Vad FOMO?
Fear Of Missing Out. Dvs i Rickys fall säljer jag en häst med helt underbara gångarter och som är 100 % snäll i all hantering, springer in i transporten etc. Jag är alltså rädd att aldrig får en sån häst igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad FOMO?
Såg detta nu. Förstår att det är vemodigt, men grattis ändå - du lyckades sälja en häst den sämsta tiden på året
Den fick jag med! Den har fått en central plats bland julkorten på spiskanten jättefin @Lena Furberg !
Hur ser planen ut för hästarna som är kvar då? Och blir der flytt till Skåne för dig?Köparen har ju varit intresserad i över ett år...
Ta det en annan dag.Funderar på hur jag ska instalera denna lila sak.
det är lätt men idag är jag utan framåtanda.
Haha, ja jo, alltså... När jag ser vad andra fotografer tar för bilder så har jag konstaterat detsamma. Det är arrangerade bilder, bilder på hundar som är stilla, porträttbilder... Visst gillar även jag porträttbilder, men jag blir så otroligt uttråkad när fotografer enbart har sådana och eventuellt några andra tydligt arrangerade bilder.
Grejen är väl också den att jag får en aning om vad jag själv vill ta för bild, och blir sur när det inte lyckas. En skarp bild på en springande hund, tja, det är fortfarande bara en bild. Hoppar de, ja då vill jag fånga precis rätt moment i hoppet, det som ser häftigast ut, och med rätt ljus och rätt omgivning osv. Yep, jag är perfektionist... Jag vill ha samma tekniska kvalitet som i de bästa studiobilderna, men utomhus och utan styrd hund (eller vad jag nu fotar, jag har ju fotat lite andra djur också). Men jag gillar hur du tänker och ska absolut ha det i bakhuvudet och klura lite mer på vad som kan göras. Kan jag dessutom få lite fotomodeller som kan ställa upp på mina bildidéer, så att jag får ihop en portfolio med bra bilder som inte bara är de egna hundarna, då kan det nog bli riktigt bra...
Och justja, kameran är en Nikon D750. Jag ska skicka länk till en hästfotograf som använt en sådan väldigt mycket. Hennes bilder är fantastiska.
Verkligen sant. Och mina kameror brukar dessutom leva längre än förväntad livslängd Min första kamera, där brukade slutaren ge upp efter i snitt ca 66 000 exponeringar. Min har gått över 120 000 exponeringar och fungerar klockrent. Och den har inte blivit väl omhändertagen... Den har blivit tappad i stengolv flera gånger, varit i skitiga stall och hos stökiga valpar på kennel och allt vad det är... Och den kameran är helt i plast! Den nya kameran är i aluminum, och vädertätad osv så den ska vara ännu tåligare. Tar jag hand om den hyfsat lär det bli hur bra som helst.