Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg hem efter att ha klickertränat medryttarhästen. På tisdag ska jag få testa att rida en nordsvensk i stallet, ska bli spännande! Vi håller oss dock i ridhuset då han dumpade av en ryttare idag i skogen.

Men apropå höftont och breda hästar hoppas jag att jag inte startar förlossningen för tidigt genom att sätta mig på honom. :nailbiting::D Han går tydligen inte fram av sig själv heller, även om det väl är en träningsfråga ...

Är hästen väldigt bred? Det kan påverka höfterna, och kan bl.a. underlättas genom en sadel med smalare midja

Han är bred ja. Westernsadel är också bred, så även när jag rider den mindre breda hästen sitter jag brett. Rider ju inte engelskt.
Tycker det är konstigt att jag bara har ont i höger om det skulle vara ridningen..

@tuaphua tips på sån tränare i Skaraborg?
Nu har jag visserligen inte bara ont vid ridning utan även vid gång, löpning, sex, allt som involverar höfterna..

Varför finns det så många sorter av samma medicin? :arghh: Läkaren vill att jag ska ha två olika styrkor av samma medicin, vilket gör att jag vill köpa samma sort av bägge..

Ja, det är ett ständigt aber. På sätt och vis har jag vant mig vid att man inte kan räkna med något, och att man måste strida och krångla för sina tider. Samtidigt så ger det magsår eftersom det är så många gånger per år som jag måste till sjukhuset, och jag blir ändå uppgiven varje gång det krånglar, även om jag är inställd på det.
Min vårdcentral har lyckats boka in mig på 2 tider samtidigt i januari. En till läkaren, en till sjukgymnasten. Samma tid...O_o

Försöker bestämma vilka skor jag vill ha. Har beställt hem 2 par och går nu runt huset med en av varje på endera fot. Båda är assköna och priset är typ samma.

Jag maste verkligen starta dagen nu. :cautious: en sipp kaffe till och jag maste dra igang for att hinna med allt i tid. Det kanns inte helt bra att det ar en dag med flera klienter nar det kanns som om hjarnan bestar af "lite gratt ludd bara" som Nalle Phu sa. :p
Oh well, det ordnar sig nog. och NU ar det dags!:angel:

Blev en vända på stan idag, förutom Donken.
Hittade julgardiner på rea 50%, så de kostade bara 28 kr st:banana: Köpte lite blommor till köket. En pocket och filofax blad. Julskinka, julmust, julöl på Hemköp, också 50%

Min vårdcentral har klantat sig - igen...
Beställde tid till min husläkare där idag via Mina vårdkontakter för mina svåra svettningar:cry:. Fick tid 22/1 kl 13.30
Bara det att jag har redan en inbokad tid till min sjukgymnast samma dag, samma tidO_o
Jagat vc på telefon idag, men får ej tag på dem. Får försöka igen i morgon

Han är bred ja. Westernsadel är också bred, så även när jag rider den mindre breda hästen sitter jag brett. Rider ju inte engelskt.
Tycker det är konstigt att jag bara har ont i höger om det skulle vara ridningen..

@tuaphua tips på sån tränare i Skaraborg?
Nu har jag visserligen inte bara ont vid ridning utan även vid gång, löpning, sex, allt som involverar höfterna..
Visst hade du gjort både röntgen och mr? Tänker så det inte finns något i själva leden som påverkar? För sånt kan ju ge ensidiga besvär annars.
Hoppar du alltid upp från vänster? Testa i så fall att byta sida en period och se om det kan påverka någonting

Jag har sovit i snitt 12 timmar per natt sen julafton. Nu nästan normal igen. Idag klev jag faktiskt upp FÖRE 12 och har gått lite ärenden, fixat med lägenheten och gjort min inredning om möjligt ännu kitschigare :p Och ja Buke jag har en rosa flamingo och en franslampa sen tidigare ;):angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 956
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 975
· Visningar
53 432
Senast: ufot
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka