Han är bred ja. Westernsadel är också bred, så även när jag rider den mindre breda hästen sitter jag brett. Rider ju inte engelskt.
Tycker det är konstigt att jag bara har ont i höger om det skulle vara ridningen..
@tuaphua tips på sån tränare i Skaraborg?
Nu har jag visserligen inte bara ont vid ridning utan även vid gång, löpning, sex, allt som involverar höfterna..
Jag hade eg bara ont i vänster. Iaf 80% mer där eller ännu mer.
Jag är överrörlig och blev som allra sämst när jag dessutom dagligen var tvingen att rida bred häst med lite gå g och nerv i en sadel som satte mig i obalans om jag slappnade av där man bör vara genomsläpplig. Så jag fick sitta och jobba emot sadelns balans och spänna mig för att hamna i balans.
Till slut skrek jag rätt ut av smärta när hästen ryckte till.
Trodde jag skulle behöva byta yrke och att min kropp var för paj för ridning. Men med sadelbyte kunde jag fortsätta.
Och kunde börja löpträna igen.
Den obalans sadeln satte mig i var så pass liten att många, även tränare skulle kunna missa.
Men såna saker bör BRA tränare med rätt öka för biomekanik, rörelser, spänningar, balans etc se. Tyvärr är det inte givet ens bland topptränare.
Vill du kunna rida rekommenderar ju jag att testa rida i en sadel med smal midja, trots din inriktning.
Jag är inte bra nog på westernsadlar för att råda i om det finns bra/dåliga såna märken sas i förhållande till dina problem.
Vet inte alls vad för tränare ni har i dina trakter som kan vara bra på sånt.
Hon sjukgymnasten i Västerås har ju iaf förut gått att boka in för kurser i andra delar av landet.
Kan ju vara värt ett försök om du vill försöka få det att funka med ridningen.
Kanske någon annan i tråden vet någon tränare i dina trakter som är bra på sånt?