Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jävla skit, kan inget gå som det ska? På mitt senaste möte med en neurolog sas det att jag skulle få komma på återbesök i januari, för att granska röntgenplåtar och eventuellt få Elvanse utskrivet. I min journal står det ganska exakt att det ska ske 2-5 januari, och jag pratade även med MS-sjuksköterskan om detta när jag fick dropp och hon skulle dubbelkolla så jag verkligen var uppsatt på väntelistan. Ingen kallelse än, jag jag ringde. Och mycket riktigt fanns det ingen tid, det hade ju inte varit en så stor sak om det inte var en staffetläkare, och att det nog dröjer innan han är tillbaka... han var väldigt bra, och han har även varit i kontakt med psykiatrin för ett okej gällande medicinen, och jag vet att de gett tummen upp (från när jag var på mitt senaste besök där), men det blir ju svårt om jag får komma till en annan staffet som inte haft den kontakten :( jag skulle verkligen behöva testa något för fatiguen, för jag fungerar inte alls i dagsläget... så det känns sjukt deppigt.
Det är hemskt att vården inte fungerar :(

Jävla skit, kan inget gå som det ska? På mitt senaste möte med en neurolog sas det att jag skulle få komma på återbesök i januari, för att granska röntgenplåtar och eventuellt få Elvanse utskrivet. I min journal står det ganska exakt att det ska ske 2-5 januari, och jag pratade även med MS-sjuksköterskan om detta när jag fick dropp och hon skulle dubbelkolla så jag verkligen var uppsatt på väntelistan. Ingen kallelse än, jag jag ringde. Och mycket riktigt fanns det ingen tid, det hade ju inte varit en så stor sak om det inte var en staffetläkare, och att det nog dröjer innan han är tillbaka... han var väldigt bra, och han har även varit i kontakt med psykiatrin för ett okej gällande medicinen, och jag vet att de gett tummen upp (från när jag var på mitt senaste besök där), men det blir ju svårt om jag får komma till en annan staffet som inte haft den kontakten :( jag skulle verkligen behöva testa något för fatiguen, för jag fungerar inte alls i dagsläget... så det känns sjukt deppigt.

:(
Kram :heart
Skit när inget funkar som det ska!

Det är hemskt att vården inte fungerar :(

Ja, det är ett ständigt aber. På sätt och vis har jag vant mig vid att man inte kan räkna med något, och att man måste strida och krångla för sina tider. Samtidigt så ger det magsår eftersom det är så många gånger per år som jag måste till sjukhuset, och jag blir ändå uppgiven varje gång det krånglar, även om jag är inställd på det.

Vad har du för någon? :)
denna:
3905618.jpg

Ska åka till ridhus och rida medryttarhästen ikväll, det hör inte till vanligheten för min del! Har nog ridit i ridhus två gånger de senaste tio åren :D Är även lite nervös för att han ska balla ur, eftersom att han är överladdad och inte gått så mycket senaste tiden.

Inte specifik sitsträning nej. Men har ofta fått beröm för min sits så helt åt helvete kan den inte vara.

Har man såna smärtor kan man ibland bli avhjälpt av någon som är duktigare än gemene tränare på biomekanik etc.
vissa sitter estetiskt rätt snyggt, men inte funktionellt nog.
Vissa tränare berömmer hej vilt på såna sitsar.

Jag dricker kaffe, halvkollar på Harry Potter och tindrar över mina Secret Santa-presenter. Ja, jag har tvättstugan också men väljer att fokusera på de roligare grejerna ;) Ska strax ner och slänga in de sista grejerna i torktumlaren.

Kom hem från mamma och pappa för några timmar sedan, det har varit hemskt mysigt på alla sätt och vis men nu är det lite skönt att rå mig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 722
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur