Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi firar ju inte direkt jul, men sambon, valpen och jag blev bjudna på lunch hos mina föräldrar. Dom hade lagat jättegod mat och valpen fick presenter att öppna! Sen åkte vi hem och då började sambon må skitdåligt. Han är opererad för tre veckor sedan så jag plockade av hans aircast för att kolla och, ja operationssåret hade spruckit och t.o.m. jag kunde se att det var en infektion i foten. Vi fick vända i dörren och dra till akuten, tänkte väl att ingen annan åker väl till akuten på julaftons eftermiddag, och det hade jag rätt i, det var ingen kö och hela besöket med 30 minuter dit och 30 minuter hem tog tre timmar! :up:

Det är så jag försöker tänka. Har ett gäng som vill att jag kommer och fotar där jag sagt att jag hör av mig så snart det finns vettig kamerautrustning här hemma.. Ska nog skicka iväg sms nu i mellandagarna, önska gott nytt år och säga att det snaaaart finns fotomöjligheter.

Du kan säkert tjäna in vad du köpt kameran. Kanske dags för en hemsida där folk kan kolla priser och boka fototillfällen med dig? Du tycker ju om att pilla med sådant (om jag inte minns fel. :p )

Ätit så jag mår illa och kom aldrig fram till skinkan och revbenen, en skiva sylta efter sill och laxdelen. :meh: Nu ska jag och katten packa upp julklappar så hon blir lite glad efter att ha förnedrats tidigare idag.

Kisse fick 1 julklapp i alla fall :D , av husse :)

Du kan säkert tjäna in vad du köpt kameran. Kanske dags för en hemsida där folk kan kolla priser och boka fototillfällen med dig? Du tycker ju om att pilla med sådant (om jag inte minns fel. :p )
Jo, jag har funderat på sådant... Har en vän som jobbar med fotografering i eget företag, bollar lite idéer med henne ibland, men samtidigt blir jag aldrig någonsin nöjd med mina bilder. Såhär spontant kan jag komma på två bilder på Aysu som jag är nöjd med och kanske en bild på Ebrah som jag gillar. Med tanke på hur mycket jag fotar så är det inte direkt mycket... Har dock massor av tankar och idéer nu på bilder, så kanske kan det bli lite bättre framöver.

Nu ska jag strax sova! De nya sofforna är på plats, de gamla sofforna står ute och väntar på hämtning, de nya kyl-frysarna är på plats och påfyllda, de gamla kyl-frysarna står ute och väntar på samma hämtning.

Vi har packat upp väskorna, kört en omgång tvätt, öppnat paket och kollat lite på TV.

Imorgon ska vi vinka av mina föräldrar, åka till stallet och rida två ponnyer, försöka hämta nya modemet, kolla ifatt julkalendern, duscha, äta lunch och lämna barnet i Röstånga. Skönt med en ledig dag innan det är dags att jobba igen :D

Sängen jag sov på gick just sönder. Nu kommer jag att må extra mycket dåligt för tjatet att gå ner i vikt.

Hon motsvarar vecka 32+2 idag. Beräknad hemgång 15/2, allt innan det är en oväntad bonus

Hon ser sa vaken och "med" ut, och aldeles "adorable".

På planet från USA till London var det nästan fullt men planet från London till Kastrup bara halvfullt.
På Heathrow var det lugnare än vanligt men inte öde på något sätt :)

Jag tror inte Heathrow can vara ode. Ever. :p

Sån jävla ångest. Har precis beställt en ny kamera, en som kostade lika mycket som min BIL för sjutton. Herregud. Det är verkligen inget spontanköp, tvärtom eftersom jag planerat att köpa den i minst ett år och nu var den på rea... Men ja...

Sadan blir jag med :cautious: Jag maste alltid motivera, och forklara alla orsaker att jag faktiskt BEHOVER just den grejen for det priset ... in i det oandliga ... Sarskilt efter att jag kopt det.:p

Jo, jag har funderat på sådant... Har en vän som jobbar med fotografering i eget företag, bollar lite idéer med henne ibland, men samtidigt blir jag aldrig någonsin nöjd med mina bilder. Såhär spontant kan jag komma på två bilder på Aysu som jag är nöjd med och kanske en bild på Ebrah som jag gillar. Med tanke på hur mycket jag fotar så är det inte direkt mycket... Har dock massor av tankar och idéer nu på bilder, så kanske kan det bli lite bättre framöver.

Well ... om du endast kan komma pa tva bilder som ar bra pa Aysu och en pa Ebrah sa tanker du ganska daligt. :p Jag kan komma pa en hel massa bilder som ar helt suverana. De ar alla bilder i farten, bilder som de allra flesta aldrig kan ta sjalva, eller fa, om de inte traffar nagon som dig som kan hjalpa dem.
De allra flesta proffs bilder ar "uppstallda" och ganska (mycket!) stela, du tar bilder med liv och gladje. Bilder som de allra flesta hundagare uppskattar betydligt mer an de uppstallda och lite trakiga bilderna som de vanliga "hundfotograferna" tar.
Ga igenom de bilder du har med nya criteria ... titta pa skarpa, fart, och i vilken gladje du fangat hunden ... och du kommer att hitta en hel mangd mycket bra bilder. Lagg upp varenda en pa en website och ga ut och fota mer med nya kameran (VILKEN kamare har du skaffat? Please tell?) Tank criteria GLADJE och FART ... och lagg upp pa en website och promota dig som fotografen som tar bilderna med gladje och fart.

You got it girl, so go for it! :D

Det är så jag försöker tänka. Har ett gäng som vill att jag kommer och fotar där jag sagt att jag hör av mig så snart det finns vettig kamerautrustning här hemma.. Ska nog skicka iväg sms nu i mellandagarna, önska gott nytt år och säga att det snaaaart finns fotomöjligheter.
Slår du desssutom ut kostnaden på förväntad livslängd så blir det inte så dyrt :up:

Alltså jag har ätit kalvsylta, skinka, leverpastej pch rödbetssallad och min mage har rasat totalt.
Plus att mina "nya" glasögon gör att jag ser dubbelt så specsavers ska få sig ett samtal på måndag
Ser bättre med mina glasögon från 2001
Du menar på onsdag. Må-ti är röda dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 099
Senast: Enya
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
7 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka