Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill inte vara negativ nu men ryggsmärtor är svåra att smärtlindra. För mig bet inte ens morfin. Bäst var typ naproxen i kombo med muskelavslappnande eller liknande men de gav istället magsårs-problematik. Ryggen är jävligt jobbigt att ha ont i, den håller liksom ihop hela kroppen.
Vet han hur han kan avlasta ryggen själv? Finns lite olika knep som sjukgymnasten lärde mig. De räddade den värsta smärtan för mig.

Framåtlutad över köksbänken (som är rätt hög) verkar vara det enda just nu som hjälper

@Tranan

Forskning, måste byta batterier i mina stationer jag har ute i regnskogen (de spelar in ljud och mäter lite olika grejer, typ temperatur och lufttryck osv). Vi håller dock på och provar bilbatterier i några av mina stationer och de väger massor, får ont den senaste månaden bara av att bära powerbanks trots att de väger mindre :(

Jag tror dock att min försäkring tar slut i Januari så vet inte om det är det smartaste att gå till en fysioterapeut nu för då kanske inte nästa försäkring täcker höften :down:
låter intressant. intea att du har ont men jobbet

Vadå räcker inte hela vägen? Den verkar inte göra någon nytta alls om man ska tro dig som inte ens kan gör programen du vill för dom får inte göras innan man ska sova,så då kan du inte göra det :banghead: det finns några timmar till på dygnet :idea:;)
Du har uppenbarligen aldrig haft nån svårare depression. Då skulle du inte uttrycka dig så.
Då blir, i svåra fall, minsta dagliga syssla jobbig. Att äta, duscha, alla saker man i vanliga fall gör av bara farten måste planeras och i vissa fall tvingas fram.

Du har uppenbarligen aldrig haft nån svårare depression. Då skulle du inte uttrycka dig så.
Då blir, i svåra fall, minsta dagliga syssla jobbig. Att äta, duscha, alla saker man i vanliga fall gör av bara farten måste planeras och i vissa fall tvingas fram.
Jag har aldrig haft någon depression över huvudtaget varken svår eller lätt eller pratat med väggen och ovanpå allt så tillhör jag den något äldre generationen och den sjukan är för modern för mig,så min stenålders mening är att man får rycka upp sig göra det bästa av situationen ,det lär inte hjälpa att ta på sig offerkoftan eller skriva 1000 trådar på Buke .

Jag har aldrig haft någon depression över huvudtaget varken svår eller lätt eller pratat med väggen och ovanpå allt så tillhör jag den något äldre generationen och den sjukan är för modern för mig,så min stenålders mening är att man får rycka upp sig göra det bästa av situationen ,det lär inte hjälpa att ta på sig offerkoftan eller skriva 1000 trådar på Buke .

Ingen tvingar dig till att läsa alla dessa 1000 trådar som du nämner. Ibland räcker det även för stunden att skriva av sig istället för att hålla allt inne. Har man sjärv aldrig varit drabbat vet man heller inte hur det känns och då bör man bara hålla tyst även om man tycker det är jobbigt med 1000 trådar. Vad du finner är jobbigt i detta fall kan du undvika, det kan inte en som lever med det. Det är något en deprimerad person lever med - konstant.

Jag har ryckt upp mig så det räcker och blir över. Det är liksom en delorsak till att jag hamnat i den här sitsen. När du så uppenbart saknar kunskap om det du uttalar dig om så vore det klädsamt om du bara höll tyst faktiskt.

Jag har inte lyckats bota mig från obotlig panikångest genom att gå omkring med en offerkofta på mig. Jag har inte skaffat ett bra jobb trots att jag saknat utbildning och meriter samt haft en bakgrund med över tio års sjukskrivning, genom att vara passiv. Jag har heller inte lyckats köpa hus trots att jag för några år sedan var barskrapad, genom att sitta och rulla tummarna.

Du saknar all form av respekt och förståelse för den som drabbats av sjukdom. Vore jag moderator skulle du åka ut ur forumet.

Somnade till i "skapligt god tid" och vaknade för ungefär tio minuter sedan. Bwah, skitsömn :mad: synd man inte kunde slå ens sömn..Den skulle varit misshandlad för länge sedan då förvisso :sneaky:

Äldre generationen = saknar empati :confused::confused:

(förstår inte riktigt vad du menar med äldre generation. jag har stött på människor i alla möjliga åldrar som har haft depressioner. De som är mellan 50+ just nu som jag känner brukar dock försöka mörka att det hänt).

Det är oerhört vanligt med depressioner, stress sjukdomar och utbrändhet inom mitt karriärs område just pga jobbet (och nej, det är ingen nymodighet som dykt upp de senaste 20 åren. Just nu känner jag inte till någon som inte har haft problem som har tagit sig till stadiet jag är vid). Därtill är det otroligt vanligt att handledare och chefer beter sig som du, som att det liksom inte finns eller att det bara hör till och man får liksom räkna med det för alla andra har gått igenom det eller att de helt enkelt inte vill höra något om det. Istället för att erkänna problemen och skicka personerna till rätt hjälp så att det kan få verktyg för att klara av en väldigt tuff karriär.

Yoga som du verkar se ner på är ett erkänt bra verktyg mot sådant här så förstår inte riktigt varför det används som ett slagträ? Likaså djup andning och mind fullness, motion osv, det betyder inte att det funkar för alla, eller funkar alltid (jag har inte ro till yoga t.ex. men fick använda djup andning för att kunna somna om igår när jag vaknade med stress drömmar).

Som någon sa - du behöver inte läsa och jag förstår inte riktigt vad du får ut av att klanka ner på någon som redan mår dåligt? Känner du dig bättre än dem och måste visa det eller?

Men nu får du väl ge dig. Du framstår som det du anklagar andra för att vara.

@Magiana mår som en potta skit och du beter dig som en. Du är långt över gränsen för hur man uppför sig mot en medmänniska.

Äldre generationen = saknar empati :confused::confused:

(förstår inte riktigt vad du menar med äldre generation. jag har stött på människor i alla möjliga åldrar som har haft depressioner. De som är mellan 50+ just nu som jag känner brukar dock försöka mörka att det hänt).

Det är oerhört vanligt med depressioner, stress sjukdomar och utbrändhet inom mitt karriärs område just pga jobbet (och nej, det är ingen nymodighet som dykt upp de senaste 20 åren. Just nu känner jag inte till någon som inte har haft problem som har tagit sig till stadiet jag är vid). Därtill är det otroligt vanligt att handledare och chefer beter sig som du, som att det liksom inte finns eller att det bara hör till och man får liksom räkna med det för alla andra har gått igenom det eller att de helt enkelt inte vill höra något om det. Istället för att erkänna problemen och skicka personerna till rätt hjälp så att det kan få verktyg för att klara av en väldigt tuff karriär.

Yoga som du verkar se ner på är ett erkänt bra verktyg mot sådant här så förstår inte riktigt varför det används som ett slagträ? Likaså djup andning och mind fullness, motion osv, det betyder inte att det funkar för alla, eller funkar alltid (jag har inte ro till yoga t.ex. men fick använda djup andning för att kunna somna om igår när jag vaknade med stress drömmar).

Som någon sa - du behöver inte läsa och jag förstår inte riktigt vad du får ut av att klanka ner på någon som redan mår dåligt? Känner du dig bättre än dem och måste visa det eller?

:bow: :bow:

Min mamma, född -45, hade depressioner och ångest i flera perioder av sitt liv... Det är ingen ny sjukdom.

Alltså... @dobbis, du har faktiskt klampat rejält över gränsen för vad som är ok med några av de senaste inläggen. Smartast är att släppa det och klädsammast vore att be om ursäkt.

Helt ärligt, du har faktiskt varit taggigare än vanligt på sistone, mår du verkligen bra?
Jag kommer inte att se en eventuell ursäkt eftersom @dobbis numera är ignorerad. Jag hoppas att hon även ignorerar mig då jag uppenbarligen inte har något existensberättigande. Liksom dör man inte av sjukdomen så tycker hon det tydligen är fullt okej att hjälpa till att putta ut mot kanten. Blir man sjuk så är man ändå inte värd något. Man ska bara rycka upp sig, hjärnskador eller inte spelar ingen roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 316
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka