Äldre generationen = saknar empati
(förstår inte riktigt vad du menar med äldre generation. jag har stött på människor i alla möjliga åldrar som har haft depressioner. De som är mellan 50+ just nu som jag känner brukar dock försöka mörka att det hänt).
Det är oerhört vanligt med depressioner, stress sjukdomar och utbrändhet inom mitt karriärs område just pga jobbet (och nej, det är ingen nymodighet som dykt upp de senaste 20 åren. Just nu känner jag inte till någon som inte har haft problem som har tagit sig till stadiet jag är vid). Därtill är det otroligt vanligt att handledare och chefer beter sig som du, som att det liksom inte finns eller att det bara hör till och man får liksom räkna med det för alla andra har gått igenom det eller att de helt enkelt inte vill höra något om det. Istället för att erkänna problemen och skicka personerna till rätt hjälp så att det kan få verktyg för att klara av en väldigt tuff karriär.
Yoga som du verkar se ner på är ett erkänt bra verktyg mot sådant här så förstår inte riktigt varför det används som ett slagträ? Likaså djup andning och mind fullness, motion osv, det betyder inte att det funkar för alla, eller funkar alltid (jag har inte ro till yoga t.ex. men fick använda djup andning för att kunna somna om igår när jag vaknade med stress drömmar).
Som någon sa - du behöver inte läsa och jag förstår inte riktigt vad du får ut av att klanka ner på någon som redan mår dåligt? Känner du dig bättre än dem och måste visa det eller?