Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tranan och @Magiana jag hoppas ni även kan se stödet ni får från oss andra. Låt inte en persons elakheter styra, de säger så mycket mer om henne än om er!
Bra att hon är på ignore :up:
Jag har noterat stödet, både här i tråden, via pm och Messenger. Och det är tur att jag inte var i sämre skick. Depression är trots allt en dödlig sjukdom och det syns inte i vilket skick man är, framförallt inte här. När en person får sådana påhopp så kan det lika gärna gå åt helvete. Jag hoppas ingen annan, som kanske är i sämre skick, råkar ut för något liknande.

Jag har noterat stödet, både här i tråden, via pm och Messenger. Och det är tur att jag inte var i sämre skick. Depression är trots allt en dödlig sjukdom och det syns inte i vilket skick man är, framförallt inte här. När en person får sådana påhopp så kan det lika gärna gå åt helvete. Jag hoppas ingen annan, som kanske är i sämre skick, råkar ut för något liknande.

Helt sant. Jag är allergisk mot uttrycket "rycka upp sig" efter att själv fått höra det i princip oavbrutet under min tid med psykisk ohälsa. Ödsla inte energi på folk utan empati, bra att du valde ignore. Vi är många som hejar på dig, det vände för mig, det kan vända för dig också!

Vaknat minst en gång i halvtimmen hela natten pga smärta. Så himla onödigt :(
Och sen förutsätter dom att jag ska kunna hålla sparven för matning i flaska, trots att jag inte ens kan sitta själv utan att vrida mig av hur ont det gör

Dagens I-landsproblem, ingen mjölk till frukost :rage:
Min mage är inte alls glad på mig, skulle behöva göra ett uppehåll med Arcoxian tills den är gladare, men mina leder och ffa mina händer har inte hämtat sig sen jag gjorde samma sak för ett par veckor sedan. Får köra dubbla omeprazol ett tag.
Får bli FODMAPS hardcore efter nyår så den inte ballar ur helt. Just nu är det "bara" ballongmage och magkatarr.

Vaknat minst en gång i halvtimmen hela natten pga smärta. Så himla onödigt :(
Och sen förutsätter dom att jag ska kunna hålla sparven för matning i flaska, trots att jag inte ens kan sitta själv utan att vrida mig av hur ont det gör

De är idioter. Det krävs inte mycket tankeförmåga för att inse att du måste ju rent fysiskt klara av att hålla henne för att det ska funka plus att du måste få sova/vara så smärtfri som möjligt för att psyket ska orka med också :heart :heart

Särbon tyckte sparvens julutstyrsel var fin :D och föreslog att de bilderna absolut hör hemma på hennes studentplakat :rofl:

Min mage är inte alls glad på mig, skulle behöva göra ett uppehåll med Arcoxian tills den är gladare, men mina leder och ffa mina händer har inte hämtat sig sen jag gjorde samma sak för ett par veckor sedan. Får köra dubbla omeprazol ett tag.
Får bli FODMAPS hardcore efter nyår så den inte ballar ur helt. Just nu är det "bara" ballongmage och magkatarr.

Ogilla :down: Det är verkligen värdelöst när man mår dåligt av en medicin man behöver... been there, done that etc :cautious:

Jag hade nog brutit ihop och storbölat i ditt läge. Jag kan bara inte begripa varför de inte ser till dina behov.
Jag tänker säga att jag sover hemma inatt, jag kan inte offra min rygg och pga det varken kunna fungera själv eller ta hand om någon annan.
Dom ser ju hur illa jag rör mig både idag och igår, och jag säger rakt ut vad det beror på och hur det påverkar mig. Reaktionen blir en medlidande min och orden "sängen kan vi tyvärr inte göra något åt" från samtliga

Åh kör du också med FODMAP? Började innan jul och märkte en snabb förändring, aldrig mått så bra. Gjorde uppehåll över jul och nu är magen kaos. Får bli nya tag nu.

Jag tänker säga att jag sover hemma inatt, jag kan inte offra min rygg och pga det varken kunna fungera själv eller ta hand om någon annan.
Dom ser ju hur illa jag rör mig både idag och igår, och jag säger rakt ut vad det beror på och hur det påverkar mig. Reaktionen blir en medlidande min och orden "sängen kan vi tyvärr inte göra något åt" från samtliga
Det måste finnas en lösning, men jag vet inte vart man ska vända sig, det borde ju avdelningen ha koll på men de verkar inte tillräckligt intresserade. Spontant tänker jag arbetsterapeuter eller sjukgymnaster, men där har du väl bättre koll själv. Men sjukhuset har en del knutna till sig och de borde kunna hitta lösningar. Jag blir så ledsen för er skull. :(

VILL man lösa det så går det... men det är lättare för personalen att säga att det inte går :grin:

/mvh den cyniska och elaka kärnhäxan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 316
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka