Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej tråden.. jag blev lite ledsen idag.. Men vet inte om jag överrreagerar...
Jag gav några julklappar till systerns son. Bla så virkade jag draken från Bolibompa. Det var på mitt initiativ och alltså inte något som systern med familj hade beställt. Han tog nästan två dagar att göra. När jag gav honom verkade barnet bli glad och flera omkring tyckte han var söt och fin.
Sen dan efter sa min syster att hon tänkte virka en svans och sätta på draken samt ändra ögonen. Även några andra släktingar kommenterade att han inte hade svans som Bolibompadraken, att han inte heller hade ben och armar som draken har, och några andra kommentarer etc.. Jag kommenterade glatt att han "mer var inspirerad av Bolibompadraken och att det inte blir exakt en kopia när man virkar."
Men det som gjorde mig lite ledsen var att min syster senare säger något om att hon kanske inte kommer virka på en svans på draken utan att hon istället "kanske repar upp hela draken (alltså den jag gjort) och gör en ny mindre av det garnet."
Jag blev lite ställd och sa inget.
Men jag kan erkänna att jag blev lite ledsen.. men jag vet inte.. överreagerar jag?
Alltså jag går inte runt och tror att den var jättefin och det är ju inte så att jag virkar drakar och säljer.. utan det var mer bara en liten rolig grej eftersom sonen gillar drakar och Bolibompa..
Samtidigt så om hon inte gillar den så ska hon väl inte behöva ha den framme och se den.. Men jag hade nog uppskattat om hon inte sagt att hon skulle repa upp den..:p
Gör det i smyg liksom..:D
Nej jag tycker verkligen inte att du överreagerar, gillar hon den inte fine men att såga att hon ska repa upp den :mad:
Så gör man inte

Har beslutat mig för att sluta på mitt extrajobb :) Känns lite märkligt, har ändå jobbat här sedan sommaren 2016. Men det är alldeles för rörigt, ordinariepersonal som är allergiska mot ansvar (kul att som vikarie få sätta sig med matbeställningarna mitt i julklappsutdelningen med de boende :down:) osv. Och rörigare kommer det bli, de ska nämligen ta halva personalen från en avdelning och halva personalen på en annan och bilda nya arbetslag. Min sista dag blir 2 januari isåfall och 15 januari är det tänkt att de nya arbetslagen ska vara igång. Kul på en demensavdelning; fem helt nya ansikten på en gång för de boende :(
men varför??

Äsch, var vaken hela natten av någon anledning sedan somnade jag som en sten vid elvatiden och sov till klockan tio. Det var många missade telefonsamtal som jag vagt hört ringa tror jag, men nu är jag klarvaken. Hallå där sömnrytmer. :meh:

Jag gav några julklappar till systerns son. Bla så virkade jag draken från Bolibompa. Det var på mitt initiativ och alltså inte något som systern med familj hade beställt. Han tog nästan två dagar att göra. När jag gav honom verkade barnet bli glad och flera omkring tyckte han var söt och fin.
Sen dan efter sa min syster att hon tänkte virka en svans och sätta på draken samt ändra ögonen. Även några andra släktingar kommenterade att han inte hade svans som Bolibompadraken, att han inte heller hade ben och armar som draken har, och några andra kommentarer etc.. Jag kommenterade glatt att han "mer var inspirerad av Bolibompadraken och att det inte blir exakt en kopia när man virkar."
Men det som gjorde mig lite ledsen var att min syster senare säger något om att hon kanske inte kommer virka på en svans på draken utan att hon istället "kanske repar upp hela draken (alltså den jag gjort) och gör en ny mindre av det garnet."
Men jag kan erkänna att jag blev lite ledsen.. men jag vet inte.. överreagerar jag?
Alltså jag går inte runt och tror att den var jättefin och det är ju inte så att jag virkar drakar och säljer.. utan det var mer bara en liten rolig grej eftersom sonen gillar drakar och Bolibompa..
Samtidigt så om hon inte gillar den så ska hon väl inte behöva ha den framme och se den.. Men jag hade nog uppskattat om hon inte sagt att hon skulle repa upp den..:p

Alltså jag tycker också det är oförskämt och jag hade nog blivit sådär julilsken som Tyko Jonsson om någon hade värderat min tid och mitt skapande på det sättet. Köp ditt eget jävla garn och virka dig din egna perfekta drake av det om du måste, men ge fan i mitt verk, typ.

Sedan kanske jag inte rekommenderar den ordalydelsen för släktfridens skull, men det är sannolikt så jag hade tänkt. :devil: (Jag är för övrigt galet imponerad av att alls kunna virka ihop en drake bara sådär, Bolibompa-look-alike eller ej! Utan något mönster skulle jag nog bara kunna virka en lång och mycket smal orm. Förresten kanske skulle jag också med mönster bara kunna virka en lång och mycket smal orm. :D)

Äsch, var vaken hela natten av någon anledning sedan somnade jag som en sten vid elvatiden och sov till klockan tio. Det var många missade telefonsamtal som jag vagt hört ringa tror jag, men nu är jag klarvaken. Hallå där sömnrytmer. :meh:
Jag är också ovanligt vacken för att vara denna tid på dygnet :cautious: kanske beror på att jag inte gjort så mycket utan mest slappat.
Ska upp tidigt ändå :wtf: och skithalt ute dessutom

Jag har hur mycket dubletter som helst på min Kobo, har inte tillräckligt med utrymme med ett internminne på 8Gig

Alltså... Det är inte ens i närheten av ok. Vare sig att säga att man ska ändra på den eller repa upp den. Jag hade varit ENORMT tydlig med syster att det var på ren svenska fult och elakt gjort samt att du blev ledsen. Någon jäkla måtta får det vara på folks egotrippar! :mad:

Det kanske var sa att syster sonen gillade den lite for mycket och att systern "vill vara bast" och darfor tankte gora om den?
Det ar dock inte alls okay och jag tycker verkligen att du ska prata med systern och tala om att det gjorde dig ledsen.
Det kan ju ocksa tankas att systern ar socialt inkompetent och inte fattar hur hon nedvarderar ditt job och din fantasi.

Vaken, ligger i soffan med en katt på magen. Maken snarkade så mycket att det inte gick att vara kvar i sovrummet.

Det ar INTE latt att ha svardotter, son och barnbarn boende i vart hus. :banghead: Sonen far sig en "talking to" med jamna intervaller ... men jag kan ju inte gora det med svardottern. (You catch more flies with honey than with vinegar).
Jag har just lyssnat pa barnbarnet pa ett ar gnalla som skjutton ... sittandes i mammas kna framfor TV'n. Till sist orkade jag inte hora henne fran rummet bredvid sa jag gick in och "erbjod mig att ta henne en stund" :o Jag gav inte mamman en chance. Den omma modern till barnet kallade in sonen fran ett annat rum som genast for ut i koket for att fixa nagot att ata till "lillan". Hon var hungrig.:rage:
Men att sitta pa min arm och "titta" pa saker runt huset (och saga tomte, klart som korvspad) var tillrackligt trevligt for att hon skulle sluta gnalla. Nagon brydde sig om henne. :arghh:

Svardottern gillar inte alls mig. Hon tycker att jag ar sarkastisk och "backstabbing" nar jag papekar (nar nagon fragar varfor barnet gnaller, vad ar det som ar fel?) att lill tjejen ar uttrakad till max for att ingen bryr sig om henne. :banghead: Sedan "talar sonen med mig":grin: och forklarar att barnet's mor blir "ledsen" och tror att jag ar, som sagt, backstabbing och sarkastisk. Honom kan jag hantera. :angel: Han ar lojal som fa, sa med lite diplomati fran min sida sa forstar han i allafall vad jag sager. Men da svardottern ar utbildad i "early childhood development" kor hon det i ansiktet pa honom hela tiden ... Han sager dock inte det till mig langre.:p
Det har ar dock sonen som forklarade for mig att han tankte uppfostra sitt barn som vi uppfostrat honom. (LYSSNA da pa barnet och FORSTA vad hon sager med sitt gnall :banghead:)

Jag kan inte vanta pa att aka pa semester om ett par veckor. Jag VILL inte kanna mig ansvarig for en ettaring. VILL INTE. Men kan ju inte lamna den lilla nar hon sa uppenbart behover nagon som bryr sig och GOR nagot med henne.

Efter en massa mardrömmar inatt lyckades jag packa ihop rummet (en resväska och en stor hiking ryggsäck med mina saker (+ laptopväskan). En resväska och en stor sports bag full med grejer som hör till jobbet så det var bara att ta det och datorskärmen till jobbet som tur är :o). Slängde massor av grejer igen, alla kökssaker och sängkläder osv :o

Nu är jag helt slut, hjärnan är trött och bihålorna värker! Vad jag nu är allergisk mot har ju antagligen rörts om när jag städade, gissar på damm eller mögel :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 539
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 095
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar