Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet avklarat. Hade tänkt låta honom vila idag, men han hade tydligen uppfört dig illa i morse pga överskottsenergi så han fick springa lite på lina. Och jag förstår att dom laddar upp en massa just nu, hagarna är verkligen inte roliga. Hårt och halt, dom kan ju knappt röra sig.

Jag tog en liten promenad trots allt. Tyvärr var det vidrigt halt och mina broddar var ganska värdelösa så jag fick tassa fram på tå.

Den fick jag med! Den har fått en central plats bland julkorten på spiskanten :) jättefin @Lena Furberg !

Jag saknade dock en stallkatt på kortet ;) @Lena Furberg Mina halvvilda stallkatter gillar att dricka ur thermobaren, speciellt när deras vattenskål är bottenfrusen, det är ofta små tass avtryck på kanten :up:

Jag har satt upp mitt på anslagstavlan :)

Barnet är nu hos sin pappa och för första gången på sisådär två veckor är jag ensam.

Jag har iaf fått igång nya modemet men telefonen är tyvärr inte igång för det. Nåja, det blir kompensation på nästa faktura så det är ändå okej.
Eftersom internet nu funkar ska jag kolla ifatt På spåret på SVT play.

Pratat med M i telefon. Vi får verkligen inte till det den här veckan. Känns skumt att det kommer att gå så lång tid innan jag får träffa honom igen. Blä.

Vilken seg dag
Ätit lite och skulle nu kunna gå och lägga mig.
Men tänkte läsa en stund till och se om det är nåt på tv.
Duscha måste jag med

Har beslutat mig för att sluta på mitt extrajobb :) Känns lite märkligt, har ändå jobbat här sedan sommaren 2016. Men det är alldeles för rörigt, ordinariepersonal som är allergiska mot ansvar (kul att som vikarie få sätta sig med matbeställningarna mitt i julklappsutdelningen med de boende :down:) osv. Och rörigare kommer det bli, de ska nämligen ta halva personalen från en avdelning och halva personalen på en annan och bilda nya arbetslag. Min sista dag blir 2 januari isåfall och 15 januari är det tänkt att de nya arbetslagen ska vara igång. Kul på en demensavdelning; fem helt nya ansikten på en gång för de boende :(

Funderar på hur jag ska instalera denna lila sak.
25594003_10155441089317762_769456016175543210_n.jpg

det är lätt men idag är jag utan framåtanda.

Haha, ja jo, alltså... När jag ser vad andra fotografer tar för bilder så har jag konstaterat detsamma. Det är arrangerade bilder, bilder på hundar som är stilla, porträttbilder... Visst gillar även jag porträttbilder, men jag blir otroligt uttråkad när fotografer enbart har sådana och eventuellt några andra tydligt arrangerade bilder.

Grejen är väl också den att jag får en aning om vad jag själv vill ta för bild, och blir sur när det inte lyckas. En skarp bild på en springande hund, tja, det är fortfarande bara en bild. Hoppar de, ja då vill jag fånga precis rätt moment i hoppet, det som ser häftigast ut, och med rätt ljus och rätt omgivning osv. Yep, jag är perfektionist... Jag vill ha samma tekniska kvalitet som i de bästa studiobilderna, men utomhus och utan styrd hund (eller vad jag nu fotar, jag har ju fotat lite andra djur också). Men jag gillar hur du tänker och ska absolut ha det i bakhuvudet och klura lite mer på vad som kan göras. Kan jag dessutom få lite fotomodeller som kan ställa upp på mina bildidéer, så att jag får ihop en portfolio med bra bilder som inte bara är de egna hundarna, då kan det nog bli riktigt bra...

Och justja, kameran är en Nikon D750. Jag ska skicka länk till en hästfotograf som använt en sådan väldigt mycket. Hennes bilder är fantastiska.

Verkligen sant. Och mina kameror brukar dessutom leva längre än förväntad livslängd :D Min första kamera, där brukade slutaren ge upp efter i snitt ca 66 000 exponeringar. Min har gått över 120 000 exponeringar och fungerar klockrent. Och den har inte blivit väl omhändertagen... Den har blivit tappad i stengolv flera gånger, varit i skitiga stall och hos stökiga valpar på kennel och allt vad det är... Och den kameran är helt i plast! Den nya kameran är i aluminum, och vädertätad osv så den ska vara ännu tåligare. Tar jag hand om den hyfsat lär det bli hur bra som helst.

Min kamera ar en D7000 sedan manga ar. Numera utgangen, men jag fotar inte tillrackligt for att unna mig en ny modell. Som en kompis som ar proffsfotograf och anvander manga kameror, allt fran Hasselblad till Iphone, sager nar han har varldens haftigaste iphone bild :angel: "Det ar INTE kameran som gor bilden, det ar fotografen". :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
2 787
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 326
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar