Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst hade du gjort både röntgen och mr? Tänker så det inte finns något i själva leden som påverkar? För sånt kan ju ge ensidiga besvär annars.
Hoppar du alltid upp från vänster? Testa i så fall att byta sida en period och se om det kan påverka någonting

Ja,både röntgen och MR. Enligt läkare inget konstigt,enligt ortoped FAI och remiss till sjukgymnast som går på läkarens linje (dvs ingen aning).

Är noga med att hoppa upp och av åt båda hållen.

Det kan hända .Hände mig när jag var på T2 och var ute och körde med min F10 lastbil Tyckte det blev så jäkla varmt om baken och började lukta bränt så jag var tvungen att svänga av vägen och slita isär kablarna då det rök och blev märken där kablarna går i sitsen .Kunde blivit grillad skinka :p
samma sak hände ju på dotterns bil. Dock så blev hela bilen övertänd på mindre än tio min.

Han är bred ja. Westernsadel är också bred, så även när jag rider den mindre breda hästen sitter jag brett. Rider ju inte engelskt.
Tycker det är konstigt att jag bara har ont i höger om det skulle vara ridningen..

@tuaphua tips på sån tränare i Skaraborg?
Nu har jag visserligen inte bara ont vid ridning utan även vid gång, löpning, sex, allt som involverar höfterna..

Jag hade eg bara ont i vänster. Iaf 80% mer där eller ännu mer.
Jag är överrörlig och blev som allra sämst när jag dessutom dagligen var tvingen att rida bred häst med lite gå g och nerv i en sadel som satte mig i obalans om jag slappnade av där man bör vara genomsläpplig. Så jag fick sitta och jobba emot sadelns balans och spänna mig för att hamna i balans.
Till slut skrek jag rätt ut av smärta när hästen ryckte till.
Trodde jag skulle behöva byta yrke och att min kropp var för paj för ridning. Men med sadelbyte kunde jag fortsätta.
Och kunde börja löpträna igen.
Den obalans sadeln satte mig i var så pass liten att många, även tränare skulle kunna missa.
Men såna saker bör BRA tränare med rätt öka för biomekanik, rörelser, spänningar, balans etc se. Tyvärr är det inte givet ens bland topptränare.

Vill du kunna rida rekommenderar ju jag att testa rida i en sadel med smal midja, trots din inriktning.

Jag är inte bra nog på westernsadlar för att råda i om det finns bra/dåliga såna märken sas i förhållande till dina problem.

Vet inte alls vad för tränare ni har i dina trakter som kan vara bra på sånt.
Hon sjukgymnasten i Västerås har ju iaf förut gått att boka in för kurser i andra delar av landet.
Kan ju vara värt ett försök om du vill försöka få det att funka med ridningen.

Kanske någon annan i tråden vet någon tränare i dina trakter som är bra på sånt?

Det är planen, eventuellt får ägaren värma upp honom. Jag är lite fundersam på om jag kan kontrollera honom på lina om det är andra hästar med, igår ballade han fullständigt när jag longerade :angel:

Hoppas det gick vägen!

Min fuxfara fick galoppera av sig i lina han med idag efter julvila. Stod i 20 min och bara höll i snöret och väntade medan han brände runt för egen maskin.
Haha! Han har en aldrig sinande energi. Men det passar mig. ;)

Jag hade eg bara ont i vänster. Iaf 80% mer där eller ännu mer.
Jag är överrörlig och blev som allra sämst när jag dessutom dagligen var tvingen att rida bred häst med lite gå g och nerv i en sadel som satte mig i obalans om jag slappnade av där man bör vara genomsläpplig. Så jag fick sitta och jobba emot sadelns balans och spänna mig för att hamna i balans.
Till slut skrek jag rätt ut av smärta när hästen ryckte till.
Trodde jag skulle behöva byta yrke och att min kropp var för paj för ridning. Men med sadelbyte kunde jag fortsätta.
Och kunde börja löpträna igen.
Den obalans sadeln satte mig i var så pass liten att många, även tränare skulle kunna missa.
Men såna saker bör BRA tränare med rätt öka för biomekanik, rörelser, spänningar, balans etc se. Tyvärr är det inte givet ens bland topptränare.

Vill du kunna rida rekommenderar ju jag att testa rida i en sadel med smal midja, trots din inriktning.

Jag är inte bra nog på westernsadlar för att råda i om det finns bra/dåliga såna märken sas i förhållande till dina problem.

Vet inte alls vad för tränare ni har i dina trakter som kan vara bra på sånt.
Hon sjukgymnasten i Västerås har ju iaf förut gått att boka in för kurser i andra delar av landet.
Kan ju vara värt ett försök om du vill försöka få det att funka med ridningen.

Kanske någon annan i tråden vet någon tränare i dina trakter som är bra på sånt?

Finns mig veterligen inga westernsadlar med smal midja och bred bom. Jag har aldrig sett någon. Byta inriktning är inte aktuellt, då har jag hellre ont.
Jag är inte överrörlig. Bara konstant smärta i ena höften.

Inklämmning i höften.

Finns mig veterligen inga westernsadlar med smal midja och bred bom. Jag har aldrig sett någon. Byta inriktning är inte aktuellt, då har jag hellre ont.
Jag är inte överrörlig. Bara konstant smärta i ena höften.

Inklämmning i höften.

Misstänkte det. Men vill du rida kanske det kan vara värt att göra det i engelsk sadel en period om det funkar. Och rida western iaf. Ev rida i westernsadeln någon tävling etc.
Vet ju inte vilken gren och nivå du rider på. Så ev kan det ju bli väldigt svårt med engelsk sadel.
Men en kan det ju gå att träningsrida så ett tag beroende på gren och nivå.

Det brukar vara stort nono-med bred sadel och bred midja med höftproblem.

Misstänkte det. Men vill du rida kanske det kan vara värt att göra det i engelsk sadel en period om det funkar. Och rida western iaf. Ev rida i westernsadeln någon tävling etc.
Vet ju inte vilken gren och nivå du rider på. Så ev kan det ju bli väldigt svårt med engelsk sadel.
Men en kan det ju gå att träningsrida så ett tag beroende på gren och nivå.

Det brukar vara stort nono-med bred sadel och bred midja med höftproblem.

Reining i engelsk sadel kan bli spännande. Det går, men jag vet inte om det är något jag vill testa.
Hade tänkt .börja med kor men det är väl bara att glömma nu.
Tycker engelska sadlar är sjukt obekväma..

Enligt sjukgymnasten ska jag inte rida alls, oavsett sadel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 956
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 963
· Visningar
53 299
Senast: ufot
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka