Världscupen 2024/2025

Tycker det var kul att se hästen Rokfeller i bra skick, menar ändå 19,5 år- 20 i sommar- på den nivån, inte så ofta det händer 😊.

Fina rundor av våra svenskar om än synd att det inte blev någon felfri ritt 😊

Tycker det var kul att se hästen Rokfeller i bra skick, menar ändå 19,5 år- 20 i sommar- på den nivån, inte så ofta det händer 😊.

Fina rundor av våra svenskar om än synd att det inte blev någon felfri ritt 😊
Han hade ju ett helt otroligt år 2024, verkligen kul att se! :heart

https://www.hippson.se/nyheter/svt-kan-forlora-rattigheterna-till-varldscupen-i-hoppning

Hmm, ridsporten (tävling) verkar vilja ta död på sig själv i Sverige.

Tycker inte SVT gör ett så bra jobb längre med hoppningen heller, de sänder ju inte ens hela klassen på tv, man måste ju in på svt play för att se hela klassen från början. Snålt med tv tiden medans de minsann kan ha en hel sportdag med typ längdskidåkning som är som att kolla på när målarfärg torkar.

Äsch vad tråkigt! Det vill sig liksom inte riktigt för Sverige den här säsongen...

Nu hejar jag istället på Zascha Lill, danskan alldeles som red i början och vars häst aldrig hade gått på den här nivån förut. Så fint de gjorde det! Hans-Dieter Dreher ger också ett trevligt och harmoniskt uttryck tycker jag :) Detsamma kan dessvärre inte sägas om Fuchs, Anquetin, Whitaker mfl... :meh:

Men va märkligt med portugisen? Ca nr 1500 på världsrankingen, och varken Lotta eller Maria kommenterade hans ritt (eller närvaro) över huvud taget?

Äsch vad tråkigt! Det vill sig liksom inte riktigt för Sverige den här säsongen...

Nu hejar jag istället på Zascha Lill, danskan alldeles som red i början och vars häst aldrig hade gått på den här nivån förut. Så fint de gjorde det! Hans-Dieter Dreher ger också ett trevligt och harmoniskt uttryck tycker jag :) Detsamma kan dessvärre inte sägas om Fuchs, Anquetin, Whitaker mfl... :meh:
Ja mycket trist på i annars två snygga rundor! Nu när de inte är i leken längre hoppas jag istället på Steve Guerdat :)

Usch vilket bett hon hade, polskan på slutet. Jag vet inte hur det är med er, men själv blir jag lite illa till mods när det skramlar om hela huvudet på hästen när de galopperar... Såg inte så snällt ut, särskilt inte med tanke på hur ritten som helhet var :(

Hur mycket tror ni förresten att det stör häst/ryttare när publiken applåderar eller jublar mitt under ritten? Just idag var det inte så mycket av den saken, förutom under de första rundorna i resp. omgång, men ibland känns det som att folk applåderar efter varje avklarad trekombination :p Jag antar att de på banan är så inne i sin egen bubbla att det inte stör, men jag tycker det är rätt irriterande som åskådare!

Ibland önskar jag att det infördes stilpoäng som en del av totalresultatet eller en egen kategori... Ser Anquetins runda nu, och sitter som på helspänn. Flaxigt, dragigt och fötterna framme på bogen. Usch.

Usch vilket bett hon hade, polskan på slutet. Jag vet inte hur det är med er, men själv blir jag lite illa till mods när det skramlar om hela huvudet på hästen när de galopperar... Såg inte så snällt ut, särskilt inte med tanke på hur ritten som helhet var :(
1737314353995.webp

Det var ju inte lite skrot hon lyckats betsla med... Så mycket i fram, men ändå så mycket hackande med sporrarna..

Visa bifogad fil 161027
Det var ju inte lite skrot hon lyckats betsla med... Så mycket i fram, men ändå så mycket hackande med sporrarna..
Ja det var verkligen inte roligt att se. Dubbla nosgrimmor också?! Helt sjukt ju, att 1) någon ens kommer på tanken och 2) att det är tillåtet!

(jag är hopplöst dålig på bett & utrustning, så rätta mig om det i själva verket är något annat jag ser)

Ja det var verkligen inte roligt att se. Dubbla nosgrimmor också?! Helt sjukt ju, att 1) någon ens kommer på tanken och 2) att det är tillåtet!

(jag är hopplöst dålig på bett & utrustning, så rätta mig om det i själva verket är något annat jag ser)
Förstår inte ens hur det är tillåtet. Onödigt mycket grejer. Om man tycker att allt det där är nödvändigt kanske man ska åka hem och träna lite mer med den hästen. Eller så kanske den inte ska vara tävlingshäst.

Ser ut som att en av ”nosgrimmorna” är en del av ett hackamore som hon satt överst :)

1737352555298.webp

Tror det är ett gagbett med bettskivor, remontgrimma och ett hackamore?

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 817
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
28
· Visningar
1 706
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Galopp kan nu presentera tävlingskalendern för 2025. Totalt blir det 56 tävlingsdagar, vilket är fem dagar färre än under 2024.
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pararyttaren Renée Claesson-Ribring kan titta tillbaka på 2024 med stolthet efter en imponerande debut i Paralympics. Nu står det klart...
Svar
0
· Visningar
51
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka