Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger fortfarande i sängen, men grannen tycker tydligen att jag ska gå upp, han började just spela någon typ av metal/hårdrock, på mycket hög volym :meh::banghead:

Mår skräp. Typ 1/3 pga mkt mat igår, 1/3 obesvarad kärlek och 1/3 ångest över dagens provridning.

Ligger och stirrar upp i taket nu och försöker komma på varför i hela friden jag ska sälja valacken. I de bästa av världar hade jag sluppit.

Men jag vet eg att det bara är FOMO som spökar.

Mår skräp. Typ 1/3 pga mkt mat igår, 1/3 obesvarad kärlek och 1/3 ångest över dagens provridning.

Ligger och stirrar upp i taket nu och försöker komma på varför i hela friden jag ska sälja valacken. I de bästa av världar hade jag sluppit.

Men jag vet eg att det bara är FOMO som spökar.
FOMO är hemskt!!

Är det någon här som läser Blondinbellas blogg som vet hur man går tillväga för att läsa kommentarerna? Efter att portalen gjorts om får jag bara fram två kommentarer, och 80% av nöjet att läsa hennes blogg är ju kommentarerna ^^

Juldagen började bra! En runda i sänghalmen och sedan dusch och vaniljlatte på det :D
Satt barnen framför film och går runt i slappekläder och gör ingenting och planerar inte för det heller :p

Ska sätta mig och skriva en lista över planer och mål inför 2018. Jag har högflygande planer för nästa år:bump:

25975684_10212860594527584_49520250_n.jpg

Köpte en julklapp till katten så han skulle ta sig undan hunden och ändå vara mitt i .
25675334_10212860594127574_1994838524_n.jpg

Men om katten själv får välja :p
Men nu har han insett att det var perfekt då han tar sig undan hunden som vill leka hela tiden och kan vara mitt i och ha översikt .Men hunden är inte lika glad

Snorar som en galning, det regnar och jag är dötrött
Trots noll julfirande Hahha
Nu läsa mer Harry Potter och dricka kaffe

Har köpt några mönster, kokat tevatten, men inte tagit något te och bara slöat i soffan. Ska nog klä mig och gå ut, behöver posta ett paket och så ska jag kolla in mitt bord på loppisen, om jag kan fylla på något.

Sicket trist väder. Måste släpa mig ut på promenad i alla fall, för att komma igång och tvångskissa Hundtant som snarkar i soffan.

Fick iväg två jobbansökningar i alla fall. Får se om det blir fortsatt Lager Lärare i vår, eller kanske Lager Lärare på Annan Skola, eller möjligen Lager Ombudskvinna framåt våren.

Verkar bli rejält med snö här i morgon upp mot 2,5 dm och uppehåll en dag sen lika mycket igen .
Så jag undrar hur dom tänkt sig på jobbet då en ska jobba och den andra ska vara hemma med sina barn .Verkar som man får hoppa in igen .
Bäst att fylla upp med ved idag innan det börjar snöa så det är fullt .
Åt lite julmat igår .Skinka och anka och potatis .Blev proppmätt så man behöver inte så mycket på julbordet för att det ska räcka men frun och hennes syster undrade om det inte skulle vara sallad och sås till skinkan och tanten kom med en lysande ide att dom skulle ha bea till skinkan .Dom verkade gilla det men själv åt jag senap

Fick hjälp i morse av mamma som fyllde vatten och tog ut två hästar, samt mockning :love: så det gick fortare allt.

Sen har vi sett på "en underbar jävla jul" och flera avsnitt av julkalendern.

Igår var det maratonmiddag med Kalle anka i bakgrunden. Sen spelade vi typ hur länge som hälst, vid 00:25 kände jag att huvudet inte orkade längre :D det var domino, den försvunna diamanten och min favorit -frågesport! Alla är verkligen tävlingsmänniskor så det blir på största allvar och massa garv mellan varven :p

Nu vet jag inte riktigt vad som är på schemat, har nyligen lunchat och ska väl äta nått själv snart (känns som det är lite grejen med hela julen -äta konstant god mat) behöver iaf inte laga på minst en vecka. Kan dock inte ta åt mig äran då mamma gjorde 98 % av all julmat -hon sa att det var hennes klapp till mig och alla själva julmaten.

Känns så skönt med ett pyntat ordnat och städat hem så lullar just nu runt mest och njuter av det så länge det varar!

Provridningen avklarad. I spöregn... Fast det eg inte skulle börja regna förrän vid 14.

Valacken är till 99 % såld, så det känns bra och dåligt samtidigt. Jag vet att det är det bästa, men jag tänker vara ledsen ändå. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 649
Senast: sthu
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 324
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar