Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit.. Misstänkte att det var så. Min sadel är snudd på antik så den modifierar jag inte. Har inte råd heller för den delen :(

Fast med tanke på att jag inte kan ta en vanlig promenad utan att få ont är jag tveksam till att lite smalare säte gör någon skillnad..

Ja, jag är jävligt bitter nu.
:( Förstår att du är bitter!
Ja en rejäl hälta-utredning är vad du behöver ;)

Men du kanske kan experimentera lite med skumgummi och tyg i din befintliga sits och se om det gör någon skillnad :idea:

Enligt sjukgymnasten ska jag sluta. Punkt. Minst ett år och sen kanske rida 1-2 gånger i månaden.
Har nu hållt upp sen augusti (ridit kanske tre gånger sen dess), ingen skillnad.

Akupunktur verkar så otäckt! Jag är livrädd för nålar, kräks av ett vanligt blodprov..

Jag kan inte ta blodprov utan att ha maken med som stöd. Men detta klarar jag! Det är bara att låta bli att titta, ligg och surfa på mobilen eller liknande (och fråga inte hur långt dom sticker in nålarna, du vill inte veta..) Jag kan verkligen rekommendera dig att testa, och försök hitta en ny sjukgymnast, den du har verkar lite föråldrad i sitt synsätt!

Jag kan inte ta blodprov utan att ha maken med som stöd. Men detta klarar jag! Det är bara att låta bli att titta, ligg och surfa på mobilen eller liknande (och fråga inte hur långt dom sticker in nålarna, du vill inte veta..) Jag kan verkligen rekommendera dig att testa, och försök hitta en ny sjukgymnast, den du har verkar lite föråldrad i sitt synsätt!

Det är typ femte sjukgymnast jag provat :arghh: ingen har kommit med något som funkar.. tre har hänvisat tillbaka till läkare och två har sagt sluta rida..
Får se om jag vågar mig på akupunktur, det verkar bara otäckt!

:( Förstår att du är bitter!
Ja en rejäl hälta-utredning är vad du behöver ;)

Men du kanske kan experimentera lite med skumgummi och tyg i din befintliga sits och se om det gör någon skillnad :idea:

Bra tanke, men känns som att det bara blir mer belastning på höften alternativt väldigt instabilt..

Finns mig veterligen inga westernsadlar med smal midja och bred bom. Jag har aldrig sett någon. Byta inriktning är inte aktuellt, då har jag hellre ont.
Jag är inte överrörlig. Bara konstant smärta i ena höften.

Inklämmning i höften.

Visst finns det western sadlar med "narrow twist" (jag antar att det ar smal midja:confused:) Atminstone har. Annars kan man ju prova en Australiensisk sadel, de finns bade i modell vanlig Aussie saddle och som en western sadel med horn, men (atminstone de flesta, har ar det i stort sett alla) har "narrow twist".

Jag satte på bastun tidigare sen skulle jag bara ta in lite hästar och fastna i stallet eftersom så många var där att jag tappa bort tiden så nu la jag in mer ved och kom på att fröken frimans krig börjar nu. Men kan iofs se den på play sen istället. Känner att jag behöver basta eller ta ett bad så huden verkligen får andas ut och så. Smidigare att ta ett bad men nu är ju bastun redan varm.
Eftersom det blev så sent tänkte hag vänta ett tag till och sen lite innan tio gå och kvällsfodra och direkt efter det basta. För då har jag ingen tid att passa och kan i princip vara där hur länge som helst.

Måste försöka lösa visum, pallar inte ta mig till Kubanska ambassaden så kollar andra möjligheter. Några tips? Är det smidigt att göra online?

Har legat och grinat på golvet inlåst på toan i typ en timma. Tagit en lugnande och kollar på film nu. Mattan drogs bort under fötterna på mig och alla planer jag hade för nästa år är som bortblåsta... Enbart för byråkrati som alltid ska sabba för dom som behöver mer stöd i samhället :cry:
Nä, en lugnande till nu för den andra verkar gå ur systemet strax och ikväll vill jag vara utan känslor.

Har legat och grinat på golvet inlåst på toan i typ en timma. Tagit en lugnande och kollar på film nu. Mattan drogs bort under fötterna på mig och alla planer jag hade för nästa år är som bortblåsta... Enbart för byråkrati som alltid ska sabba för dom som behöver mer stöd i samhället :cry:
Nä, en lugnande till nu för den andra verkar gå ur systemet strax och ikväll vill jag vara utan känslor.

Som du skrev till mig, skit när inget fungerar som det ska :(

• Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 174
Senast: Mia_R
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur