Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mycket städning kvar nu. Tar lite frukost nu. Får ta det lugnt, ska hämta I klockan 1, och jag lär definitivt vara klar i god tid.

VILL man lösa det så går det... men det är lättare för personalen att säga att det inte går :grin:

/mvh den cyniska och elaka kärnhäxan
Dom vill ju till alla pris i världen att vi ska ligga i sängen med sparven dygnet runt. Igår ifrågasattes det varför hon låg i sängen vid kl 17, jag svarade att hon varit uppe hos någon av oss konstant mellan 8-15 och att vi behövde ha en paus för vår egen skull. Fick då till svar att hon bör få alla måltider sittande hos någon av oss och att det faktiskt är viktigt med så mycket tid i famnen som möjligt, och det måste ske med oss liggande i sängen eftersom vi ännu inte får gå runt någonting med henne :arghh:. Den här damen äter varannan timme, matningen tar en halvtimme och sen måste hon ligga kvar i minst 15 min för att inte kräkas upp allting igen (och innan hon får maten ska man blanda ihop den, värma, kontrollera sonden...).
Så om jag helt sonika säger att jag måste åka hem och sova i en bra säng för att fungera punkt slut, vilket då ger lite mindre tid här, så kanske det går att skaka fram en lösning från deras håll

Jag har aldrig haft någon depression över huvudtaget varken svår eller lätt eller pratat med väggen och ovanpå allt så tillhör jag den något äldre generationen och den sjukan är för modern för mig,så min stenålders mening är att man får rycka upp sig göra det bästa av situationen ,det lär inte hjälpa att ta på sig offerkoftan eller skriva 1000 trådar på Buke .
Vet inte ens hur jag ska bemöta sån okunskap. Du kanske bör läsa på lite.

Somnade typ 4-5 i natt (morse?). Kunde verkligen inte somna trots trötthet. Oro för fredag tror jag.
På ett sätt tur det är jobb idag och imorgon. Då går tiden fortare. Gissar på att vi inte kommer vara sysslolösa såhär första vardagen efter jul.

Tog sömnmedicinen, sov lite hårdare än vanligt men vaknade vid 3 så är inte direkt utvilad.
Ska återkoppla med vc nästa vecka och se.
Börjar fundera på hur det ska gå att jobba, men kanske löser sig när man väl börjar.

Jag har aldrig haft någon depression över huvudtaget varken svår eller lätt eller pratat med väggen och ovanpå allt så tillhör jag den något äldre generationen och den sjukan är för modern för mig,så min stenålders mening är att man får rycka upp sig göra det bästa av situationen ,det lär inte hjälpa att ta på sig offerkoftan eller skriva 1000 trådar på Buke .
Hepp, hepp, hepp. Jag är betydligt äldre än dig o har haft återkommande depressioner som behövt medicineras.
Min grundstämning, dystymi går inte att medicinera bort.

Jag fick gå på en liten utflykt i huset. Jag har utrustning för videosamtal på datorn men vill inte sitta så pass öppet och prata om saker. Det finns ett videolänkrum precis intill kontoret men där fick jag inte igång skärmen :banghead:
Fick därför promenera iväg till en annan våning för att prova ett annat rum. Där funkade skärmen bättre :up:

Om någon är sugen på att gå på... hm. "Jr Erics hyllningsfest imorgon" på Musikens hus i Göteborg imorgon (typ reggae-band som spelar tror jag?) och är sugen på en gratis biljett så hojta. Av olika omständigheter kommer jag inte att kunna gå och vore ju synd om biljetten förfars.

Snart dags avblockera föräldrarnas mobilnummer och ta det dagliga samtalet om varför de inte kan bo i huset för "tillfället" :wtf:
Måste ha deras nummer blockerat annars ringer de 20-30 ggr om dagen. Jag räknar kallt med att om något viktigt inträffar så ringer personalen från avdelningen :cool:

Det ska de ha. Tar de in en till hund istället för lurvas så anmäl dem!
Var ska jag anmäla det? Vi orkar inte bråka, hon som svarade första gången maken ringde sa att det inte skulle vara några problem att få pengarna tillbaka eftersom vi inte "avbokade", det finns inte ens nån hund att sätta in där ju.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
54 026
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka