Nej jag tycker verkligen inte att du överreagerar, gillar hon den inte fine men att såga att hon ska repa upp denHej tråden.. jag blev lite ledsen idag.. Men vet inte om jag överrreagerar...
Jag gav några julklappar till systerns son. Bla så virkade jag draken från Bolibompa. Det var på mitt initiativ och alltså inte något som systern med familj hade beställt. Han tog nästan två dagar att göra. När jag gav honom verkade barnet bli glad och flera omkring tyckte han var söt och fin.
Sen dan efter sa min syster att hon tänkte virka en svans och sätta på draken samt ändra ögonen. Även några andra släktingar kommenterade att han inte hade svans som Bolibompadraken, att han inte heller hade ben och armar som draken har, och några andra kommentarer etc.. Jag kommenterade glatt att han "mer var inspirerad av Bolibompadraken och att det inte blir exakt en kopia när man virkar."
Men det som gjorde mig lite ledsen var att min syster senare säger något om att hon kanske inte kommer virka på en svans på draken utan att hon istället "kanske repar upp hela draken (alltså den jag gjort) och gör en ny mindre av det garnet."
Jag blev lite ställd och sa inget.
Men jag kan erkänna att jag blev lite ledsen.. men jag vet inte.. överreagerar jag?
Alltså jag går inte runt och tror att den var jättefin och det är ju inte så att jag virkar drakar och säljer.. utan det var mer bara en liten rolig grej eftersom sonen gillar drakar och Bolibompa..
Samtidigt så om hon inte gillar den så ska hon väl inte behöva ha den framme och se den.. Men jag hade nog uppskattat om hon inte sagt att hon skulle repa upp den..
Gör det i smyg liksom..
Så gör man inte