Min första systemkamera var verkligen ingen värsting. Efter ett knappt år så kände jag att jag ville ha en ny, för att få bättre bilder. Istället köpte jag nya objektiv, som var mycket bättre än kitobjektiven jag hade innan. Det blev som en helt ny kamera då och jäklar vad det märktes på bilderna!Min kamera ar en D7000 sedan manga ar. Numera utgangen, men jag fotar inte tillrackligt for att unna mig en ny modell. Som en kompis som ar proffsfotograf och anvander manga kameror, allt fran Hasselblad till Iphone, sager nar han har varldens haftigaste iphone bild "Det ar INTE kameran som gor bilden, det ar fotografen".
Det ena har jag fortfarande kvar, och alltså, hittills har det bara varit proffsfotografer som kunnat avgöra vilka av mina bilder som är tagna med första och nuvarande kameran. "Vanligt folk" som bara ser bilderna i internetnstorlek (de flesta ser ju aldrig bilderna större än så) märker ingen skillnad. Jag däremot märker ju skillnad på hur lättanvända kamerorna är och hur lätt det blir att faktiskt få de där lite bättre bilderna som tål att publiceras. Men, utan kunskap om hur utrustningen fungerar så hade bilderna med min nya kamera inte blivit bättre än med min jättegamla kamera