Jaguar Mail

Sv: Jaguar Mail

Vet att inlägget ovan inte är riktat direkt till mig, men känner att det sista nog är riktat mot mig, eller?

Då tycker du att jag är okunnig då? Det får nog stå för dig i så fall om du tycker det. Min uppfattning (efter att ha sett MÅNGA unghästar genom åren) är att man visst kan se på "ett ca" vad de blir av dem, framförallt tre åringar. Jag vill nog vända på resonemanget, kan man inte se varhän det barkar på en tre åring så anser jag att man är rätt okunnig...

De kan ändras mycket ja, men snälla nån, på en tre åring kan du se vad hästen ligger typmässigt. Efter de avkommor (efter JM) jag sett så är min PERSONLIGA uppfattning fortfarande att de inte är tilltalande i typen men besitter hög kapacitet. Dessutom så tror jag att jag är en av de få här som verkligen sett avkommor med egna ögon. MEN det är mina högst personliga åsikter och jag anser inte att jag bör kallas okunnig pga att jag inte gillar typen? Det är i alla fall så jag tolkar "diskussionen" här.

Tycker att det är synd att man ska misstros och kallas det ena eller andra för att man tycker något negativt om en hingst...

Mvh / Fia

Det finns inte så många treåringar efter honom och jag kan aldrig tänka mig att hela bunten är exporterade till Tyskland. Men visst jag kan ha fel.

Jag menade att rent statistiskt så kan du ju inte ha sett mer en någon enstaka 3åring efter honom och allt därunder är väldigt svårt att se typ på. Att på ett par avkommor dra slutsatser av vad han lämnar typmässigt anser jag inte att man skall göra förens de är ridna och färdiga

Ingen av de jag sett vare sig på video eller bild efter honom har någon dålig typ (vad du nu menar med det??)

Och jo föresten på vilket sett är de åringar jag visat på bild här ovan dåliga!??

Senast ändrad:

Det finns inte så många treåringar efter honom och jag kan aldrig tänka mig att hela bunten är exporterade till Tyskland. Men visst jag kan ha fel.

Jag menade att rent statistiskt så kan du ju inte ha sett mer en någon enstaka 3åring efter honom och allt därunder är väldigt svårt att se typ på. Att på ett par avkommor dra slutsatser av vad han lämnar typmässigt anser jag inte att man skall göra förens de är ridna och färdiga

Ingen av de jag sett vare sig på video eller bild efter honom har någon dålig typ (vad du nu menar med det??)

Och jo föresten på vilket sett är de åringar jag visat på bild här ovan dåliga!??

Jag har sett fem eller sex tre åringar efter honom (i Tyskland och Holland) och ingen av dem hade en typ som tilltalade mig, så enkelt är det. Men än en gång så är det min personliga uppfattning som det faktiskt irriterar mig oerhört att du inte låter mig tycka utan misstroende hit och dit!
Återigen, min personliga uppfattning att de avkommor jag sett (ca 15 stycken ålder 1-3 år) varit av - för mig- otilltalande typ men hoppat mycket bra.

Vad jag menar med det är att jag sett dem live och min erfarenhet är att det alltid är bättre att se hästar live än på bild/video. Men sedan har man högst personliga preferenser dessutom.

Jag har inte kommenterat åringarna du satt in bild på men enligt dig själv kan man ju inte något på åringar?

Mvh / Fia

Jag har sett fem eller sex tre åringar efter honom (i Tyskland och Holland) och ingen av dem hade en typ som tilltalade mig, så enkelt är det. Men än en gång så är det min personliga uppfattning som det faktiskt irriterar mig oerhört att du inte låter mig tycka utan misstroende hit och dit!
Återigen, min personliga uppfattning att de avkommor jag sett (ca 15 stycken ålder 1-3 år) varit av - för mig- otilltalande typ men hoppat mycket bra.

Vad jag menar med det är att jag sett dem live och min erfarenhet är att det alltid är bättre att se hästar live än på bild/video. Men sedan har man högst personliga preferenser dessutom.

Jag har inte kommenterat åringarna du satt in bild på men enligt dig själv kan man ju inte något på åringar?

Mvh / Fia

Du får mkt väl ha din egen uppfattning om vilken typ av häst du tycker om eller inte, MEN om man börjar säga att han lämnar felaktiga defekta typer så är det en annan sak!!

Jag är väldigt nyfiken på om de du sett efter honom är lika de i typ som jag visat på bild eller inte.

Vad var det för möderne? De borde ju vara födda i Frankrike och importerade således eftersom han bara verkade i avel i Frankrike det första året.

Många Franska hästar är ju annorlunda i typen än de hästar som föds i Sverige och Tyskland. Man har ju inte riktigt sett vad han lämnar med än med andra än SF så att dömma ut honom typmässigt redan tycker jag är att dra förhastade slutsatser

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: Trott
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Svar
223
· Visningar
9 342
Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 759
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård