Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Menar du att du har en papegoja som vill gosa? Så häftigt! Jag trodde de vara satt i bur o va trista, typ...
Gojjor är extremt sociala. De som bara sitter i en bur och är trista harvanligen gett upp på livet :( Tyvärr finns det många såna, papegojor är inte så enkla som husdjur. De ska aldrig behöva vara ensamma tex ( vi har två av den anledningen).
Men kärleken man får av en glad gojja är enorm :love:

Kalkonen är nu i ugnen.
Dricker kaffe och förundras över hur mycket prylar det är på vissa ställen. Så det blir röj senare idag.
Pyntade granen redan igår. Den blev väldigt trevlig med den nya ljusslingan, med små bollar istället för de vanliga.
December har gått så oerhört fort!
Nu snart ut igen. Här är det snö och frostigt ute.

Vaken vilket inte alls känns som en god idé egentligen. Fördelen är att jag kan krypa ihop i soffan efter ridturen och småsova fram tills jag ska åka och hämta hö.
Det regnar lite och blåser 19 m/s i byarna.

Både A och jag vaknade och kan inte somna om :down: trots att vi var på Turbo till 21 igår och borde vara trötta :cautious: eller ja, trötta är vi men vi kan inte sova :meh:

Tittat ikapp julkalendern. Den är inte så himla bra, men har jag kommit så här långt måste jag se klart. :D

Jag kom precis fram till stallet. Men perkele vad det det var halt på sina ställen. I backen hemmavid gled jag ner som en liten loska, trots låg fart och nya Nokian dubbdäck som bara gått 30 mil :crazy:.

Gojjor är extremt sociala. De som bara sitter i en bur och är trista harvanligen gett upp på livet :( Tyvärr finns det många såna, papegojor är inte så enkla som husdjur. De ska aldrig behöva vara ensamma tex ( vi har två av den anledningen).
Men kärleken man får av en glad gojja är enorm :love:

Min mamma hade en helt underbar nymfparakit :love: tyvärr dog den när jag var fyra, den var 16 själv då. Den gillade inte min pappa nåt värst och bajsade helst på honom :rofl:

Min hjärna har i alla falll fattat att det är ledigt :D

Vaknade av mig själv och blev glad för att jag i tröttdimman igår kom ihåg att stänga av ljudet på klockradion.

Men det hade jag inte. Jag har sovit förbi en timmes morgonradio i P1. :up:

Ledig!!

Startade dagen för 1,5 timme sen, hunnit äta frukost och hängt upp en maskin tvätt.
Nu ska jag göra äpplemos.

8 grader, gråmulet och 13 m/s i byarna. Kul jul :meh:

Min hjärna har i alla falll fattat att det är ledigt :D

Vaknade av mig själv och blev glad för att jag i tröttdimman igår kom ihåg att stänga av ljudet på klockradion.

Men det hade jag inte. Jag har sovit förbi en timmes morgonradio i P1. :up:

Ledig!!
Härligt!
Jag vaknade som vanligt, men är seeeeg som fryst sirap typ. Men det får man vara. Är glad att vi hade den sista utbetalningsruschen i tisdags och har kunnat varva ner efter det och ta hand om efterarbetet i lugn och ro. Älskar mitt jobb :)

Det doftar nytänd vedspis. :love: Den där speciella lukten som kommer av att spishällen inte varit varm på lång tid.

det står en julskinka i en kastrull. Den ska få puttra på vedspisen.
När jag bodde i lägenhet sa jag att jag inte behövde ha nån julskinka eftersom jag inte hade vedspis. Nu har jag vedspis och måste koka skinka.

Köpte den minsta jag hittade men undrar ändå hur jag ska orka äta upp den. Får bli skivor i frysen av det sista, som bas i andra rätter.

Frukost till Luciamorgon på SVT Play. Kanske kan framkalla lite mer julstämning. Inte en enda julfilm har jag sett hittills, inte ens The Holiday som jag alltid råkar se. Idag blir det matförberedelser, inslagning av resten av julklapparna, ett inköp av sista julklappen och uppesittarkväll. Barnen ser nästan fram mer emot uppesittarkvällen än själva julafton.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 722
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur