Brukar ni skicka ett sista ”tack-mail” till kundtjänster?

Jag brukar nog mest skicka ”tack på förhand” i första mejlet och sen inget avslutande tack-mejl. Om ärendet drar ut på mejlen och det blir en del fram och tillbaka brukar jag skicka ett sista ”tusen tack för hjälpen”-mejl
 
Men även på stora företag verkar samma snubbe plocka upp samma mail om samma ärende igen. I korgen, speciellt om man skriver hej Stefan.

Misstänker att i många fall är kundtjänster mycket mindre anonyma än man tror. I andra inte såklart.
Folk verkar också i vissa fall tro att företag är större än de är.
Jag har jobbat i kundtjänst på ett stort företag. Tro mig, det är inte så personligt som det verkar alla gånger.
 
Tackar i princip alltid och önskar en trevlig dag. Jobbade själv i service-bransch som yngre, om än inte kundtjänst, och minns hur mycket ett tack kunde betyda. Speciellt när en stor del av kunderna inte var fullt så trevliga.
Har slagits av samma tanke ang att ta upp tid och plats själv, men tänker att ett simpelt tack går snabbt att radera för mottagaren också. Har svårt att se att det är såna mail som påverkar deras arbetsmiljö negativt så jag fortsätter tacka tills något motbevisat mig.
 
Det är inte ovanligt att man svarar på mail som någon annan skickat med ett påhittat namn (eller kollegans namn) så det är samma namn genom hela konversationen. Då tror mottagaren att det är samma person som svarat, men egenligen är det kanske fyra olika.
Okej! 😅
 
Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc.
Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan de löser saken.

Jag brukar inte skicka ett sista mail för att tacka för hjälpen/bemötandet eftersom att det blir ju bara ett onödigt mail som tar upp plats och de måste hantera det (radera).

Frågan är om man borde skicka ett sista ”tack för hjälpen” för att inte verka oförskämd?

Hur gör ni?
Jag brukar inte skicka tack, ungefär av samma anledning som dig.
 
<snip>
Har slagits av samma tanke ang att ta upp tid och plats själv, men tänker att ett simpelt tack går snabbt att radera för mottagaren också. Har svårt att se att det är såna mail som påverkar deras arbetsmiljö negativt så jag fortsätter tacka tills något motbevisat mig.

Jag tror det ar fa som tycker att man "tar for mycket plats" for att man ar vanlig och tackar for hjalpen.
 
Det är inte ovanligt att man svarar på mail som någon annan skickat med ett påhittat namn (eller kollegans namn) så det är samma namn genom hela konversationen. Då tror mottagaren att det är samma person som svarat, men egenligen är det kanske fyra olika.
Det jobbiga är när det är olika personer som svarar olika saker, som om de inte läst mailhistoriken. :down:
 
Ja, jag skickar ofta ett tack för hjälpen som avslutning - mycket för att det just signalerar avslut, att jag upplever att frågan är klar.
Jag tänker likadant! Och jag antar att de hanterar ett gäng med frustrerande personer på daglig basis, så de uppskattar nog ett vänligt ”tack för hjälpen”. Det sliter så lite för min del, men ger förhoppningsvis en bra känsla hos den kundtjänstmedarbetaren som hjälpt mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 320
Senast: Enya
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 860
Senast: Derivata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp