Brukar ni skicka ett sista ”tack-mail” till kundtjänster?

Jag skickar ett tack och bekräftelse på att problemet är löst.
Och tänker att oavsett vem som läser det kan det ju vara bra att det syns att ärendet är klart och löst.
 
Det är inte ovanligt att man svarar på mail som någon annan skickat med ett påhittat namn (eller kollegans namn) så det är samma namn genom hela konversationen. Då tror mottagaren att det är samma person som svarat, men egenligen är det kanske fyra olika.
Är ju ett litet företag men det är så att oavsett om man ringer eller mailar till olika adresser blir man skjutsad till samma person för svar. Även ett år senare.
 
Jag skickar sällan tackmejl i efterhand. Brukar skicka ”tack på förhand” i första mailet, och kanske någon gång till i konversationen, men inte efter deras sista mail. Kanske får bättra mig. Jag säger alltid tack i slutet av ett telefonsamtal dock.
 
Är ju ett litet företag men det är så att oavsett om man ringer eller mailar till olika adresser blir man skjutsad till samma person för svar. Även ett år senare.
Ja på små företag kan jag mycket väl tänka mig att det funkar så. Jag pratar stora företag med stor kundtjänst där allt samlas i en gemensam inkorg.
 
För min del mejlar jag oftast i jobbet och nästan aldrig privat. Men brukar tacka om de skickar in snabbt eller om det kommer direkt till mig så de får bekräftelse på att det är mottaget. Egentligen ska inte mejlkorrespondensen gå direkt via mig utan via myndighetens mejladress men i många fall har jag kontakt med samma person i många ärenden. Använder de den adress de ”ska” får de ett autosvar men det får de inte om de skickar till handläggaren personligen.

Dessutom vill både jag och arbetsplatsen som helhet minska telefonsamtalen så ett snabbt mejlsvar kan många gånger undvika ett telefonsamtal om mejlet kommit fram.
 
Jag brukar tacka för hjälpen. Både privat o jobbsammanhang.
Om jag går till mig själv vill jag gärna ha en bekräftelse att mina svar mm kommit fram o inte fastnat. Så tänker att den som hjälpt kanske också vill veta, så hen inte jobbat och lagt tid på något i onödan som ändå inte kommit fram.

Jag har själv erfarenhet där kundsupporten återkopplat någon vecka senare för att höra hur det gått då jag tex hade problem med min fiberuppkoppling. Tyckte jag var trevligt.
Samma när vi hördes i ett annat ärende typ ett år senare så frågades det om det fortfarande funkade som det skulle osv.
 
Jag har nog aldrig använt mail i kundtjänstärenden utan bara onlinechat, och där tackar jag alltid samt lämnar stjärnor om det efterfrågas.
 
Skickar alltid tack-meddelande när jag varit i kontakt med kundtjänst. Det gäller oavsett om det varit en mer personlig kontakt eller om flera varit inblandade. Precis som jag skulle säga tack om personen stod framför mig.

Säger tack till chatbotar också, det går av bara farten 😅
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 809
Senast: Derivata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 473
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 271
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 020
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp