Världscupen 2024/2025

Det är det jag tänkt var skälet innan, att de begränsas av SVTs krav på att opartiskhet och att folk ska ha rätt att försvara sig osv, men nu när AM ibland ändå säger saker och Lotta faktiskt också uttryckte ett hård kritik mot banbyggaren för några tävlingar sen - så blir jag fundersam på om det faktiskt är det, eller av andra skäl…
Ja, upplever också att det pendlar en del fram och tillbaka som du säger. Skillnaden är väl att en del ryttare också väckte kritik mot banbyggaren då, medan kritik mot ryttarnas tränings- och tävlingsmetoder är en annan femma. Och Lotta har kanske "mer att förlora" på att uttala sig än AM som inte är hästsport expertkommentator.

Var det inte Penelope Leprevost som bankade hälarna i sin häst en tävling på framridningen för x antal år sedan? Lotta sa ju ganska reflexmässigt någon ursäkt om att väcka hästen. Tror det är ganska inbitet i hästsporten tyvärr att inte kritisera ryttare, en oskriven regel, för då "kritiserar man hela sporten och förstör för alla".

Jag föredrar också Maria alla dagar framför Anna-Maria. MEN en sak slog mig idag, AM har börjat bli lite kritisk mot otrevlig ridning, mer än förr i alla fall. Och blir då väldigt besviken på Lotta som bara låtsas som det regnar :(
Sitter och kollar igen omgången från London, och Lotta sitter tyst eller berömmer hästen som med nöd och näppe tar sig in vet med Gredley på ryggen, medan AM (?) i alla fall reagerar på hur det rycks och slits!

Som en otymplig, gigantisk, guppande köttbulle på den stackars hästen....
Förstår inte varför han blir uttagen hela tiden? Känns så varje gång han är med, det snubblade, tappas tyglar, obalanserat och inte alls speciellt trevlig ridning. Känns som att det var länge sedan man såg en felfri runda på VC nu? Har tyvärr inte möjlighet att följa så många andra klasser så utgår liksom från det.

Förstår inte varför han blir uttagen hela tiden? Känns så varje gång han är med, det snubblade, tappas tyglar, obalanserat och inte alls speciellt trevlig ridning. Känns som att det var länge sedan man såg en felfri runda på VC nu? Har tyvärr inte möjlighet att följa så många andra klasser så utgår liksom från det.
Han låg nr 622 (eller något däromkring) på världsrankingen såg jag, så nej - tror inte det går något vidare annars heller. Verkligen dags för honom att lägga av 👎

https://www.hippson.se/nyheter/svt-kan-forlora-rattigheterna-till-varldscupen-i-hoppning

Hmm, ridsporten (tävling) verkar vilja ta död på sig själv i Sverige.
Hur menar du? Förstår det som att FEI sluter avtal med Warner Bros Discovery för att de ska sända alla tävlingar i flertalet länder, men behåller också clip my horse och FEI.tv.

En av discoverys plattformar är ju MAX och där hade de iallafall väldigt bra kommentering (äntligen!) på dressyren under OS, vilket var enda anledningen till att jag ens sneglade på den. Så om kommentatorerna är av bättre kvalité än SVTs kommer jag välkomna det, men finns viss risk att det blir sämre såklart. Det blir väl säkert engelska kommentatorer. Mest uppfriskande hade varit ett par förnuftiga expertröster som vågar yttra kritik.

Det jag menade är att FEI skjuter sig själva i foten genom att teckna avtal med betalkanaler som betydligt färre kan se. Det fungerar för större tv sporter som fotboll, hockey, F1 osv, men frågan är hur många svenska tittare kommer teckna abonnemang för att kunna se WC.

Det jag menade är att FEI skjuter sig själva i foten genom att teckna avtal med betalkanaler som betydligt färre kan se. Det fungerar för större tv sporter som fotboll, hockey, F1 osv, men frågan är hur många svenska tittare kommer teckna abonnemang för att kunna se WC.
Ja, det är såklart synd. Tycker om att inte behöva betala för att följa världscupen.
För FEI är nog inte den svenska publiken och SVTs köpta rättigheter en stor procent av inkomsten. Kom ihåg att de tecknar ett avtal som gäller i flera länder. FEI kommer välja det som är mest lönsamt för dom. Men en del svenska tittare vinner inte på det nya upplägget.

Ja, det är såklart synd. Tycker om att inte behöva betala för att följa världscupen.
För FEI är nog inte den svenska publiken och SVTs köpta rättigheter en stor procent av inkomsten. Kom ihåg att de tecknar ett avtal som gäller i flera länder. FEI kommer välja det som är mest lönsamt för dom. Men en del svenska tittare vinner inte på det nya upplägget.

Ja, tänkte bara ur ett svenskt perspektiv, inte Europeiskt/globalt.

Han betalar in sig på tävlingarna. Sen har ju inte Norge så många ryttare som platsar även om det kommer några nya nu.

Kommer nog inte ha råd att följa världscupen om det kommer att ingå i de dyrare abonnemangen, avstår redan från F1 då jag inte har 500kr + i månaden att lägga på det...

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 823
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
28
· Visningar
1 712
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Galopp kan nu presentera tävlingskalendern för 2025. Totalt blir det 56 tävlingsdagar, vilket är fem dagar färre än under 2024.
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pararyttaren Renée Claesson-Ribring kan titta tillbaka på 2024 med stolthet efter en imponerande debut i Paralympics. Nu står det klart...
Svar
0
· Visningar
51
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka