Världscupen 2024/2025

I OS 2000 bestod det svenska laget av fyra kvinnor. Känns länge sen just nu.
Är det inte så att vi har ovanligt framgångsrika manliga ryttare just nu då? Skulle ett lag med Petronella Andersson, Wilma Hellström, Malin Baryard och någon mer - Angelica AZ/Linda H/någon annan vara så himla långt efter 2000-laget? 🙂

Är det inte så att vi har ovanligt framgångsrika manliga ryttare just nu då? Skulle ett lag med Petronella Andersson, Wilma Hellström, Malin Baryard och någon mer - Angelica AZ/Linda H/någon annan vara så himla långt efter 2000-laget? 🙂
Det känns bra att det finns så många väldigt kompetenta kvinnliga ryttare också, ska bli intressant att se hur utvecklingen ser ut om ett par år.

I första hand håller jag på svenska ryttare. I andra hand på svenskfödda hästar, och i tredje hand vill jag ha en kvinna på prispallen. Tycker att det är tråkigt att det just nu är så få kvinnor i toppen.
Med bara en(?) svenskfödd häst lägger jag till svensk hästskötare som 4:e nivå

Såg bara andra halvan igår och tyckte ändå att flera av ”blåbären ” gjorde fina/välavvägda rundor för sin nivå. T ex ungraren och sydafrikanskan som red nyss igen. Ungraren lyckades t om kila in sig mellan vana 5* ekipage

Det var nog tur att den ritten slutade med ett så odramatiskt fall. Baserat på gårdagens prestation hade det kunnat gå mycket, mycket värre.

Känns verkligen som att flera inte har på banan att göra, så trist att se. 😓
Jag håller med! Kanske det hade varit bättre om man hade högre krav än "ta dig i mål utan att trilla av" för att gå vidare från dag 1. Eller ännu bättre, se över kvalreglerna till finalen helt och hållet. Tävlar man inte på den här nivån vanligtvis så är det inte heller rimligt att kunna kvala in...

Jag håller med! Kanske det hade varit bättre om man hade högre krav än "ta dig i mål utan att trilla av" för att gå vidare från dag 1. Eller ännu bättre, se över kvalreglerna till finalen helt och hållet. Tävlar man inte på den här nivån vanligtvis så är det inte heller rimligt att kunna kvala in...
Håller med, speciellt om det sista du skrev.

Oväntat att det blev sådant tvärstopp för Alise Okens (stavning?), men det gladde mig att hon inte bråkade med hästen utan bara klappade om den. Det är ju egentligen självklart den enda rimliga reaktionen, men tyvärr känns det långt ifrån en självklarhet att det är reaktionen från ryttaren...

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 857
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
33
· Visningar
2 032
Senast: warg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Galopp kan nu presentera tävlingskalendern för 2025. Totalt blir det 56 tävlingsdagar, vilket är fem dagar färre än under 2024.
Svar
0
· Visningar
58
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pararyttaren Renée Claesson-Ribring kan titta tillbaka på 2024 med stolthet efter en imponerande debut i Paralympics. Nu står det klart...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär
  • Guldfasanerna