Världscupen 2024/2025

Förstår inte ens hur det är tillåtet. Onödigt mycket grejer. Om man tycker att allt det där är nödvändigt kanske man ska åka hem och träna lite mer med den hästen. Eller så kanske den inte ska vara tävlingshäst.

Ser ut som att en av ”nosgrimmorna” är en del av ett hackamore som hon satt överst :)
Jamen verkligen! Och det var ju inte så att hon bjöd på en jättefin uppvisning i övrigt heller... (vilket i mina ögon hade hjälpt åtminstone lite grann, nu blev det mest bara som ett bevis på att hon betslat upp för att kompensera för sin bristfälliga ridning och harmoni med hästen)

Visa bifogad fil 161040
Tror det är ett gagbett med bettskivor, remontgrimma och ett hackamore?
Usch, det ser verkligen illa ut :(

Jaa, hoppas verkligen på felfritt för Peder och för Wilma idag. Det förtjänar dem!

Jag på SVT att Cicci tävlar utan skor idag då en av hennes limskor hade trillat av.

Tror jag lyckats lokalisera dagens startlista!
https://www.longinestiming.com/equestrian/2025/jumping-amsterdam-amsterdam/startlist_S8.html

Vad tror vi? Själv ser jag fram emot:

2. Spanioren på en häst av den imponerande åldern 20 (eller ser jag helt fel?). Startnummer 1 rider in på en 18-åring!
14. Finländaren som rankar 2837.
29 från Maroco
30 pga Peder. Håller verkligen tummarna för en felfri runda!
Det stämmer, Rokfeller är 20. :)

Hoppas de nya namnen får bra rundor, och såklart att våra svenska ryttare blir felfria och inte har någon tråkig snudd som fäller EN bom i ren otur.

Alltså är det bara jag som tycker det är skumt med så många felfria holländare medan det är ren plockepinn ibland för även de rutinerade gamla rävarna? 😅

Kollar i efterhand. Peders vältning av hindret var onekligen någon jag inte kan påminna mig att jag har sett förut.

Annars var det några ryttare som jag reagerade på, han som var väldigt lång som var för offensiv, och några som jag tycker var alldeles för hårdhänta.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 817
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
28
· Visningar
1 706
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Galopp kan nu presentera tävlingskalendern för 2025. Totalt blir det 56 tävlingsdagar, vilket är fem dagar färre än under 2024.
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pararyttaren Renée Claesson-Ribring kan titta tillbaka på 2024 med stolthet efter en imponerande debut i Paralympics. Nu står det klart...
Svar
0
· Visningar
51
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka