Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag som lång, bredaxlad tjej är piskad att gå i herrkläder om jag vill ha hyfsat fina vandrings/friluftskläder, speciellt byxor, som inte slutar vid fotknölarna. Kollar man t.ex på Fjällrävens utbud av friluftsbyxor så finns herrbyxorna ofta som "regular" och som "long", super. Kollar man sedan på samma modell fast för damer är det "regular" och "short". Jaha, vi långa, ståtliga kvinnor då? Är redan tvingad att ha herrkläder på jobbet för att det öht ska gå att ha på sig, men då går man ju där i kläder utan någon formskärning öht, superbrett a la tält i midjan och astajt över höfterna och rumpan. Mina nuvarande friluftsbyxor är köpta enligt alla mått utom längden, sitter som en smäck, meeeen slutar vid fotknölarna. Det går -inte- att ha vanliga lågskor till dem, det ska vara skor med skaft och gärna benvärmare om skorna inte är höga nog.
Komplettera med benvärmare :p

I övrigt sympati från en som har för breda lår och för smal midja för att passa i dambyxor om de inte har modell vida ben från höfthöjd. :)

Komplettera med benvärmare :p

I övrigt sympati från en som har för breda lår och för smal midja för att passa i dambyxor om de inte har modell vida ben från höfthöjd. :)
Det är så jag brukar lösa det, men benvärmare på sommaren är ingen hit tyvärr och shorts är inte alltid ett alternativ ute i skogen.

Jag stör mig på att jag som lång, bredaxlad tjej är piskad att gå i herrkläder om jag vill ha hyfsat fina vandrings/friluftskläder, speciellt byxor, som inte slutar vid fotknölarna. Kollar man t.ex på Fjällrävens utbud av friluftsbyxor så finns herrbyxorna ofta som "regular" och som "long", super. Kollar man sedan på samma modell fast för damer är det "regular" och "short". Jaha, vi långa, ståtliga kvinnor då? Är redan tvingad att ha herrkläder på jobbet för att det öht ska gå att ha på sig, men då går man ju där i kläder utan någon formskärning öht, superbrett a la tält i midjan och astajt över höfterna och rumpan. Mina nuvarande friluftsbyxor är köpta enligt alla mått utom längden, sitter som en smäck, meeeen slutar vid fotknölarna. Det går -inte- att ha vanliga lågskor till dem, det ska vara skor med skaft och gärna benvärmare om skorna inte är höga nog.

Var på Haglöfs outlet i Barkarby häromveckan och där såg jag friluftsbrallor med extra långa ben för dam. Kan ju vara värt att kolla upp. :)

Jag blev uppringd för en stund sen av ett stolpskott från hemligt nummer som ansåg att jag var ohövlig som svarade i telefonen när jag inte hade tid att prata, istället för att bara återkomma lite senare som normalt jävla folk.
Men absoluuuut, nästa gång någon ringer om en döende släkting eller en bilolycka eller vad fan som helst så kan de gott vänta tills jag har tid att prata i telefonen. Idiot :meh:

Jag köper mina vanliga kläder på Long Tall Sally, men de säljer tyvärr inte friluftskläder...

Nu kan jag ingenting om friluftskläder men funkar inte herrstorlekar? Eller blir de för trånga över höfterna? Jag har herrstorlek på byxorna på jobbet och där får jag bara gå upp en storlek för att de ska passa över höfterna.

Nu kan jag ingenting om friluftskläder men funkar inte herrstorlekar? Eller blir de för trånga över höfterna? Jag har herrstorlek på byxorna på jobbet och där får jag bara gå upp en storlek för att de ska passa över höfterna.
Det går ju att bära dem, har arbetsbyxor i herrstorlek på jobbet, men benen blir ju vida som synden. Jag går upp 2 storlekar från dam till herr.

Jag stör mig på idioter i trafiken. Jag var på väg hem från jobbet när jag i backspegeln såg två bilar i backspegeln som kom farande som ett jehu med varningsblinkers på. Jag låg i drygt 110 och bilarna bakom körde betydligt snabbare. När de börjar köra om visar det sig att den ena bogserade den andra. Detta på E4 i minst 120 km/h med en lina som inte är längre än att den bogserade bilen ligger en billängd bakom den som bogserar.

När ekipaget sedan styrde framför mig (givetvis för nära) så lossnade dessutom bogseringslinan. Turligt nog hade jag av ren självbevarelsedrift satt foten på bromsen redan när de började köra om, så jag kunde bromsa fort. Jag vill knappt tänka på vad som annars hade kunnat hända. Jag ringde polisen, men jag vet inte om de hade möjlighet att kolla upp saken. Men jag hoppas att de blev stående vid vägen och att polisen kom förbi och tog körkortet.

När jag kom hem sökte jag på registreringsnumret på den bogserande bilen och den var - inte helt otippat - avställd. :grin:

Lundhags har ju byxor med tre längder, vanliga och så long och short.

Åh det är så enerverande dumt! Och nu kan jag inte sluta titta*. Men jag HATAR serien.

Måste starta en tråd sen när jag tittat klart så folk som gillar det kan förklara varför! Har du sett serien?

*pga dum OCD

Jag stör mig på min tandställning. Tydligen hade ett fäste gått sönder och inte hållit i tråden ordentligt på en av tänderna i överkäken så tänderna har flyttat sig ojämnt. Det ledde till att den nya tråden knappt gick att få in och blev tight så in i helskotta. Hatar när tandställningen precis spänts och man knappt kan tugga.

Åh det är så enerverande dumt! Och nu kan jag inte sluta titta*. Men jag HATAR serien.

Måste starta en tråd sen när jag tittat klart så folk som gillar det kan förklara varför! Har du sett serien?

*pga dum OCD

Haha! :D

Jag har sett första säsongen, sen ledsnade jag helt. En annan serie jag inte heller begriper storheten av är House of cards. Har försökt typ 4 gånger men nä.

Jag har sett första säsongen, sen ledsnade jag helt.
Var glad för det! Serien SUGER. På allvar alltså. Vi har härdat igenom fem fucking säsonger nu och slutsatsen är: inte värt det. Nu är vi bara några avsnitt i från att vara klara så nu kan vi lika gärna se klart men fy fan vilken idiotisk serie.

Åh, House of Cards älskar ju alla? Jag har inte ens testat, är en sån skeptisk jävel :p.

Åh, House of Cards älskar ju alla? Jag har inte ens testat, är en sån skeptisk jävel :p.

Men JAG VET. Folk tittar på mig som att jag är en jävla idiot när jag säger att jag inte gillar den. Snälla, se lite och säg vad du tycker. Jag behöver en kompanjon i det här. Och om du dras in kan du plåstra såren efter Breaking bad med den i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 578
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 807
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 093
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst