Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Så var det många gånger när jag jobbade på seminstation, fick massa instruktioner om att det inte gick att göra olika saker men några dagar med mig så gick det.
speciellt spruträdda hästar gick att spruta efter ett par dagar.
Var j ganska många hundra hästar man mötte under åren så man lärde sig hur alla skulle tas

När syrrans ponny skulle vaccineras första gången i vår ägo slängde hon in veterinären i väggen :angel: efteråt hittade vi bland hennes vaccinationskort (hon hade mååånga) att det på en stod "OBS! TUNN kanyl". Men den vet vi hade var så snabb att ponnyn slappnade av mer med åren men kunde inte låta bli att skrika efter sticket ändå :meh:

Sista hästen jag ägde hade jag ju vaccinerat en massa gånger utan problem så när det skulle sprutas antibiotika så traskade jag in boxen, satte kanylen och sen small det.
Hon hade verkligen dödat mig om hon hade kommit åt.
Så sen var det brems och binda inne i boxen som gällde.
Blev så paff över den reaktionen hahah

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
1 932
Senast: bumpo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
7 190
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar