbabies eller prostituerade alltså de får BETALT av mannen och då menar jag inte att de lever tillsammans för det gör de nog sällan även om det finns golddiggers också utan de får betalt för att träffas och för att hålla honom sällskap några timmar och de kan antingen vara helt platoniskt eye candy eller också sexuellt men jag skulle säga att de unga kvinnorna som hänger med 60+ män på exklusiva restauranger oftast jobbar inom sexindustrin som eskorter antingen sugarbabies eller prostituerade.

Men det kan vara en och annan gold digger också och alltid när det ämnet kommer upp så tänker jag på en bekant jag hade en gång som var gift med en äldre man för pengarna och jag kommer ihåg dagen han dog för då firade hon med en flaska champagne
Jag var osäker på om jag skulle vara glad för hennes skull för hon måste ju ha jobbat hårt för pengarna med tanke på hur glad hon var eller om jag skulle vara ledsen för hans skull som levt med någon som inte tyckte om honom egentligen
:confused:

Vart får män den konstiga uppfattningen om vad kvinnor vill ha ifrån egentligen?
Säg det. Egna fantasier, troligen.

En man som på något vis marknadsför sin ekonomi, bostad eller yrkesval som en del av "paketet" blir för mig direkt oattraktiv och motbjudande; då det säger en hel del om hans kvinnosyn och värderingar. Samma sak med upplysningar om sportbil, yacht, slott i Skottland eller annan förlängare.

Jag föredrar äkta hästkrafter under huven.

Vad är de bakomliggande orsakerna då? Vi kanske kan enas om att kvinnor generellt sett är hemma mer, men varför?
- För att någon måste stanna hemma, och mannen tydligen inte anses kapabel att passa sina egna avkommor? Låt då bli att avla några.... :cautious:
- För att mannen möts av fördomar om de vill stanna hemma? Blir motarbetade och hela tiden får frågan vad mamman gör som är så viktigt att hon inte kan vara hemma?
- För att kvinnan tar huvudansvaret för barnen när de är sjuka av ovanstående anledningar, och därmed har lättare att bli smittad av vad det nu är barnen lider av, eftersom hon är med dem hela tiden medan pappan är på jobbet?
- För att kvinnor jobbar oftare än män inom sektorer som vård och barnomsorg, där sjukdomar finns hela tiden, medan män jobbar med andra, friska, vuxna?

Jag tror inte att en kvinna som bor tillsammans med en man, men där paret inte har några barn, är mer sjuk än vad mannen är. Jag köper det inte. Det finns ingenting som säger att kvinnor utan barn är mer sjukdomsbenägna än män. Däremot är förskolor rena pesthärden, och de flesta som har med småbarn att göra blir sjuka. Om då bara den ena föräldern torkar snor och spyor är det ju rätt givet att hen är den som lättast blir smittad. Är sjukdom också något man klarar sig från för att man utrustades med en snopp? Konstigt vad mycket man tydligen kan göra med den där lilla utväxten.

Sedan vet ju de flesta att en man med god ekonomi, bra boende och fint arbete är attraktiv på äktenskapsmarknaden långt efter det att den biologiska klockan har stannat hos kvinnorna....
Det är en god början, men de flesta ser det mer som en bonus än som grundkrav, om nu inte sagda man förväntas trilla av pinn inom kort och inte ägnar sig åt att skriva äktenskapsförord.

Det är en god början, men de flesta ser det mer som en bonus än som grundkrav, om nu inte sagda man förväntas trilla av pinn inom kort och inte ägnar sig åt att skriva äktenskapsförord.

Kl

Jag tror att det är hyfsat ovanligt med människor som vill prostituera sig och bedra sig själv och andra för ett osäkert kapitaltillskott i en oviss framtid. Men visst finns de också. Sällan några jämställdhetsriddare, utan ganska otäcka egoister.

Sedan vet ju de flesta att en man med god ekonomi, bra boende och fint arbete är attraktiv på äktenskapsmarknaden långt efter det att den biologiska klockan har stannat hos kvinnorna...
Vilket ger honom möjlighet att trygga sin ålderdom innan han bildar familj...ett alternativ de flesta kvinnor inte har.
Så var det kanske på 50-talet.... Nuförtiden har kvinnor i högre och högre grad egna resurser egen god ekonomi eget bra boende och fint arbete och måste inte vara beroende av att en man har allt det som det var förr. Så på "äktenskapsmarknaden" spelar sånt mindre och mindre roll.....

Som flera andra förklarat så funkar det oftast inte så att man väljer en man bara för att han har bra ekonomi och jag tror det är få yngre kvinnor som föredrar att skaffa barn med någon gammal fis när det finns män i samma ålder som inte heller har problem med ekonomin men som dessutom är i samma fas av livet och orkar mer

Det känns som att män alltid överskattar hur populära de är när de blir äldre....... Liksom det finns heta och roliga 30-åringar med ordnat liv varför skulle jag vilja ha någon på 50-60+ som desperat vill skaffa barn för han spenderade sina ungdomsår på jobbet???

Marknaden för det är betydligt mindre än vad män vill låtsas om....... :meh:

Eeeh unga kvinnor med äldre män på exklusiva restauranger ---> jag väljer alternativ 3, de är sugarbabies eller prostituerade alltså de får BETALT av mannen och då menar jag inte att de lever tillsammans för det gör de nog sällan även om det finns golddiggers också utan de får betalt för att träffas och för att hålla honom sällskap några timmar och de kan antingen vara helt platoniskt eye candy eller också sexuellt men jag skulle säga att de unga kvinnorna som hänger med 60+ män på exklusiva restauranger oftast jobbar inom sexindustrin som eskorter antingen sugarbabies eller prostituerade.

Men det kan vara en och annan gold digger också och alltid när det ämnet kommer upp så tänker jag på en bekant jag hade en gång som var gift med en äldre man för pengarna och jag kommer ihåg dagen han dog för då firade hon med en flaska champagne
Jag var osäker på om jag skulle vara glad för hennes skull för hon måste ju ha jobbat hårt för pengarna med tanke på hur glad hon var eller om jag skulle vara ledsen för hans skull som levt med någon som inte tyckte om honom egentligen
:confused:
Ja jag kan bara säga, jag skiter i vilket, varje människa gör sitt val

Så var det kanske på 50-talet.... Nuförtiden har kvinnor i högre och högre grad egna resurser egen god ekonomi eget bra boende och fint arbete och måste inte vara beroende av att en man har allt det som det var förr. Så på "äktenskapsmarknaden" spelar sånt mindre och mindre roll.....

Som flera andra förklarat så funkar det oftast inte så att man väljer en man bara för att han har bra ekonomi och jag tror det är få yngre kvinnor som föredrar att skaffa barn med någon gammal fis när det finns män i samma ålder som inte heller har problem med ekonomin men som dessutom är i samma fas av livet och orkar mer

Det känns som att män alltid överskattar hur populära de är när de blir äldre....... Liksom det finns heta och roliga 30-åringar med ordnat liv varför skulle jag vilja ha någon på 50-60+ som desperat vill skaffa barn för han spenderade sina ungdomsår på jobbet???

Marknaden för det är betydligt mindre än vad män vill låtsas om....... :meh:
Nej jag har redan beskrivit den största bidragande orsaken. Det är samhällets trygghetssystem

som gör att det ska mycket till innan en kvinna med ngr ungar blir slängda ut på gatan.
Naturligtvis parar de flesta ihop sig av andra själ än standard o pengar.
Men tillräckligt många är intresserade av dess resurser för att det fortfarande ska funka...
Till det så har ju även en marknad för dem utan dessa resurser öppnats iom importfruarna..

Nej jag har redan beskrivit den största bidragande orsaken. Det är samhällets trygghetssystem

som gör att det ska mycket till innan en kvinna med ngr ungar blir slängda ut på gatan.
Naturligtvis parar de flesta ihop sig av andra själ än standard o pengar.
Men tillräckligt många är intresserade av dess resurser för att det fortfarande ska funka...
Till det så har ju även en marknad för dem utan dessa resurser öppnats iom importfruarna..
För männen utan samvete och med taskig människosyn så finns det väl alltid en marknad där det handlas med utsatta människor som inte har samma förutsättningar och räkmackor som männen själva haft..... Ja de männen kan säkert utnyttja till exempel importfruar

För männen utan samvete och med taskig människosyn så finns det väl alltid en marknad där det handlas med utsatta människor som inte har samma förutsättningar och räkmackor som männen själva haft..... Ja de männen kan säkert utnyttja till exempel importfruar
Nu är du inne på spekulationer om den situation jag beskrev.
Bra att vi i alla fall är överens om att den existerar
Och därmed männens större valmöjlighet, så som jag beskrev.

Vad man sedan tycker om det hela, ja det är ju som bekant ett helt annat bollspel ;)

Nu är du inne på spekulationer om den situation jag beskrev.
Bra att vi i alla fall är överens om att den existerar
Och därmed männens större valmöjlighet, så som jag beskrev.

Vad man sedan tycker om det hela, ja det är ju som bekant ett helt annat bollspel ;)
Mm själv ogillar jag egoistiska och ytliga män som utnyttjar att de har ekonomiska resurser för att locka till sig kvinnor som inte haft det lika lätt i livet

Ja män med resurser som saknar samvete har oftast fler "valmöjligheter" än de som inte vill utnyttja människor men de valmöjligheterna brukar å andra sidan inte leda till något bra....

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 391
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama