Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick till köket för att kolla på julkorten. Tio (10!!) stycken har jag fått (ink den från termobaren) och bara två av dessa innehåller ingen häst på bilden :D

Jag är däremot sämst på att skicka julkort. De kommer aldrig så långt som till postlådan så jag har som slutat med just den traditionen. Skickar däremot en hälsning på mailen

Blev att diska lite, men nu ska jag ta mig ut. Jämngrått och runt 0an, inte särskilt upplyftande väder vill säga...

Det blev en kort promenad i regnet. Hund kissad och bajsad, hoppade i några diken och kladdade ned sig lite lagom. Mutar henne med ett ben nu.

Katterna sover fortfarande. Det är grått och trist utanför fönsterrutan. Blöta jeans ska byta ut emot hemmabyxor.

Well ... om du endast kan komma pa tva bilder som ar bra pa Aysu och en pa Ebrah sa tanker du ganska daligt. :p Jag kan komma pa en hel massa bilder som ar helt suverana. De ar alla bilder i farten, bilder som de allra flesta aldrig kan ta sjalva, eller fa, om de inte traffar nagon som dig som kan hjalpa dem.
De allra flesta proffs bilder ar "uppstallda" och ganska (mycket!) stela, du tar bilder med liv och gladje. Bilder som de allra flesta hundagare uppskattar betydligt mer an de uppstallda och lite trakiga bilderna som de vanliga "hundfotograferna" tar.
Ga igenom de bilder du har med nya criteria ... titta pa skarpa, fart, och i vilken gladje du fangat hunden ... och du kommer att hitta en hel mangd mycket bra bilder. Lagg upp varenda en pa en website och ga ut och fota mer med nya kameran (VILKEN kamare har du skaffat? Please tell?) Tank criteria GLADJE och FART ... och lagg upp pa en website och promota dig som fotografen som tar bilderna med gladje och fart.

You got it girl, so go for it! :D
Haha, ja jo, alltså... När jag ser vad andra fotografer tar för bilder så har jag konstaterat detsamma. Det är arrangerade bilder, bilder på hundar som är stilla, porträttbilder... Visst gillar även jag porträttbilder, men jag blir otroligt uttråkad när fotografer enbart har sådana och eventuellt några andra tydligt arrangerade bilder.

Grejen är väl också den att jag får en aning om vad jag själv vill ta för bild, och blir sur när det inte lyckas. En skarp bild på en springande hund, tja, det är fortfarande bara en bild. Hoppar de, ja då vill jag fånga precis rätt moment i hoppet, det som ser häftigast ut, och med rätt ljus och rätt omgivning osv. Yep, jag är perfektionist... Jag vill ha samma tekniska kvalitet som i de bästa studiobilderna, men utomhus och utan styrd hund (eller vad jag nu fotar, jag har ju fotat lite andra djur också). Men jag gillar hur du tänker och ska absolut ha det i bakhuvudet och klura lite mer på vad som kan göras. Kan jag dessutom få lite fotomodeller som kan ställa upp på mina bildidéer, så att jag får ihop en portfolio med bra bilder som inte bara är de egna hundarna, då kan det nog bli riktigt bra...

Och justja, kameran är en Nikon D750. Jag ska skicka länk till en hästfotograf som använt en sådan väldigt mycket. Hennes bilder är fantastiska.

Slår du desssutom ut kostnaden på förväntad livslängd så blir det inte så dyrt :up:
Verkligen sant. Och mina kameror brukar dessutom leva längre än förväntad livslängd :D Min första kamera, där brukade slutaren ge upp efter i snitt ca 66 000 exponeringar. Min har gått över 120 000 exponeringar och fungerar klockrent. Och den har inte blivit väl omhändertagen... Den har blivit tappad i stengolv flera gånger, varit i skitiga stall och hos stökiga valpar på kennel och allt vad det är... Och den kameran är helt i plast! Den nya kameran är i aluminum, och vädertätad osv så den ska vara ännu tåligare. Tar jag hand om den hyfsat lär det bli hur bra som helst.

Det verkar som om de har strulat till det med tiderna här på jobbet. På mitt schema skulle jag börja 13.15, han som jag löste av hade till 14.00 så nu hoppas jag verkligen att jag blir avlöst 19.15 ikväll så jag får komma hem.

Tråkdag i största allmänhet med W jobbar i Vaggeryd så då blev det lite roligare iaf. Tycker om att prata med honom.

Lokala Facebookgruppen svämmar över av varningar om ishalka.
Kallt och isigt avlöstes av regn. Ingen lyckad kombo.
Rapporter om bilar i diket överallt i trakten.

Här förbi huset kör bilarna i snigelfart. Jag bor på toppen av en lång backe. Undrar hur det är att köra i den (tänker inte ta reda på det)

Mår skräp. Typ 1/3 pga mkt mat igår, 1/3 obesvarad kärlek och 1/3 ångest över dagens provridning.

Ligger och stirrar upp i taket nu och försöker komma på varför i hela friden jag ska sälja valacken. I de bästa av världar hade jag sluppit.

Men jag vet eg att det bara är FOMO som spökar.
Hur gick provridningen?

Då blev det lite svårare. Kanske finns det en vän du kan ringa?
Jag kommer inte på någon annan som också är pratsugen idag. En har jag inte frågat men hon har sällan tid mer än 3 minuter i taget i alla fall. Men rent generellt har jag inte så stor bekantskapskrets.

Hade jag inte haf huvudvärk och snorat som attans hade jag bjudit hit dig på fika.
Men jag är nog inte så pratglad idag..
Tack! Vi får ta det en annan dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
2 787
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 326
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar