Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på Line of Duty på SVTplay, nyser och dricker te. Typiskt att dra på sig en förkylning såhär dan före julafton. Lite för många snapsar igår blev det också, men jag har en lugn morgon och kan lida i stillsam ro. I eftermiddag ska det sista shoppas inför julen; glögg, kattjulklapp, vört, påfyllning av pepparkakor.

De ambitiöst hemmagjorda pepparkakorna svällde till oigenkännerlighet föressten. Det blir gissningslek imorgon - är det en julbock, en julgran, en gumma, eller en julegris? Men goda blev de iaf.

Har insett att jag har ganska dåligt med julstämning i år, men försöker acceptera det och njuta av att få träffa familjen istället med inslag av lite mer och godare mat än vanligt.
Nu när jag sett flera avsnitt av Mandelmanns jul, Jul med Ernst, Bondröven får jag bara mer lust att köpa mig min gård, där jag får odla mina rotfrukter och gå och skrota bland mina djur... det lär ju aldrig hända, men drömma får man.

Har insett att jag har ganska dåligt med julstämning i år, men försöker acceptera det och njuta av att få träffa familjen istället med inslag av lite mer och godare mat än vanligt.
Nu när jag sett flera avsnitt av Mandelmanns jul, Jul med Ernst, Bondröven får jag bara mer lust att köpa mig min gård, där jag får odla mina rotfrukter och gå och skrota bland mina djur... det lär ju aldrig hända, men drömma får man.
Jag hann se en sekvens att Jul med Ernst (har aldrig sett han förut) och karln stod i raggsockor och pratade på värmländska om att patén skulle mysa i vattenbadet...alltså, han är på riktigt alltså?

Jag hann se en sekvens att Jul med Ernst (har aldrig sett han förut) och karln stod i raggsockor och pratade på värmländska om att patén skulle mysa i vattenbadet...alltså, han är på riktigt alltså?
Vad är det för fel med raggsockor? Värmländskan kan jag dock hålla med om, inte det sexigaste som finns direkt :D

Det var verkligen sjukt halt idag och det blev nästan bara skritt. Vid grindhålet (där det lutar nedåt) till hagen var det också halt. Grabbarna har tyvärr bara traktbrodd och den yngre halkade där och den äldre gick omkull :nailbiting:. Fy bövelen.

Ska ta mig an att baka julstubben som ska vara efterrätten imorgon. Vi är bjudna på kalkonmiddag, tillsammans med mina föräldrar, hos min bror. Jag lovade att göra det jag är bra på, dvs baka :) !

Annars är det väldigt lugnt idag. Har fixat ett gudomligt kött. Det, och potatisgratäng, finns i kylen så det är bara att äta när man känner för det... Har gått en blåsig sväng med hunden, så nu är han nöjd och trött... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
54 048
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka