Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker inte att hon mammar mig. Om du tycker hon gör det, vad rör det dig? Eller är du avis? ärligt talat @Magiana agerar som hon vill utan att jag ropar på henne. Och jag förstår sällan vad du försöker uppnå. Men det behöver jag inte göra. Jag tycker inte illa om dig eller hyser något agg.
Det rör inte mig om inte jag blir inblandad och hon o jag har haft den diskutionen förut så hon borde vara väl medveten om att jag skulle bli fly förbannad,det är inte första gången det läses in saker jag inte skrev eller menade.
Så det var ingen pik åt dig.

Det som stör mig är att du i alla trådar där någon mår dåligt,kommer med den där :devil: yogan och sen känns det som att du kastar väldigt stora stenar i glashuset,du är helt fel person att råda andra som är "sjuka" i hur dom ska bli friska,börja med dig själv.
Och nä jag är sällan eller aldrig elak,men jag är ärlig och sånt svider det vet jag .
Vadå kastar sten i glashus? Yogan hjälpte mig med att bli frisk från en panikångest som var så kallat obotlig och där den vanliga vården gick bet. Det är en utmärkt grund och ett bra komplement till annan behandling. Jag har aldrig sagt att yoga är något som botar från precis exakt allt men det kan understödja annan behandling. Och jag är just nu i läget att yogan inte räcker hela vägen.

Det rör inte mig om inte jag blir inblandad och hon o jag har haft den diskutionen förut så hon borde vara väl medveten om att jag skulle bli fly förbannad,det är inte första gången det läses in saker jag inte skrev eller menade.
Så det var ingen pik åt dig.
Ok, jag uppskattar om du håller mig utanför din dramatik tack. Men man blir nyfiken på vad är de du blir arg över?
Glad att det inte var någon pik mot mig.

Vadå kastar sten i glashus? Yogan hjälpte mig med att bli frisk från en panikångest som var så n du kallat obotlig och där den vanliga vården gick bet. Det är en utmärkt grund och ett bra komplement till annan behandling. Jag har aldrig sagt att yoga är något som botar från precis exakt allt men det kan understödja annan behandling. Och jag är just nu i läget att yogan inte räcker hela vägen.
Vadå räcker inte hela vägen? Den verkar inte göra någon nytta alls om man ska tro dig som inte ens kan gör programen du vill för dom får inte göras innan man ska sova,så då kan du inte göra det :banghead: det finns några timmar till på dygnet :idea:;)

Ok, jag uppskattar om du håller mig utanför din dramatik tack. Men man blir nyfiken på vad är de du blir arg över?
Glad att det inte var någon pik mot mig.
Det jag blev förbannad på var att hon inte läste in den lilla gubben i inlägget som visade att jag skämtade.Och det var inte första gången det hände.

Det jag blev förbannad på var att hon inte läste in den lilla gubben i inlägget som visade att jag skämtade.Och det var inte första gången det hände.
Ok, jag tror varför hon reagerade så. Hon vet en del om min uppväxt och skolgång och hon vet vilket pris jag har fått betala för min dyslexi. Så jag tror att hon reagerade på det. Jag vet inte men man kan tro olika saker.

@dobbis Om jag återkommande störde mig så mycket på saker som en användare skriver att jag blev fly förbannad eller kallar den för idiot eller lägger in :banghead:, så skulle jag personligen tycka att det var en bra idé att sätta den på ignore en tid, så jag slapp se inläggen och så kunde alla känna sig nöjdare och lyckligare. Inte minst om den som störde mig var någon som flera gånger har talat om att hon mår dåligt.

Det är åtminstone sällan eller aldrig något som ändras till det bättre av att vara spydig tillbaka.

Och hur som helst så brukar det bli en avsevärt trevligare ton att processa sina svar genom att uppfylla minst två av tre "är det sant/är det snällt/är det nödvändigt". Och jag har svårt att se det snälla eller nödvändiga eller sanna i att kalla någon för idiot. Eller beklaga mig om någon tycker det är bra med yoga i vissa fall, men att det andra gånger inte kan lösa allt.

Senast ändrad:
@dobbis Om jag återkommande störde mig så mycket på saker som en användare skriver att jag blev fly förbannad eller kallar den för idiot eller lägger in :banghead:, så skulle jag personligen tycka att det var en bra idé att sätta den på ignore en tid, så jag slapp se inläggen och så kunde alla känna sig nöjdare och lyckligare. Inte minst om den som störde mig var någon som flera gånger har talat om att hon mår dåligt.

I annat fall så brukar det i alla fall bli en avsevärt trevligare ton att processa sina svar genom att uppfylla minst två av tre "är det sant/är det snällt/är det nödvändigt". Och jag har svårt att se det snälla eller nödvändiga eller sanna i att kalla någon för idiot. Eller beklaga mig om någon tycker det är bra med yoga i vissa fall, men att det andra gånger inte kan lösa allt.
Trevligt att vissa kan uttrycka sig så bra. man blir lite avis.

Jag förstår faktiskt också varför man reagerade på att du skojar med en dyslektiker om dennes ev skrivsvårigheter.
Det är väldigt många dyslektiker som mobbats och ärligt talat setts som korkade, lata etc.
idag har vi ju mer kunskap om det. Men Tranan tex växte ju upp när man inte visste så mkt om sånt. Och kan ev ha behandlats som att han var helt bakom flötet, skällts ut, mobbats etc.

En av mina bästa vänner har gått igenom det pga dyslexi. Han fick också låta bli att läsa vidare pga att man på vår tid inte kunde ge hjälpmedel i form av ljudböcker, muntliga prov etc.
han var också skraj att nätdejta tex iom det. Folk trodde ju han var obildad..

Så dyslexi kan vara ett trauma och ett handikapp.

Och du skulle förmodligen inte reta någon som är jävligt ledsen över att den inte kan gå tex?
Dyslexi kan vara väldigt jobbigt och handikappande det med.

Reta folk förekommer rätt tufft i mina kretsar privat. Jag kan tycka det är kul åt båda håll sas.
Men man retar inte folk man inte känner för så känsliga saker.

Jag förstår faktiskt också varför man reagerade på att du skojar med en dyslektiker om dennes ev skrivsvårigheter.
Det är väldigt många dyslektiker som mobbats och ärligt talat setts som korkade, lata etc.
idag har vi ju mer kunskap om det. Men Tranan tex växte ju upp när man inte visste så mkt om sånt. Och kan ev ha behandlats som att han var helt bakom flötet, skällts ut, mobbats etc.

En av mina bästa vänner har gått igenom det pga dyslexi. Han fick också låta bli att läsa vidare pga att man på vår tid inte kunde ge hjälpmedel i form av ljudböcker, muntliga prov etc.

Och du skulle förmodligen inte reta någon som är jävligt ledsen över att den inte kan gå tex?

Reta folk förekommer rätt tufft i mina kretsar privat. Jag kan tycka det är kul åt båda håll sas.
Fast tranan o jag har redan klarat av den biten för flera mån sen ,innan jag visste att han hade problem,så hade magiana hållt sig utanför hade jag aldrig kallat henne idiot (även om jag står för det)

Fast tranan o jag har redan klarat av den biten för flera mån sen ,innan jag visste att han hade problem,så hade magiana hållt sig utanför hade jag aldrig kallat henne idiot (även om jag står för det)
Tror att det är bara till din fördel om du slutar att kalla andra för idiot. Det hjälper ingen och vinner inga vänner. Jag skulle våga påstå att det är totalt onödigt.

Oj! @tuaphua! du har så rätt.
De dagar jag har blivit hånad, utskälld, idiotförklaras, straffats och mobbas är så många att jag undrar om det inte var ett grund ämne under mellan och högstadiet.
Hjälpmedlet fanns men jag fick inte tillgång till det för läraren trodde inte att jag kunde använda dom.

Tror att det är bara till din fördel om du slutar att kalla andra för idiot. Det hjälper ingen och vinner inga vänner. Jag skulle våga påstå att det är totalt onödigt.
Vilken finare omskrivning vill du att jag ska använda då? Svagbegåvad? Det låter ännu värre :down:

Vilken finare omskrivning vill du att jag ska använda då? Svagbegåvad? Det låter ännu värre :down:
Man behöver inte nervärdera andras intellekt. Det är svårt att låta bli men det går. Jag ser inte ner på andra för att de inte har samma intellekt som mitt, det är oftast annorlunda.
Alla har sina svagheter och styrkor. och hacka på andras svaga intellekt ger dig inte något högre värde någonstans. Oftast har det en motsatt effekt. Menar jag kan inte multiplikations tabellen men jag kan räkna borlandiska funktioner med 30 noder i huvudet.

Man behöver inte nervärdera andras intellekt. Det är svårt att låta bli men det går. Jag ser inte ner på andra för att de inte har samma intellekt som mitt, det är oftast annorlunda.
Alla har sina svagheter och styrkor. och hacka på andras svaga intellekt ger dig inte något högre värde någonstans. Oftast har det en motsatt effekt. Menar jag kan inte multiplikations tabellen men jag kan räkna borlandiska funktioner med 30 noder i huvudet.

Det är inte svårt att låta bli faktist :)

Tror att om man skriver sådana saker så säger det nog mer om en själv än personen man försöker trycka ner.

Super trött, sov väldigt dåligt med stress drömmar i natt. Är dock vanligt trött och inte hjärnan totalt slut trött :banana:

Däremot gör höften ont idag, det sticker till som tusan :cry: Får antagligen ställa in fältarbetet i morgon förd et brukar bli värre efter det :(

Super trött, sov väldigt dåligt med stress drömmar i natt. Är dock vanligt trött och inte hjärnan totalt slut trött :banana:

Däremot gör höften ont idag, det sticker till som tusan :cry: Får antagligen ställa in fältarbetet i morgon förd et brukar bli värre efter det :(
Låter inget vidare det, vad jobbar du med?

@Tranan

Forskning, måste byta batterier i mina stationer jag har ute i regnskogen (de spelar in ljud och mäter lite olika grejer, typ temperatur och lufttryck osv). Vi håller dock på och provar bilbatterier i några av mina stationer och de väger massor, får ont den senaste månaden bara av att bära powerbanks trots att de väger mindre :(

Jag tror dock att min försäkring tar slut i Januari så vet inte om det är det smartaste att gå till en fysioterapeut nu för då kanske inte nästa försäkring täcker höften :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 586
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V