Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen in till stan.
Är så trist att bara sitta och vänta på jobbet när det inte finns något att göra. Försöker pyssla lite med tvättstugan och vårat hus. Vissa på jobbet sitter och sover eller lyssnar på mobilen...:eek::eek:O_o

Idag var mamma orolig för att hon inte skulle få stanna kvar på hemmet. Hon blev så himla glad när jag sa hon fick stanna så länge det behövdes. Samt att hon hade ett eget rum med egen säng och inte behövde sova på en madrass på golvet i pappas rum.
Det är ju skönt med lite variation på svamlet :cool:.

Är ledig nu fram till kvällen. Så har tagit en dusch och just målat naglarna. Ska se om bilen startar för att åka och handla lite mat bland annat. Har en hel del hemma men vissa saker som tagit slut. Och har bara saft och lite julmust hemma i dryckesväg, så lite vin och en flaska bubbel bara för att det är nytt år snart.

Vi tittar på Angry Birds. Vissa i nattlinne, vantar och mössa liggandes i hundbädden :D

CpTUN9o.jpg

Sjukgymnasten har gett mig ridförbud i minst ett år. Tack för den :meh: Eller ja, förbud och förbud. Jag får rida max en gång i veckan så kanske min onda höft blir bra igen. Kanske. Det finns fortfarande ingen teori om varför jag har ont.
Jag är sur.

O_o Ibland undrar jag om Telia vet vad de håller på med... Vi har haft fel på internet och hemtelefon nästan hela december. De lagar och så slutar det fungera efter ett tag igen, idag var de ute och lagade igen, jag fick sms om att de var klara och konstatera att hemtelefonen fortfarande inte fungerade så jag skickade ett sms och blev uppringd.
Åh herregud, vårt fasta abonnemang stod helt plötsligt på en adress som vi flyttade ifrån för snart 20 år sedan, vi har hunnit med två flyttar sen dess och vi har haft fast telefon här hemma i 16 år... :crazy: Så där fick de göra en adressändring på abonnemanget och så ska de flytta tillbaka det fasta abonnemanget till oss igen. Kostnadsfritt, det var väl snäll? :devil:
Teknikern som sa sig ha varit här vägrade att svara, till och med när chefen ringde till teknikern... Supporten konstaterade att de visserligen hade fått respons att det var lagat men fortfarande en massa felmeddelande från stationen och när teknikern inte behagade svara så var det svårt att hitta anledningen. :grin:
Så nu fyllde de på med 100 GB till vårt mobila abonnemang och fortsätter att felsöka, dessutom verkade våran router inte riktigt uppföra sig som den skulle, så det skulle de också titta på och eventuellt skicka en ny. Sonen är väl inte helt nöjd, han vill ju spela online med tvspelet och det tycker jag är lite väl häftigt för mobila abonnemanget men vi får väl se. Fortsätter det så här så får de erbjuda en bättre lösning än adsl...
Snälla fibergrävare, sätt fart och börja gräv här snart!!! :arghh:

Jävla skit, kan inget gå som det ska? På mitt senaste möte med en neurolog sas det att jag skulle få komma på återbesök i januari, för att granska röntgenplåtar och eventuellt få Elvanse utskrivet. I min journal står det ganska exakt att det ska ske 2-5 januari, och jag pratade även med MS-sjuksköterskan om detta när jag fick dropp och hon skulle dubbelkolla så jag verkligen var uppsatt på väntelistan. Ingen kallelse än, jag jag ringde. Och mycket riktigt fanns det ingen tid, det hade ju inte varit en så stor sak om det inte var en staffetläkare, och att det nog dröjer innan han är tillbaka... han var väldigt bra, och han har även varit i kontakt med psykiatrin för ett okej gällande medicinen, och jag vet att de gett tummen upp (från när jag var på mitt senaste besök där), men det blir ju svårt om jag får komma till en annan staffet som inte haft den kontakten :( jag skulle verkligen behöva testa något för fatiguen, för jag fungerar inte alls i dagsläget... så det känns sjukt deppigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
54 026
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka