Sv: JAG vs VI
He he det låter som golit.maiagull skrev:Jag kan väl inte säga "vi". Det blir ju helknäppt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
He he det låter som golit.maiagull skrev:Jag kan väl inte säga "vi". Det blir ju helknäppt.
Garpen skrev:Fast i min värld klär och sköter båda parter barnet och båda tar beslut kring mat och kläder och annat, och då är det VI som gjort det oavsett vem som satt på tröjan på ungen just den här morgonen. Får bara den här känslan av att mamman sköter och beslutar kring det här, och pappan finner sig i det och står bredvid. ".
Så sant.Jane_Done skrev:Och det ska inte lastas kvinnor att de på något sätt "stjäl" barnet som en envåldshärskare. Får kvinnan ingen respons från mannen så vad kan hon göra?
Jag tycker det är odrägligt med alla gifta/sambos som helt plötsligt saknar egen identitet, och bara pratar i Vi-form.
Man har något gemensamt, till exempel ett barn, men man är ju två individer.
Och det är här jag får kramp i magen.indian-charlie skrev:Jag förstår vad du är ute efter men man tänker inte i symbios bara för att man är ett par. Skulle aldrig vilja ha det så heller.
dressyrtant skrev:Det ska finnas både jag och vi.
dressyrtant skrev:Att vänta och föda barn är inget man kan planera i detalj. Där står vi människor maktlösa inför något som är större än vi själva.
Garpen skrev:Jag tycker det låter självklart, så säger jag och killen om vår framtida graviditet. Vi har tillverkat ett barn, vi är gravida, vi väntar barn - även om barnet rent fysiskt befinner sig i min kropp.
Garpen skrev:Ex.vis. om man (mamma och pappa) på BB klädde på barnet tio gånger, och ett halvår senare får frågan vilken sorts kläder man använde på barnet på BB, så blir svaret för mig "VI hade en grön fleeceoverall". Oavsett vem som klädde på barnet flest gånger, så var det vårt barn, vårt inköp av kläder, vårt val.