Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom vill ju till alla pris i världen att vi ska ligga i sängen med sparven dygnet runt. Igår ifrågasattes det varför hon låg i sängen vid kl 17, jag svarade att hon varit uppe hos någon av oss konstant mellan 8-15 och att vi behövde ha en paus för vår egen skull. Fick då till svar att hon bör få alla måltider sittande hos någon av oss och att det faktiskt är viktigt med så mycket tid i famnen som möjligt, och det måste ske med oss liggande i sängen eftersom vi ännu inte får gå runt någonting med henne . Den här damen äter varannan timme, matningen tar en halvtimme och sen måste hon ligga kvar i minst 15 min för att inte kräkas upp allting igen (och innan hon får maten ska man blanda ihop den, värma, kontrollera sonden...).VILL man lösa det så går det... men det är lättare för personalen att säga att det inte går
/mvh den cyniska och elaka kärnhäxan
Vet inte ens hur jag ska bemöta sån okunskap. Du kanske bör läsa på lite.Jag har aldrig haft någon depression över huvudtaget varken svår eller lätt eller pratat med väggen och ovanpå allt så tillhör jag den något äldre generationen och den sjukan är för modern för mig,så min stenålders mening är att man får rycka upp sig göra det bästa av situationen ,det lär inte hjälpa att ta på sig offerkoftan eller skriva 1000 trådar på Buke .
Hepp, hepp, hepp. Jag är betydligt äldre än dig o har haft återkommande depressioner som behövt medicineras.Jag har aldrig haft någon depression över huvudtaget varken svår eller lätt eller pratat med väggen och ovanpå allt så tillhör jag den något äldre generationen och den sjukan är för modern för mig,så min stenålders mening är att man får rycka upp sig göra det bästa av situationen ,det lär inte hjälpa att ta på sig offerkoftan eller skriva 1000 trådar på Buke .
Hepp, hepp, hepp. Jag är betydligt äldre än dig o har haft återkommande depressioner som behövt medicineras.
Min grundstämning, dystymi går inte att medicinera bort.
Det ska de ha. Tar de in en till hund istället för lurvas så anmäl dem!Hundhotellet vill fortfarande inte betala tillbaka vår deposition. Undrar om jag kan tvinga dom att ha en "bur" tom under nyårshelgen då eftersom vi har betalat för den.
Var ska jag anmäla det? Vi orkar inte bråka, hon som svarade första gången maken ringde sa att det inte skulle vara några problem att få pengarna tillbaka eftersom vi inte "avbokade", det finns inte ens nån hund att sätta in där ju.Det ska de ha. Tar de in en till hund istället för lurvas så anmäl dem!
Brukar det inte vara 48 tim? Kanske har fel? @Heulwen
Skatteverket eftersom de då tar dubbelbetalt. Och konsumentombudsmannen på kommunen.Var ska jag anmäla det? Vi orkar inte bråka, hon som svarade första gången maken ringde sa att det inte skulle vara några problem att få pengarna tillbaka eftersom vi inte "avbokade", det finns inte ens nån hund att sätta in där ju.