B
barbarella
Sv: Jaguar Mail
Jmfr typ poäng m förmåga hos Play Again Dorchival-typ 6,40 hoppf 8,7.
Återkommer med info från bedömn protok.-om möjligt-bra m kommentarer bakom poängen.
Vad har du själv för uppfattning om JMs nedärvning?
Att Flyinges avelsinformation skulle vara adekvat kan du väl åndå inte tycka,eller? tror tex att det kan vara riktigt illa om man rek JM
till typiska Quite Easy ston och dito Cardento ston,det har jag mkt goda belägg för utifrån erfarenheter från Frankrike samt Sverige.
JM är en TOPP HINGST,men till rätt ston!!(Läs mitt 1:a inlägg)
/b
Det är mycket förvirrande information du kommer med du säger i ditt första inlägg i denna tråden att JM Sedan hänvisar du till statistik på SF-hemsida och länkar till en site till reglementet för att visa upp häst.
Sedan ber jag dig återigen om länken och den första av dessa två går till en visning med tillhörande resultat. Där den enda JM avkomman gick ut som etta i sin klass på 7.51 totalt jämför med 7.43 totalt för den andraplacerade.
Läser man sedan vad som sägs om avkomman så står det följande
Play Again Dorchival, en mycket trevlig fux av lättare slag (6.40). En son till JM och undan Gazelle du Perron - Tu Viens d'Orval. Han visar vackra (bra) gångarter (7.80) men fick fick speciellt mycket uppmärksamhet för sina höga poäng på 8.70 i hoppning.
Är det detta du har som referens till ditt första påstående?
Den andra länken går dessutom rakt ut i cyberspace
Jmfr typ poäng m förmåga hos Play Again Dorchival-typ 6,40 hoppf 8,7.
Återkommer med info från bedömn protok.-om möjligt-bra m kommentarer bakom poängen.
Vad har du själv för uppfattning om JMs nedärvning?
Att Flyinges avelsinformation skulle vara adekvat kan du väl åndå inte tycka,eller? tror tex att det kan vara riktigt illa om man rek JM
till typiska Quite Easy ston och dito Cardento ston,det har jag mkt goda belägg för utifrån erfarenheter från Frankrike samt Sverige.
JM är en TOPP HINGST,men till rätt ston!!(Läs mitt 1:a inlägg)
/b