Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kamera ar en D7000 sedan manga ar. Numera utgangen, men jag fotar inte tillrackligt for att unna mig en ny modell. Som en kompis som ar proffsfotograf och anvander manga kameror, allt fran Hasselblad till Iphone, sager nar han har varldens haftigaste iphone bild :angel: "Det ar INTE kameran som gor bilden, det ar fotografen". :p
Min första systemkamera var verkligen ingen värsting. Efter ett knappt år så kände jag att jag ville ha en ny, för att få bättre bilder. Istället köpte jag nya objektiv, som var mycket bättre än kitobjektiven jag hade innan. Det blev som en helt ny kamera då och jäklar vad det märktes på bilderna!

Det ena har jag fortfarande kvar, och alltså, hittills har det bara varit proffsfotografer som kunnat avgöra vilka av mina bilder som är tagna med första och nuvarande kameran. "Vanligt folk" som bara ser bilderna i internetnstorlek (de flesta ser ju aldrig bilderna större än så) märker ingen skillnad. Jag däremot märker ju skillnad på hur lättanvända kamerorna är och hur lätt det blir att faktiskt få de där lite bättre bilderna som tål att publiceras. Men, utan kunskap om hur utrustningen fungerar så hade bilderna med min nya kamera inte blivit bättre än med min jättegamla kamera :)

Gick ut i ladugården för att städa lite .Har haft massor med möss där .När jag kom in i garaget fick jag se en massa kattskit på golvet och lika när jag kom in i ladugården så jag började kolla runt lite och fick se en svart katt sitta längst in på foderbordet .Vet inte ur länge hon varit instängd men var in dit dagen innan julafton men katten har nog haft bra med mat med tanke på det kryllar med möss inne där

En styck häst klippt :up: han blev lite orolig mot slutet, matte var lite för nitisk med kanterna så det tog lite tid :D
Påminner om när jag leasade en märr
Skulle raka henne och det gick väl bra förutom vid öronen och mellan frambenen.
När jga sen pratar med ägaren några dagar senare så hon bara: gick det bra ? Vi brukade få droga ner henne massor.....

Öh ja jo det gick ju utan droger ja hahaha

När jga sen pratar med ägaren några dagar senare så hon bara: gick det bra ? Vi brukade få droga ner henne massor.....

:nailbiting::rofl:
Men shit! Min går att klippa överallt utan problem, men han blev lite kissnödig mot slutet och började gå lite fram och tillbaka. Annars står han som ett ljus :)

Så hade vi det med en inackordering. Hon gick inte att binda upp. Men det visste inte jag. Inte kunde man spreja flugmedel på henne heller. Inte heller det visste vi. Alltihop gick utmärkt.

Gah. Blomflugor.

Svarade i mobilen. När jag kom tillbaka till köket och vinglaset var det ett dussin döda blomflugor i glaset :rage: :arghh:

Deppar lite. Känner mig ensam. :( Det är typ omöjligt att hitta nåt tv-program som inte har med julen att göra. Orkar inte kolla på play heller. :(
Kanske kunde sova? :idea:

Hur ser planen ut för hästarna som är kvar då? :) Och blir der flytt till Skåne för dig? :)

Ariel ska ev betäckas. Velar lite där, men behöver ju inte bestämma mig än. ;) Storm ska köras in och få lite grundutbildning. :)

Skåneflytt blir det inte på x år, trivs bra i Uppsala och behöver reka områden lite mer i Skåne först.

Har beslutat mig för att sluta på mitt extrajobb :) Känns lite märkligt, har ändå jobbat här sedan sommaren 2016. Men det är alldeles för rörigt, ordinariepersonal som är allergiska mot ansvar (kul att som vikarie få sätta sig med matbeställningarna mitt i julklappsutdelningen med de boende :down:) osv. Och rörigare kommer det bli, de ska nämligen ta halva personalen från en avdelning och halva personalen på en annan och bilda nya arbetslag. Min sista dag blir 2 januari isåfall och 15 januari är det tänkt att de nya arbetslagen ska vara igång. Kul på en demensavdelning; fem helt nya ansikten på en gång för de boende :(

Skönt att du slutar. Det lät rörigt. :crazy:

Funkar det rent praktiskt nu då att ha två hästar? För visst var det inte möjligt tidigare?

Nja, egentligen funkar det inte, men om nån av de två åker iväg så får jag släppa ihop den andra med en kompis hästar. Absolut inte optimalt, så jag får ta mig en rejäl funderare om tex Storm måste iväg på inkörning eller om Ariel måste vara hos hingsten två månader.

Ridit världens bästa häst. :love:

Fick ett sånt ridsug, som jag typ inte känt sen i somras. Så fast det var mörkt och regnade ute så begav jag mig ut för att leta häst. Som vanligt känner hon av min energi och står med spetsade öron vid grinden. :heart

Blev ett kort men helt ljuvligt dressyrpass. Åh vad jag älskar att rida den hästen! Nu ska jag verkligen ta mig tiden att göra det mer 2018. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
2 349
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 312
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24