Världscupen 2024/2025

Har aldrig sett någon rida med glasögon förut. Är det speciellt glas eller? Lite jobbigt om dom flyger av.

Nu har jag aldrig hoppat dessa höjder, men jag har alltid ridit med glasögon och det har aldrig varit något problem. Inte ens när jag åkt av har glasögonen ramlat.
Jag red med glasögon i tonåren (ridskola). Trillade av en gång och då trycktes de upp under hjälmen. Trodde jag blivit blind 😂🙈

Jag red med glasögon i tonåren (ridskola). Trillade av en gång och då trycktes de upp under hjälmen. Trodde jag blivit blind 😂🙈

Jag fick glasögon ungefär när jag fick min första häst, dvs vid 11. Det var aldrig några problem, dock hade hästarna sönder två glasögon för mig. Första var när jag var på ridklubben (jag fortsatte rida lektion fast jag hade egen häst) när den blev rädd för en som klampade upp på läktaren och körde upp nacken i ansiktet på mig (halvarab... väldigt vig och rörlig!). Andra gången var när min unghäst stegrade och kom åt sidan av huvudet på mig med frambenen så glasögonen for iväg.

Jag har också ramlat av flera gånger med glasögon utan att jag tappat dem.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 817
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
28
· Visningar
1 706
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Galopp kan nu presentera tävlingskalendern för 2025. Totalt blir det 56 tävlingsdagar, vilket är fem dagar färre än under 2024.
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pararyttaren Renée Claesson-Ribring kan titta tillbaka på 2024 med stolthet efter en imponerande debut i Paralympics. Nu står det klart...
Svar
0
· Visningar
51
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka