Då är ju clipmyhorse billigare 149€ för ett år.Kommer nog inte ha råd att följa världscupen om det kommer att ingå i de dyrare abonnemangen, avstår redan från F1 då jag inte har 500kr + i månaden att lägga på det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är ju clipmyhorse billigare 149€ för ett år.Kommer nog inte ha råd att följa världscupen om det kommer att ingå i de dyrare abonnemangen, avstår redan från F1 då jag inte har 500kr + i månaden att lägga på det...
Absolut, men tycker det är synd att SVT inte kan sända det längre. Ungefär som skämtet till TV4 som köpt rättigheterna till SIHS..Då är ju clipmyhorse billigare 149€ för ett år.
Ja det är jättetråkigt framförallt för att det blir mindre tillgängligt.Absolut, men tycker det är synd att SVT inte kan sända det längre. Ungefär som skämtet till TV4 som köpt rättigheterna till SIHS..
Fågeldansen!Ibland måste man bara "roa" sig med att ta printscreens i mindre rolig ridning:
Visa bifogad fil 160090
Är ändå imponerad över flaxandet!
Ser ut att bli någon variant på curbgag.Här kommer jag med printscreens igen (går otroligt snabbt för mig att kolla igenom senaste starterna ^^), men.. Är det någon som vet vad det här är för bett?
Visa bifogad fil 160105
Det ser ut att även liksom gå under hästens huvud.
Det tycks vara en typ av "bumper bit", med funktionen att metalldelen under käken slår emot på undersidan när skänkeln roterar vid tygeltag. Och trycker således på en mycket liten yta vid ihållande kontakt där det så gott som är hud direkt på ben. Eftersom bågen under inte har rörligheten hos en kedja eller rem så får den också kontakt med käken utan någon föregående varning. Väldigt orättvist och opedagogiskt gentemot hästen, blä!Här kommer jag med printscreens igen (går otroligt snabbt för mig att kolla igenom senaste starterna ^^), men.. Är det någon som vet vad det här är för bett?
Visa bifogad fil 160105
Det ser ut att även liksom gå under hästens huvud.
Ja, du tar upp en bra poäng. Jag är väl en av dom som har varit lite för hård mot AM. Det finns en fördel med att ha en kommentator som står utanför sporten så att säga, det känns ändå som att hon reagerar ärligt på det hon ser och att hon inte har något att vinna på att släta över det. Hon har fått en del oförtjänad kritik.Jag går väl emot strömmen och tycker AnnaMaria är bra som kommentator! Hon gör det hon ska - kommenterar och frågar experten om saker (och ber henne förklara uttryck), vilket ju blir en del eftersom Lotta knappt säger nånting om inte AM frågar.
Gillar också att hon faktiskt kritiserar och blir skitless varje gång Lotta slätar över. Det går utmärkt i alla andra sporter att kritisera fult/sämre beteende utan att antyda att personen som gör det är en dålig människa/dålig på sporten (i vissa fall händer det frekvent, i andra fall är den något ovanligt/en tillfällighet, själva fenomenet/beteendet ska ändå kritiseras om det är nåt man inte vill se i sporten).
Ja, alltså jag ser på en hel del olika typer av sport (fotboll, ishockey, formel 1, skidåkning, trav...) och den normala uppsättningen är ju en sportkommentator och en expertkommentator. De har olika roller, men det jag saknar i mycket av ridsporten är faktiskt åsikter och känslor. Som sagt, jag tycker AM gör ett fantastiskt jobb i den situation hon är, för hon får noll gehör av Lotta när hon försöker ha och få fram lite åsikter. I vilken annan sport som helst har kommentatorerna åsikter, de kan liksom högt och ljudligt sitta och uttrycka "hur kunde inte det där vara ett gult kort?!" t.ex, sen kan det framkomma förklaringar till varför och de kan reflektera kring det t.ex, men åsikter har de. Idrottsutövarna kan kritiseras - det går ju liksom utmärkt att göra på ett sätt som antyder att "just det där var dåligt/fult", "hen har en dålig dag på jobbet" etc., kritik innebär inte att personen är dålig.Ja, du tar upp en bra poäng. Jag är väl en av dom som har varit lite för hård mot AM. Det finns en fördel med att ha en kommentator som står utanför sporten så att säga, det känns ändå som att hon reagerar ärligt på det hon ser och att hon inte har något att vinna på att släta över det. Hon har fått en del oförtjänad kritik.
Jag går väl emot strömmen och tycker AnnaMaria är bra som kommentator! Hon gör det hon ska - kommenterar och frågar experten om saker (och ber henne förklara uttryck), vilket ju blir en del eftersom Lotta knappt säger nånting om inte AM frågar.
Gillar också att hon faktiskt kritiserar och blir skitless varje gång Lotta slätar över. Det går utmärkt i alla andra sporter att kritisera fult/sämre beteende utan att antyda att personen som gör det är en dålig människa/dålig på sporten (i vissa fall händer det frekvent, i andra fall är den något ovanligt/en tillfällighet, själva fenomenet/beteendet ska ändå kritiseras om det är nåt man inte vill se i sporten).