Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testa damsadel? Finns resten också.Reining i engelsk sadel kan bli spännande. Det går, men jag vet inte om det är något jag vill testa.
Hade tänkt .börja med kor men det är väl bara att glömma nu.
Tycker engelska sadlar är sjukt obekväma..
Enligt sjukgymnasten ska jag inte rida alls, oavsett sadel.
Testa damsadel? Finns resten också.
Western om inte autocorrect varit i fartenResten?
Litar inte tillräckligt på hästen för att våga rida damsadel. Hon får stolleryck emellanåt, knappt jag kan hålla mig kvar i westernsadeln när hon är på det humöret. .
Reining i engelsk sadel kan bli spännande. Det går, men jag vet inte om det är något jag vill testa.
Western om inte autocorrect varit i farten
Man sitter säkert i damsadel
Du kan ju börja med att resa dig med benen ihop, undvika vridningar, kanske testa ett foglossningsbälte?
Jag sover alltid med en kudde mellan knäna för att avlasta (får ont annars sen jag hade foglossning), undviker vridningar mm.
Det kan ju göra något positivt och är lätt att testa.
Reining i engelsk sadel kan bli spännande. Det går, men jag vet inte om det är något jag vill testa.
Nej det finns inteFinns mig veterligen inga westernsadlar med smal midja och bred bom.
Ja, det kan ju vara så att med just dina problem ska man inte rida. Det vet inte jag.
Men vad jag vet är att det går att rida på väldigt olika vis och belasta kroppen på väldigt olika sätt iom det. Och jag har sällan mött sjukgymnaster eller läkare som är tillräckligt bra ryttare/insatta i ridning för att veta sånt.
Så råden kan variera enormt beroende på hur mkt de vet om häst.
Och ja, kor är nog kört ett tag tyvärr.
Kanske även en del rörelser inom reining som sker med snabba skiften i balans och riskerar påfresta höfterna mer.
Det finns bekväma sadlar inom både western och engelskt. Men man måste sitta rätt i dem och ha rätt sadel för sin kropp.
Och jag förstår absolut att vissa rörelser blir svåra med engelsk sadel.
Jag har ju stått inför valet att lägga om min ridning eller helt sluta.
Sen blev jag bättre efter några år.
För mig var det värt att ändra mkt för att ens kunna rida/funka i vardagen.
Men det betyder ju inte att det är rätt för alla andra.
Hoppas du når någon lösning som känns rätt för dig!
Nej det finns inte
Men en duktigt sadelmakare eller någon som bygger w-sadlar kan göra om ditt säte till ett smalare. Inte billigt men det går
Det är inte så att du ska sluta för att se om det är ridningen som ger dig ont/gör det värre?Ingen verkar ju veta vad det är för fel, det kan jag tycka är steg ett att ta reda på. Speciellt innan man ger "rådet" att sluta med det jag älskar göra.
Jag har oxså höftproblem, men har konstaterad artros i höfterna. Det som hjälper mig som smärtlindring är värme och akupunktur. Kan verkligen rekommendera dig att testa akupunktur. Har de senaste gångerna fått något som är ett mellanting mellan akupunktur och TNS, dvs man kopplar ström till nålarna som ger impulser likt TNS.Ja,både röntgen och MR. Enligt läkare inget konstigt,enligt ortoped FAI och remiss till sjukgymnast som går på läkarens linje (dvs ingen aning).
Är noga med att hoppa upp och av åt båda hållen.
Det finns westerndamsadlar ja!Aha Finns väl inga "westerndamsadlar? Eller menar du sadel av dammodell? De är breda de med.
Det är inte så att du ska sluta för att se om det är ridningen som ger dig ont/gör det värre?
Jag har oxså höftproblem, men har konstaterad artros i höfterna. Det som hjälper mig som smärtlindring är värme och akupunktur. Kan verkligen rekommendera dig att testa akupunktur. Har de senaste gångerna fått något som är ett mellanting mellan akupunktur och TNS, dvs man kopplar ström till nålarna som ger impulser likt TNS.
Kan ju vara värt att testa för att få vara smärtfri.
/b
Det finns westerndamsadlar ja!